خبر و دیدگاه

نمایش های پوپولیستی اثر گذار نمی باشد

معادله جنگ با طالبان تروریست؛ با این نمایش های پوپولیستی و تقلید از شیوه های متعارف زباله دانی رژیم های کمونیستی هرگز تغییر نخواهد کرد!
یک
تناقض و تضاد
بین گفتار و رفتار دکتر غنی؛ تعارض و تناقض آشکار دیده می شود و متأسفانه قدرت تیم ناکام، مرموز و نابخرد ارگ هر روز بیشتر می گردد و شکاف بی اعتمادی را عمق و وسعت می بخشد.
این تضاد در بیان و رفتار بر می گردد به تفکر سیاسی و رویکرد به معادله پوسیدهٔ مشی سیاسی قوم محور دکتر غنی که هرگز نمی تواند خود را از آن رها بسازد.
غنی با ادامه این سیاست متضاد، ننگ تاریخی فروپاشی نطام را به نام خود رقم خواهد زد؛ اگر خرش همچنان بر صراط سماجت ابلهانه گام بردارد.
دو
شورای عالی نظامی
افغانستان عملاً در وضعیت فوق العاده سیاسی و اضطراری قرار دارد و تغییر معادله جنگ نیازمند تصامیم فوق العاده می باشد.
حالا زمان آنست تا یک شورای عالی نظامی از میان متخصصین جوان و شخصیت های مجرب و کارکشته نظامی تشکیل گردد و تصامیم جنگ و دفاع در آن نهاد گرفته شود.
این شورا می بایست آزاد سازی بنادر کشور را در نخستین دستور کار خود قرار بدهد، تا زمانیکه این بنادر آزاد نشود، تعریف ما از نظام و دولت کامل نخواهد بود و عملاً طالبان نماد افغانستان در بندرگاه ها می باشند.
سه
تجدید استراتیژی در مذاکرات صلح
فکر می کنم حتی ملانصرالدین در برزخ برهوت و حافظ شیرازی در طبقه ای فوق العاده بهشت، تا حالا دانسته اند که؛ رئیس هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان« استانکزی» و سخنگوی هیئت« نادری» از ناکارآمدترین، مرموزترین و بی کفایت ترین عناصر مشکوک می باشند و تغییر این دو برای تغییر راهبرد مذاکره با طالبان از اوجب و اجبات سیاسی می باشد.
عدم تغییر این عناصر به معنی خیانت رئیس جمهور تلقی می شود.
چهار
تفویض صلاحیت به وزیر دفاع
اطلاعات رسیده می رساند که بسم الله خان وزیر دفاع فاقد صلاحیت لازم برای عمل در میدان جنگ، تهاجم و دفاع و رهبری نبرد با طالبان می باشد.
اگر این اطلاع درست باشد که به نظر می رسد درست است، معلوم می شود که هنوز ریگی در کفش کهنه‌ی‌اشرف غنی موجود است.
اگر چنین باشد، نباید وزیر دفاع ملی سکوت نماید و حقیقت را بگذارد به دوران بعد از وزارت که مانند آقای نبیل بعد ها در فیسبوک بنویسد!
بسم الله خان باید بداند که همین حالا هم برای احراز صلاحیت دیر شده است چه رسد به فردا؟
پنج
وزارت امور خارجه
همانطوری که ضرورت بازنگری در عرصه های نظامی و سیاست داخلی اجتناب ناپذیر می باشد، در ابعاد سیاست خارجی نیز افغانستان نیازمند تغییرات اساسی می باشد.
وزارت امور خارجه باید سخنگوی اصلی سیاست خارجی و مجری مشی سیاسی کل افغانستان باشد.
سفر های مکرر حمدالله محب که با الفباء سیاست و دیپلماسی آشنایی ندارد، در واقع پیام دهندهٔ این واقعیت می باشد؛ که کابینه سایه با تمام ناکامی ها و بی کفایتی هایش همچنان مورد اعتماد محمد اشرف غنی می باشد و اتمر در سایه قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا