خبر و دیدگاه

نا خشنودی از طالبان در ولایات پشتون نشین

گزارش های رسیده از داخل گواه بر آن اند که ناخشنودی مردم در ولایات پشتون نشین هم از طالبان به اوج خود رسیده است.
باید پرونده طالبان را از پرونده مردم شریف و نجیب پشتون جدا کرد‌. درست است که طالبان پشتون اند، اما همۀ پشتون ها طالب نیستند. کما این که طالبان بیشترین زیان ها را به مردم بینوای پشتون رسانده اند. طالبان ابزار دست آی اس آی پاکستان اند. بسیاری از طالبان در پاکستان به جهان آمده، در آن جا آموزش دیده و در آن کشور زندگی می کنند. خانه ها و دارایی های شان در پاکستان است.
اکنون که کشور در اَشغال پاکستان در آمده است، و یک نظام خونخوار فاشیستی قرون وسطایی تروریستی دست نشانده بر سرنوشت ما فرمان می راند، بایسته است بیش از هر زمان دیگر به همسویی، همگرایی، همدلی و همدردی تاکید ورزیم.
باید از مبارزات دادخواهانه پشتون های زیر ستم رژیم قرون وسطایی و فاشیستی طالبان حمایت کنیم.
دردمندانه برخی ها به جای نکوهش طالبان به پشتون ها دشنام می دهند. این در حالی است که طالبان نمایندگان پشتون ها نه، بل که سپاهیان گوش به فرمان ای اس آی پاکستان اند.
همان گونه که باندهای مافیایی کرزی و احمدزی نماینده پشتون ها نه، بل که بردگان حلقه به گوش صهیونیسم و امپریالیسم جهانی بودند ، طالبان هم نمی توانند از قوم پشتون نمایندگی کنند.
به امید روزی که کشور از چنگ گروه فاشیستی و تروربستی طالبان رها گردد.
بر روشنفکران پشتون است تا فشار را بر طالبان افزایش دهند تا این گروه از سر پیل مست فرود آمده، تن به تشکیل یک دولت فراگیر ملی بدهد. در غیر آن کشور وارد گود جنگ های خانمانسوز تازه یی خواهد گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا