خبر و دیدگاه

مسخ فرهنگي

يكي از دلايل عمده اي كه كشور هاي رو به انكشاف نه مي تواند راه پيشرفت را به پيش گيرد به خاطر اين است كه مردم در خلاي فرهنگي قرار دارند و اما خود شان نميدانند.
امپرياليزم فرهنگي از زمان آغاز شد كه ناپليون بوناپارت مصر را اشغال كرد و مشاورين نظر دادند كه يكي از راه هاي مؤثر استثمار همين است كه مردم از فرهنگ اصيل شان بريده شوند و وقتيكه از فرهنگ شان دور شدند خوب تر استثمار مي شوند . هدف از فرهنگ درين جا لباس ، طرز غذا خوردن و برخورد هاي اجتماعي نيست . هدف از مسخ فرهنگ كه شهروند يك كشور مسلمان فاقد انديشه زتدگي شود . هدف امپرياليزم فرهنگي كه افراد جامعه ديگر خود شان قادر به فكر كردن نباشند ، ميان تهي شوند ، جوانان بي هدف شوند ، در اثر عدم انديشه هميشه در نفاق باشند و هميشه حتي در جنگ باشند . اما نه جنگ انديشه بلكه جنگ قومي و زباني و مذهبي زيرا سرمايه گزاري بالاي اين انگاشت هاي اجتماعي بهترين نتيجه را براي. أهداف استثمار مهيا مي سازد . براي اين أهداف بسيار كار شده است و شروع آن از مصر مسخ فرهنگي زنان بود : امپرياليزم فرهنگي چنين اعتقاد داشت كه اگر زنان از فرهنگ اصيل بريده شوند نسل آينده مطلق بيسواد بار خواهد آمد و همينطور هم شد . پس بايد زنان را بيسواد نگه داشت تا اولاد بيسواد بار آرند و براي اينكه جامعه را مطلق به ركود مواجه كنند در پوست مذهبي درآمدند كه زن شان بايد در خانه باشد . كار نكند. اين روند تا امروز دوام دارد و مدارس را آتش مي زنند ، كتابخانه را زير عنوان شرك به خاك برابر ميكنند تا جامعه هرگز نتواند براي خود فكر كند و يا تصميم بگيرد
همه خرافات و بدبختي هاي كشور هاي رو به انكشاف مانند قوم پرستي ، زن ستيزي ، تعصب و تبعيض و تنگ نظري ثمره استثمار فرهنگي است كه ما نتوانيم به خود فكر كنيم و تصميم بگيريم . اين كشور هاي بزرگ و صنعتي بودند كه ما را به نام كشور هاي رو به انكشاف نامگذاري كردند. متوجه شده ايد كه ما هرگز از موقف رو به انكشاف بيرون نه مي شويم و اين به خاطر مسخ فرهنگي است . فكر نكنيد كه تنها زن و مرد بيسواد استثمار شده است . تحصيل يافتگان بطور ناخودآگاه استثمار شده اند كه مانند آنانيكه زير تاثير مواد مخدره باشند غرق هستند . بدبخت ترين ملت آنست كه فاقد انديشه سياسي و اجتماعي و اقتصادي براي خودش باشد .
٢٨ نوامبر ٢٠١٩

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. خداوند می گوید شما هرچه کنید جنیات کار خود را می کنند ما خوی و خواص جن را داریم!

  2. سلام جناب داکتر صاحب
    بعد از سلام یک موضوع را گوش کردم تا جای به سرم خوش آمد اما وقت گفتی ملا ها دین گروگان گرفتن دین نام بد میکنند وحدیث گفتی که پیغمبر خدا مکارم الاخلاق و خودت با یک سوال کسی کرد عکس العمل در مقابل آن داشتی بسیار رفتار غیر االاسلامی بود که خود مکارم الاخلاق میگفتی با این روش اسلام را به ذهن مردم خشین جلوه دادی وازطرف دیگر موسی علی سلام هم ادعا کرد من عالم تر ام اما سرزنش شد بسیار اداعای عالم بودن کردی از خود زیاد توصیف کردی ودر کلمات خود بعضی هاره لوده خطاب کردی عکس العمل خشین نشان دهنده این است که شما بحث را نمی پذیرید توهین وتحقیر در اسلام نیست این یگانه نقطه است که شما بخاطر گریز از جواب سوال انتخاب کردید کسی دیگر گفت در در آیه چنین گفته شما کفتید در حدیث نیامده وقت گفته تا آرنج بشوی فرض است پس اگر خشک بمانه معنی شستن صدق میکنه وقت معنی شستن صدق نکرد ترک فرض شد طبعا نماز نمی شه اگر دلیل هم می داشتی میتوانستی جواب مطقی بدهید نه این که لوده بگوی توهین تحقیر بکنی آیا پیغمبر خدا در مقابل سوال های مشرکین چنین عمل کرده بود اگر تو مفسر ومحدیث باشی اخلاق تو چنین باشه پس دین اسلام چه خواهد شد بعضی بر داشتن کردن که شخص پروژ ای استی مانند شفع اعیار اما اعیار آشکار وشما با خم خم مثل امفر جاسوس انگلیس از متن قران وحدیث استفاده کرده ذهنیت تغیر میدهی بناء روش خود را تغیر ده اخلاق تو باید نمایندگی از اخلاق پیغمبر واسلام کنه تا اینکه مورد پذیرش جامعه قرار گیری
    وسلام

  3. زمانیکه بت بامیان پرانده می شود می اندیشند که تاریخ تمدنت به خاک سپرده می شود چون یک تمدن است و نشانه ی تمدن است مگر تمدن تنها در بت بامیان نیست و در رگ رگ واژه های زبان پارسی دری است تاکه زبانت را از بین نبرد هیچگاه تمدنت را ازبین برده نمی تواند کسانیکه استثمار می شوند آنان جاهلان اند چیزی را نمی داند بر ما پدر و مادر و کشور و زبان ( فرهنگ ) بسیار مهم است کس آنها را در روی کره زمین نه خریده می تواند و پولش را پرداخته می تواند پس برای ما استثمار و استعمار معنی ندارد چون از آنان کرده هوشیار تریم مانند فرید عطار و مولانا و حافظ و فردوسی! ( بسی رنج بردم در این سال سی *** عجم زنده کردم بدین پارسی )

  4. “امپریالیزم فرهنگی از زمان آغاز شد که ناپلیون بوناپارت مصر را اشغال کرد و مشاورین نظر دادند که یکی از راه های مؤثر استثمار همین است که مردم از فرهنگ اصیل شان بریده شوند و وقتیکه از فرهنگ شان دور شدند خوب تر استثمار می شوند .”
    حقیقت را بیان فرمودی. در تاریخ استعمار و استثمار فرهنگی تکرار شده است. مثل” طالبان مجسمه های بودا را در بامیان تخریب نمودند. داعش آثار قدیمی زمان بابل و دیکران را در کشور سوریه تخریب و به خاک برابر ساختند. که همه بر میگردد به استعمار و استثمار فرهنگی. حمله عربها و اشغال سرزمینهای ساسانیان به تباهی حوزه زبان فارسی انجامید. عربها وحشیانه مردم ایران و ثمرقند و بخارا وغیره را بقتل رساندند، کتابخانه هارا حریق ساختند ، نقل است که چند روز حمامهای شهر هرات توسط سوختاندن کتابها و آثار هنری گرم می شد.
    بد بختانه که این استعمار و استثمار فرهنگی عرب دوام دارد طالبان مکاتب را حریق مینمایند و به مراکز علمی مثل دانشگاه کابل و مرکز آموزشی کوثر حمله مینمایند و صد ها پسران و دختران جوان محصل را بقتل رساندند. همه تا ثیر فرهنگ عقبمانده و ضد علم عرب میباشد. و حالا فرهنگ غرب زیاده روی میکند ولی یک چیز واضح است که فرهنگ غرب مثل فرهنگ عرب ضد علم و ترقی نمیباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا