خبر و دیدگاه

دینی و مذهبی در اسلام نیست ‎

دینی و مذهبی
یک موضوع جالب را برای شما برای بار اول می نویسم . دو واژه دینی و مذهبی قطعا اسلامی نیست و هرگز در اسلام همچو چیزی به نام شخص دینی و مذهبی وجود ندارد. اساسا این واژه ها از عیسویت به ما رسیده است. یک مسلمان تنها مسلمان است. زمانیکه مردم عیسوی بر علیه کلیسا قیام کردند که کلیسا همه زندگی شانرا کنترل میکرد این دو واژه عرض اندام کرد. اویکه به کلیسا بستگی داشت و اویکه نداشت شخص دینی و مذهبی نبود .
در اسلام این واژه قسمیکه گفتیم وجود ندارد. در اسلام یک مسلمان می تواند منافق باشد، فاسق باشد، فاسد باشد اما دینی و غیر دینی و جود ندارد. در اسلام مردم را خداوند تنها به تقوی می شناسد نه مقام اجتماعی،  مقام سیاسی، نام خانواده و جد، ثروت و غیره. یگانه گروه که در اسلام مقام بالا دارند علما هستند. علما هم در اسلام لباس خاص ندارند و این اشتباه ابویوسف شاگرد امام ابو حنیفه علیه الرحمه بود که برای دانشمندان اسلامی لباس خاص را تدوین کرد. لباس پیامبر با لباس مردم عادی تفاوت نداشت. امروز که امام شیعه ها لباس سیاه و وهابی ها لباس های سفید با لیس و چرمه طلائی به تن میکنند خلاف سنت اسلام است زیرا اسلام آمد تا خرافات که در عیسویت به وجود آمده بود از بین بردارند .
تن آدمی شریف است به جان آدمیت — نه همین لباس زیباست نشان آدمیت ( سعدی)
یهودان در اوقات نماز یک کلاه می پوشند که کپه ( ک با کسره تلفظ میشود) . در نماز مسلمان کلاه گگ نیست. و در هیچ جا در فقه امام اعظم ما موجودیت کلاه را در نماز پیدا نه می کنیم . کلاه گگ از اسرائیلیات به ما آمده است. عمامه یک موضوع دیگر است و بدین معنی نیست که مسلمان باید در وقت نماز سر خود را بپوشاند . چنانچه در اسلام محمد ( ص) لباس سیاه عزاداری نیست و این هم از اسرائیلیات به ما آمده است. در جنازه هر لباس که بپوشید درست است .
امروز یک عده دین را بدون اینکه مطالعه کنند تقلید می کنند. یک عده مانند وهابی ها مغز شویی شده اند.  همچنان قرآن و اسلام برای همه مردم نازل شده است  و دین در انحصار هیچ کس  نیست.  هر کس باید کوشش کند که خودش بیاموزد. اسلام اکادمیک از نگاه دانشگاهی وجود ندارد. زیرا، از نگاه ساینس دین ثبوت نمیشود . دین حکمت است و علم لدنی است. هر کس باید خودش تعقل کند ( افلا تعقلون) و تفکر کند ( و یتفکرون) نه اینکه تقلید کند . خداوند به هر کس که بخواهد این علم و حکمت را أعطا می کند حتی یک بیسواد. اسلام با از بر کردن چند آیت و حدیث نیست که ما از بر کنیم و یک بالاپوش سیاه و سفید را به بر کنیم و نام خود را عالم دین بگذاریم .  هستند کسانی که به اصطلاح “تحصیلات دینی”  دارند و قوم پرست هستند و یا زن ستیز هستند و یا مانند وهابیان مخالف آزادی انسان و آزادی بیان و قلم هستند. هر کدام ما و شما نزد خدا مسول هستیم. هیچ کس در مقابل خدا مسول شما نیست و شما ،  زن و مرد خود شما مسول هستید. حتی که از یک عالم سوْال کنید و جواب خود را بگیرید در أنتها خود شما مسول هستید نه علما . تقلید نکنید زیرا تقلید شما را بیراه می سازد . به گفته مولانا ی بلخی رومی
خلق را تقلید شان برباد داد
ای دو صد لعنت بر این تقلید باد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا