خبر و دیدگاه

به مناسبت روز جهانی دختر

دختران به نام اسلام استثمار شده اند
روز یازدهم اکتوبر ، روز جهانی دختر است که از طرف سازمان ملل متحد نامگذاری شده است. با کمال تاسف دختر مسلمان از حقوق مدنی مطلق محروم است که این موضوع بسیار نگران کننده است زیرا  نه تنها دختران مورد تبعیض علنی به نام دین و سنت قرار داده شده اند، جوامع اسلامی را یک جامعه نیمه فلج ساخته است که این موضوع  اسلام را بسیار بد نام کرده است .
قرآن می گوید الهی بر علم من بیفزای. این آیه برای اهل ذکور و اناث گفته شده است. طالبان با جلوگیری دختران جوان از مکتب رفتن مرتکب تبعیض شده اند و مخالف اسلام محمد (ص ) که فرموده است آموختن علم برای مسلم و مسلمه فرض است،  عمل می کنند. نه تنها از حقوق آموزش و پرورش دختران محروم شده اند دو موضوع دیگر أست در کشور های اسلامی که جدی باید پیگیری شود.
اول نکاح صغیر که درین مسله همه خاموش هستند. نکاح صغیر که یک جنایت است و با این مسله پیوند دارد. نکاح اجباری حقوق یک دختر را در انتخاب همسر سلب کرده است . درین جنایت مذهبیون دست بالا دارند زیرا این طبقه به همان حدیث جعلی که سن عایشه صدیقه ( رض) را ٩ ساله نشان میدهند اعتقاد دارند درحالیکه تحقیقات نشان میدهد که بی بی عایشه صدیقه بین سن شانزده و هژده بوده که با پیامبر. نکاح کرده است نه کمتر از آن . حدیث از پیشوای اسلام داریم که هیچ کس حق ندارد تا دختر باکره و زن بیوه را بدون اجازه اش به نکاح کسی داخل سازد. اما متاسفانه این عمل غیر مدنی را هر روز در افغانستان اجرا می کنند و مذهبیون و حتی قشر تحصیل یافته خاموش هستند و نه از سن دختر کسی سوال می کند و نه از موافقه دختر . در آن نکاح که دختر حضور نداشته باشد آن نکاح اگر حرام نیست مکروه است زیرا بی بی فاطمه زهرا (رض) در نکاح خود با حضرت علی (رض) حضور داشت. هیچ متکفل عقد نکاح نباید بدون حضور دختر نکاح را عقد کند. متاسفانه چون أفغانستان یک کشور قومی و قبائلی است شریعت همیشه پایمال است زیرا قوم به نفع خود عمل می کند. و این شرم کلان است. در شیعه ایران چون حضرت عایشه صدیقه ( رض) را به رسمیت نه می شناسند رفتند به سن ازدواج حضرت بی بی فاطمه زهرا ( رض) که به حساب ایشان سیزده بوده است. یعنی دختر به اجازه والدین می تواند در سن سیزده نکاح کند در حالیکه یک دختر سیزده ساله هنوز کودک است. مشکل درین این است که ملا و آخوند نادان آیه ” رشدا ” را در قرآن همه سنی و شیعه رشد جسمی ترجمه و تفسیر کرده اند نه عقلی . اساسا آیه رشد در قرآن هدف آن رشد عقلی است نه جسمی. جالب اینکه همه میدانند که نکاح در اسلام سنت است نه فرض و اما آموختن علم فرض است. پس برای یک جامعه متمدن ما اول باید دختران را آموزش و پرورش تشویق کنیم و وقتیکه درست به رشد عقلی رسیدند و اگر خود شأن خواستند می توانند ازدواج کنند. نکاح یک موضوع شخصی و خصوصی دختران جوان است و هیچ کس نباید ایشان را مجبور سازد تا نکاح کنند تا خود شان نخواهند. امروز که روز جهانی دختر است ما باید برای سه موضوع جدا مبارزه کنیم:
-آموزش و پرورش دختران
-جلوگیری از نکاح صغیر
-جلوگیری از نکاح اجباری.
این مسایل در حقوق بشر اسلامی أست نه اینکه ما این. مطالب را از غرب تقلید کرده باشیم.
یازدهم اکتوبر ٢٠٢

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا