خبر و دیدگاه

اوضاع افغانستان و دسیسه سعودی

مسئله افغانستان  در همان فارمول مثلث گناه که قبلا نوشته ام شامل است و عبارت از  دسیسه یکجایی امریکا ، عربستان سعودی و پاکستان است . مسئله حکومت موقت  از یکسال قبل به اینسو در امریکا مطرح بوده است که اگر به یاد داشته باشید جناب استاد سیرت را میخواستند در راس آن قرار دهند . طرفداران استاد سیرت درین زمینه با  مردان کانگرس  امریکا به تماس بوده اند . من این دسیسه را از همان اول  تقبیح کردم .
عزیزان من
طرح حکومت موقت حتی قبل از آمدن آقای ترمپ  در امریکا بحث شده است و یک موضوع نو نیست . اگر به یاد داشته باشید طالبان هم از استاد سیرت  حمایه و پشتیبانی کرده بود و من درین مورد یک مضمون نوشتم.
آگاه باشید با همه مخالفت های که در مقابل غنی است، حکومت موقت یک دسیسه بزرگ است بر علیه افغانستان  و  راه حل سیاسی نیست. پاکستان تنها   چیزیکه از عربستان دیکته میشود پول میگیرد و در عمل  میخواهد پیاده کند.  چنانچه در دوران جهاد از افغانستان یک گاو شیری بزرک برای خود ساخته بود. با همه کمی و کمبودی که حکومت افغانستان دارد مردم افغانستان. باید بدانند که عربستان  از متحدین ایالات متحده امریکاست  و میخواهد طالبان را از طریق حکومت موقت  به قدرت برساند.  در علوم سیاسی یک ضرب المثل مشهور در مورد دموکراسی گفته شده  است که انگلیسی آن  چنین است:
“The cure for the ills of democracy is more democracy “
یعنی علاج بیماری های دموکراسی زیاد تر دموکراسی است.
غنی یک شخص است و امروز است و فردا نی. اما افغانان باید و باید همین دموکراسی را تقویه کنند و با تفسیر درست  و حقوقی اسلام دموکراسی اسلامی را  جایگزین کنند و خود شانرا از چنکال طالب  و وهابی ها نجات دهند. پاکستان یک آله است در دست روش های سیاسی عربستان سعودی به کمک امریکا . هرگز فریب نخورید و حکومت فعلی را با همه اشتباهات که غنی کرده است حمایه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا