خبر و دیدگاه

اهریمنان دانش وفرهنگ ستیز

« ارتش افغانی» آی.اس.آی. پس از اشغال کشور ازماه اگست ۲۰۲۱ بدینسو دروازۀ دانشگاه ها ودبیرستانها را بر روی دختران وپسران بست. در اثر فشار «جامعۀ جنایی» ومساله دریافت پول از امریکا، عرب، چین، روس واروپای متمدن! برای فعالیتهای تروریستی، طالبان مسالۀ بازگشایی ورفتن دختران به مکتب را با وعده و وعید وامروز وفردا کردن به سال نو خورشیدی نسیه گذاشتند. برخلاف امر قرآن که به اجرای عهد وپیمان امر کرده است، امروز دختران را بر خلاف تعهد قبلی شان از دهن دروازه دانشگاه ها ودبیرستانها بازگرداندند و حق آموزش برای دختران را تا زمان نامعلومی به تعویق انداختند که هیچگاه به دلبخواهی طالبان محقق نخواهد شد.
این درحالی است که پیش از این، گرامیداشت از جشن هزاران ساله نوروز را که چی پیش از اسلام وچی پس از آن به عنوان نماد فرهنگ، تاریخ وتمدن مردم این سرزمین از آن همه ساله تجلیل میشد، ممنوع کردند وضدیت شان را با تاریخ، تمدن وفرهنگ این سرزمین باستانی به عنوان اجیران وسر سپرده گان بیگانه نشاندادند.
نوروز جشن طبیعت است، جشن رستن، شگوفه کردن وبارور شدن چی ارتباطی به دین دارد؟ در واقع این اقدام جاهلانه جغدها وشب پرستان تاریکی اندیش، تمسخر به فلسفۀ هستی و تجلی خدا در آفاق وانفس است. مزدوران آی.اس.آی. که چیزی از دانش، تاریخ، فرهنگ وحتی دین نمیدانند، آگاه نیستند که دین یکتاپرستی وپرستش خدای یگانه از ایران زمین تاریخی برخاسته است ونه از عرب.
بستن دبیرستانها ودانشگاه ها بر روی دختران به معنی محروم کردن نیمی از پیکر جامعه از دانش، سواد، حتی آموزشهای دینی بوده وانکار از حق طبیعی وانسانی دختران وفرو بردن آنان در جهل وتاریکی است.
اما با درد ودریغ که برای این مردم، استبداد زده گی، ستم پذیری، قبول تحکم غیر اخلاقی وغیر انسانی در خون شان عجین شده است وستم پذیری واستبداد زده گی به حدی شیوع یافته است که در برابر این چشمپوشی از حق طبیعی هفده میلیون انسان آب از آب تکان نخورد. اگر از این میلیونها انسان یک میلیون آن دست به اعتصابات گسترده بزند، اجیران پاکستانی نمیتوانند این حق طبیعی وانسانی را از آنها بگیرند. بر خلاف کرامت انسانی واشرف المخلوقات بودن انسان، زنده گی روزمره ما بر روال چوپان ورمه اداره ورهبری میشود. یک چوپان کافی است که گله را اداره کند. اگر پدران، برادران، شوهران از حق آموزش وکار دختران، خواهران وخانمهای شان حمایت نکنند باید به انسانیت آنان شک کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا