خبر و دیدگاه

دین قرون وسطایی در افغانستان ‎

عیسویت قرون وسطایی به نام دین در افغانستان
داستان اسف انگیز ملا هراتی ، مجیب الرحمن انصاری ما را به یاد قرون وسطی اروپا می اندازد که در صفحات تاریخ خوانده بودیم. بلی ! در قرون وسطی  کلیسا مردم را کنترل میکرد که چه  بخورند ، چه نخورند ، چه بپوشند و چه نپوشند، چه  بنویسند و چه نه نویسند ، خلاصه همه أعمال و کردار و گفتار مردم توسط کلیسا کنترل میشد و یک طبقه خاص مذهبی چنان مردم را استثمار کرده بودند که مردم  همه جرأت خود را از دست داده بودند و از انسانیت بیگانه شده بودند.
امروز ما  عین وضعیت قرون وسطایی عیسوی را در افغانستان می بینیم که میخواهند زیر عنوان دین همه مردم را کنترل کنند و این فاجعه باید جدا متوقف ساخته شود.
مجیب الر حمان انصاری

 

اسلام آمد و غلو در دین را منع قرار داد و گفت مانند عیسویان در دین غلو نکنید. اسلام  انسان را مسول أعمال و گفتار و کردار خودش ساخت و گفت هیچ کس مسول گناه کس دیگر نیست . حضرات گرانقدر اسلام مانند. عمر رض و  علی رض  به مردم گفتند که خدا  انسان را آزاد آفریده شما چرا ایشان را برده می سازید. اسلام  مرکز  دینی و مذهبی را که مردم اجازه گیرند و یا به گناه خود اعتراف کنند منع قرار داد و در اسلام همچو چیزی به نام مرکز دینی وجود ندارد و اما متاسفانه با تفاسیر غلط  در شیعه و سنی آزادی انسان مصالحه شده است و امروز  هر چه بنویسی  و بگویی و بپوشی تو را  فورا به  گناه و فحشًا و کفر محکوم میکنند.
عزیزان من خداوند شما را آزاد آفریده است خودت مسول أعمال و گفتار و کردار خود هستی. هرگاهی که تو را به نام دین از حقوق آزادی محروم کردند دیگر تو یک انسان نیستی. تو برده ای یک گروه استثمار گر هستی زیر عنوان دین.  همه مردم افغانستان  باید بر علیه دوگم مذهبی مبارزه کنند و ازین حالت استکبار و استثمار فکری خود را نجات دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا