خبر و دیدگاه

یادی از “دارالعلوم”۱ یمه گک

 

سال ١٣۵۵ بود. این سال را فراموش نمی کنم زیرا از همان سال به بعد فهمیدم که این شماره سالهای
هجری شمسی است. در آن سال من در »دارالعلوم « یمه گک علوم د ینی را به نزد ملای بسیار
محترم به نام ملا سخیداد فرا می گرفتم. ملا سخیداد یکی از ملا های بسیار محترم، مهربان، پاک و
بی آلایش و نیکو سیرت بود که اصلن از مردم میری تغۀ تیمور، ولایت غور بود .

باقی مطلب..یادی از «دارالعلوم» یمه گک

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. درود بر شما کمالی بزرگوار!
    شاید ما همدیگر را نشناسیم اما سپاس فراوان ازینکه نوشته هایم را میخوانید. پاسخ شما به آن فرد که خود را بی تف زنک یاد کرده بود خواندم. خوشم آمد. من با آن گونه نوشته ها پاسخ نمی دهم. اما پاسخ مناسب را از شما گرفت. اما زندگی خودش میدان آموزش است. انسان به بسیاری مسایل به کمک تجربه های زندگی آشنا می شود که خرد و دانش انسان بهترین رهنمای آدم است. اگر از خرد و دانش خود و همنوعان خود بهره نگیریم داییم به بند خرافات دایمی باقی می مانیم. با یادداشت شما به گونه کامل موافقم.
    تمام کتاب های آسمانی دروغ بیش نیستند زیرا به خرد و دانش بشر سازگاری ندارند. این را از روی آیه های خود کتابهای مقدس می توان نمایان دید. اما بازهم پیروان خود را دارند. امید است که روزی بیاید کشور ما ماند کشورهای مدرن دیگر که دین را از دولتداری جدا کرده اند، جدا شود و به حوزه یی خصوصی افراد برگردد. .
    با مهر دوستانه
    عیدمحمد

  2. محترم عزیز پور!
    راستش منکه داستان نوجوانی و شوق به آموزش کتابهای دینی در شما دیدم بیاد طفلی خود افتیدم. من هم مثل شما نزد ملای قریه و مدرسه کلان درسهای دینی را تا کنز تعقیب کردم. ولی شما از من زیاتر ملا شده بودید که تا هدایه رساندید. عجب طفلی و عجب شوقی بود. البته در قریه در آن زمان همین کار یگانه سرگرمی قابل دسترس بما بود.
    ولی حالا که سنم نزدیک به هشتاد سال رسیده، جز خاطرۀ شوق و تلاش همان زمان طفلی دیگر چیزی نمانده است. حالا که عمری را در مطالعه و اموزش سپری کرده ام کاملا” افکار و با ورم تغیر خورده است. من دریافتم که هیچ کتابی از اسمان نازل نشده است. تمام این کتابهائیکه میگویند از آسمان نازل شده همه دروغ محض است. این کتابها همه پر از تناقض و دروغ و پریشان گوئی میباشد و توسط مردمان عادی نوشته شده اند. همین قسم هیچکسی بنام پیامبر توظیف و فرستاده نشده است. داکتر انصاری زنده یاد گفته بود که پیامبران از دروغگویان حرفوی کرده هم دروغگو تر اند. بدلیل اینکه دروغگوی حرفوی از قول خود دروغ میگوید و لی پیامبران از قول دیگر.

    باعزت باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا