خبر و دیدگاه

مسخ فرهنگی

یکی از دلایل عمده ای که کشور های رو به انکشاف نه می تواند راه پیشرفت را به پیش گیرد به خاطر این است که مردم در خلای فرهنگی قرار دارند و اما خود شان نمیدانند.
امپریالیزم فرهنگی از زمان آغاز شد که ناپلیون بوناپارت مصر را اشغال کرد و مشاورین نظر دادند که یکی از راه های مؤثر استثمار همین است که مردم از فرهنگ اصیل شان بریده شوند و وقتیکه از فرهنگ شان دور شدند خوب تر استثمار می شوند . هدف از فرهنگ درین جا لباس ، طرز غذا خوردن و برخورد های اجتماعی نیست . هدف از مسخ فرهنگ که شهروند یک کشور مسلمان فاقد اندیشه زتدگی شود . هدف امپریالیزم فرهنگی که افراد جامعه دیگر خود شان قادر به فکر کردن نباشند ، میان تهی شوند ، جوانان بی هدف شوند ، در اثر عدم اندیشه همیشه در نفاق باشند و همیشه حتی در جنگ باشند . اما نه جنگ اندیشه بلکه جنگ قومی و زبانی و مذهبی زیرا سرمایه گزاری بالای این انگاشت های اجتماعی بهترین نتیجه را برای. أهداف استثمار مهیا می سازد . برای این أهداف بسیار کار شده است و شروع آن از مصر مسخ فرهنگی زنان بود : امپریالیزم فرهنگی چنین اعتقاد داشت که اگر زنان از فرهنگ اصیل بریده شوند نسل آینده مطلق بیسواد بار خواهد آمد و همینطور هم شد . پس باید زنان را بیسواد نگه داشت تا اولاد بیسواد بار آرند و برای اینکه جامعه را مطلق به رکود مواجه کنند در پوست مذهبی درآمدند که زن شان باید در خانه باشد . کار نکند. این روند تا امروز دوام دارد و مدارس را آتش می زنند ، کتابخانه را زیر عنوان شرک به خاک برابر میکنند تا جامعه هرگز نتواند برای خود فکر کند و یا تصمیم بگیرد
همه خرافات و بدبختی های کشور های رو به انکشاف مانند قوم پرستی ، زن ستیزی ، تعصب و تبعیض و تنگ نظری ثمره استثمار فرهنگی است که ما نتوانیم به خود فکر کنیم و تصمیم بگیریم . این کشور های بزرگ و صنعتی بودند که ما را به نام کشور های رو به انکشاف نامگذاری کردند. متوجه شده اید که ما هرگز از موقف رو به انکشاف بیرون نه می شویم و این به خاطر مسخ فرهنگی است . فکر نکنید که تنها زن و مرد بیسواد استثمار شده است . تحصیل یافتگان بطور ناخودآگاه استثمار شده اند که مانند آنانیکه زیر تاثیر مواد مخدره باشند غرق هستند . بدبخت ترین ملت آنست که فاقد اندیشه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی برای خودش باشد .
٢٨ نوامبر ٢٠١٩

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام جناب داکتر صاحب
    بعد از سلام یک موضوع را گوش کردم تا جای به سرم خوش آمد اما وقت گفتی ملا ها دین گروگان گرفتن دین نام بد میکنند وحدیث گفتی که پیغمبر خدا مکارم الاخلاق و خودت با یک سوال کسی کرد عکس العمل در مقابل آن داشتی بسیار رفتار غیر االاسلامی بود که خود مکارم الاخلاق میگفتی با این روش اسلام را به ذهن مردم خشین جلوه دادی وازطرف دیگر موسی علی سلام هم ادعا کرد من عالم تر ام اما سرزنش شد بسیار اداعای عالم بودن کردی از خود زیاد توصیف کردی ودر کلمات خود بعضی هاره لوده خطاب کردی عکس العمل خشین نشان دهنده این است که شما بحث را نمی پذیرید توهین وتحقیر در اسلام نیست این یگانه نقطه است که شما بخاطر گریز از جواب سوال انتخاب کردید کسی دیگر گفت در در آیه چنین گفته شما کفتید در حدیث نیامده وقت گفته تا آرنج بشوی فرض است پس اگر خشک بمانه معنی شستن صدق میکنه وقت معنی شستن صدق نکرد ترک فرض شد طبعا نماز نمی شه اگر دلیل هم می داشتی میتوانستی جواب مطقی بدهید نه این که لوده بگوی توهین تحقیر بکنی آیا پیغمبر خدا در مقابل سوال های مشرکین چنین عمل کرده بود اگر تو مفسر ومحدیث باشی اخلاق تو چنین باشه پس دین اسلام چه خواهد شد بعضی بر داشتن کردن که شخص پروژ ای استی مانند شفع اعیار اما اعیار آشکار وشما با خم خم مثل امفر جاسوس انگلیس از متن قران وحدیث استفاده کرده ذهنیت تغیر میدهی بناء روش خود را تغیر ده اخلاق تو باید نمایندگی از اخلاق پیغمبر واسلام کنه تا اینکه مورد پذیرش جامعه قرار گیری
    وسلام

  2. زمانیکه بت بامیان پرانده می شود می اندیشند که تاریخ تمدنت به خاک سپرده می شود چون یک تمدن است و نشانه ی تمدن است مگر تمدن تنها در بت بامیان نیست و در رگ رگ واژه های زبان پارسی دری است تاکه زبانت را از بین نبرد هیچگاه تمدنت را ازبین برده نمی تواند کسانیکه استثمار می شوند آنان جاهلان اند چیزی را نمی داند بر ما پدر و مادر و کشور و زبان ( فرهنگ ) بسیار مهم است کس آنها را در روی کره زمین نه خریده می تواند و پولش را پرداخته می تواند پس برای ما استثمار و استعمار معنی ندارد چون از آنان کرده هوشیار تریم مانند فرید عطار و مولانا و حافظ و فردوسی! ( بسی رنج بردم در این سال سی *** عجم زنده کردم بدین پارسی )

  3. “امپریالیزم فرهنگی از زمان آغاز شد که ناپلیون بوناپارت مصر را اشغال کرد و مشاورین نظر دادند که یکی از راه های مؤثر استثمار همین است که مردم از فرهنگ اصیل شان بریده شوند و وقتیکه از فرهنگ شان دور شدند خوب تر استثمار می شوند .”
    حقیقت را بیان فرمودی. در تاریخ استعمار و استثمار فرهنگی تکرار شده است. مثل” طالبان مجسمه های بودا را در بامیان تخریب نمودند. داعش آثار قدیمی زمان بابل و دیکران را در کشور سوریه تخریب و به خاک برابر ساختند. که همه بر میگردد به استعمار و استثمار فرهنگی. حمله عربها و اشغال سرزمینهای ساسانیان به تباهی حوزه زبان فارسی انجامید. عربها وحشیانه مردم ایران و ثمرقند و بخارا وغیره را بقتل رساندند، کتابخانه هارا حریق ساختند ، نقل است که چند روز حمامهای شهر هرات توسط سوختاندن کتابها و آثار هنری گرم می شد.
    بد بختانه که این استعمار و استثمار فرهنگی عرب دوام دارد طالبان مکاتب را حریق مینمایند و به مراکز علمی مثل دانشگاه کابل و مرکز آموزشی کوثر حمله مینمایند و صد ها پسران و دختران جوان محصل را بقتل رساندند. همه تا ثیر فرهنگ عقبمانده و ضد علم عرب میباشد. و حالا فرهنگ غرب زیاده روی میکند ولی یک چیز واضح است که فرهنگ غرب مثل فرهنگ عرب ضد علم و ترقی نمیباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا