خبر و دیدگاه

ديني و مذهبي در اسلام نيست ‎

ديني و مذهبي
يك موضوع جالب را براي شما براي بار اول مي نويسم . دو واژه ديني و مذهبي قطعا اسلامي نيست و هرگز در اسلام همچو چيزي به نام شخص ديني و مذهبي وجود ندارد. اساسا اين واژه ها از عيسويت به ما رسيده است. يك مسلمان تنها مسلمان است. زمانيكه مردم عيسوي بر عليه كليسا قيام كردند كه كليسا همه زندگي شانرا كنترل ميكرد اين دو واژه عرض اندام كرد. اويكه به كليسا بستگي داشت و اويكه نداشت شخص ديني و مذهبي نبود .
در اسلام اين واژه قسميكه گفتيم وجود ندارد. در اسلام يك مسلمان مي تواند منافق باشد، فاسق باشد، فاسد باشد اما ديني و غير ديني و جود ندارد. در اسلام مردم را خداوند تنها به تقوي مي شناسد نه مقام اجتماعي،  مقام سياسي، نام خانواده و جد، ثروت و غيره. يگانه گروه كه در اسلام مقام بالا دارند علما هستند. علما هم در اسلام لباس خاص ندارند و اين اشتباه ابويوسف شاگرد امام ابو حنيفه عليه الرحمه بود كه براي دانشمندان اسلامي لباس خاص را تدوين كرد. لباس پيامبر با لباس مردم عادي تفاوت نداشت. امروز كه امام شيعه ها لباس سياه و وهابي ها لباس هاي سفيد با ليس و چرمه طلائي به تن ميكنند خلاف سنت اسلام است زيرا اسلام آمد تا خرافات كه در عيسويت به وجود آمده بود از بين بردارند .
تن آدمي شريف است به جان آدميت — نه همين لباس زيباست نشان آدميت ( سعدي)
يهودان در اوقات نماز يك كلاه مي پوشند كه كپه ( ك با كسره تلفظ ميشود) . در نماز مسلمان كلاه گگ نيست. و در هيچ جا در فقه امام اعظم ما موجوديت كلاه را در نماز پيدا نه مي كنيم . كلاه گگ از اسرائيليات به ما آمده است. عمامه يك موضوع ديگر است و بدين معني نيست كه مسلمان بايد در وقت نماز سر خود را بپوشاند . چنانچه در اسلام محمد ( ص) لباس سياه عزاداري نيست و اين هم از اسرائيليات به ما آمده است. در جنازه هر لباس كه بپوشيد درست است .
امروز يك عده دين را بدون اينكه مطالعه كنند تقليد مي كنند. يك عده مانند وهابي ها مغز شويي شده اند.  همچنان قرآن و اسلام براي همه مردم نازل شده است  و دين در انحصار هيچ كس  نيست.  هر كس بايد كوشش كند كه خودش بياموزد. اسلام اكادميك از نگاه دانشگاهي وجود ندارد. زيرا، از نگاه ساينس دين ثبوت نميشود . دين حكمت است و علم لدني است. هر كس بايد خودش تعقل كند ( افلا تعقلون) و تفكر كند ( و يتفكرون) نه اينكه تقليد كند . خداوند به هر كس كه بخواهد اين علم و حكمت را أعطا مي كند حتي يك بيسواد. اسلام با از بر كردن چند آيت و حديث نيست كه ما از بر كنيم و يك بالاپوش سياه و سفيد را به بر كنيم و نام خود را عالم دين بگذاريم .  هستند كساني كه به اصطلاح “تحصيلات ديني”  دارند و قوم پرست هستند و يا زن ستيز هستند و يا مانند وهابيان مخالف آزادي انسان و آزادي بيان و قلم هستند. هر كدام ما و شما نزد خدا مسول هستيم. هيچ كس در مقابل خدا مسول شما نيست و شما ،  زن و مرد خود شما مسول هستيد. حتي كه از يك عالم سوْال كنيد و جواب خود را بگيريد در أنتها خود شما مسول هستيد نه علما . تقليد نكنيد زيرا تقليد شما را بيراه مي سازد . به گفته مولانا ي بلخي رومي
خلق را تقليد شان برباد داد
اي دو صد لعنت بر اين تقليد باد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا