خبر و دیدگاه

به مناسبت روز جهانی زن

الها پروردگارا اولتر از همه  ازینکه از نعمت هجرت ما را سرافراز ساختی که درین هجرت بود که ما تو را ، کتاب تو را و پیامبر  بزرگوار تو را شناختیم و از نادانی و بیخبری و دست استثمار یک طبقه زیر نام دین و  سنت  نجات پیدا کردیم!
حقا که تو هرگز بین زن و مرد تبعیض نکردی و گفتی که مرد وزن از نفس واحد خلق شده است. گفتی زن لباس مرد است و مرد لباس زن است . گفتی که عمل هیچکدام شما را مرد باشد و یا زن باشد ضایع نه می کنم. و مرد و زن را از نگاه مدنی مساوی قرار دادی و  اما قوم پرستان و زن ستیزان مادر ما را خواهر ما و دختر  ما را زیر نام دین  زیبای تو  برای منافع شخصی خود و کیسه های خود استثمار کردند . پیامبر تو گفت که آموختن  علم برای مرد و زن مومن فرض است و اما امروز از دست  این مذهبیون  هزاران هزار  زن و دختر  ما بیسواد است. پیامبر تو هرگز  دختر چهارساله را نکاح نکرده است و اما با گزارش غلط ، تعبیر غلط و تفسیر غلط ملیون ها دختر کوچولو زیر سن سیزده  به دام شهوت مردان قوم پرست و  نادان  زندگی برای شان جهنم شد.
تو هرگز نگفتی که مردان و زنان جدا باشند و حکم تو تنها در مورد  زنان پیامبر تو بود و اما زنان و مردان را که مکمل همدیگر هستند و در شروع تمدن اسلامی را یکجایی بنیاد گذاشتند از هم به نام یک انگاشت قومی و قبائلی  یعنی ناموس از هم جدا کردند و جای زن را خانه ساختند  در حالیکه اولین دانشکاه  در مراکش توسط یک زن بنیاد  گذاشته شد.
عزیزان من :  زنان  و مردان از هم جدا نیستند که امروز این وهابی های نادان همه را برای اینکه فساد تولید نشود از هم جدا کرده اند.  زنان پیامبر استثنا بود که از عقب پرده  با مردان صحبت میکردند. آن سنت بالای  دیگر زنان قابل تطبیق نیست زنان پیامبر دو امتیاز دیگر هم داشتند که دیگر زنان ندارند. بعد از رحلت بیامبر نه می توانستند تا با دیگر مردان نکاح کنند و همچنان همه ای شان ام المؤمنین  بودند.  زنان ما بعد از فوت ما حق دارند  تا  با یک مرد دیگر نکاح کنند و یا طلاق بگیرند و با یک مرد دیگر نکاح کنند، اما  تاجران  دین چه کردند  دست خود را با قوم گرایان بستند و  چون قوم گرا زن را ناموس گفت حق طلاق را که حق شرعی و مدنی زن است از او گرفتند و برای همه تبلیغ کردند که تا مرد طلاق ندهد زن طلاق گرفته نه می تواند .
بانوی مسلمان من ، بی بی گل من  تو هیچ کمی و کمبودی از برادر مسلمان خودت نداری.  در مساله میراث هم پیامبر ( ص) فرموده است که حتی در بوسیدن اولاد تان از عدالت  کار گیرید. در مساله شاهد. دو زن اول باید توجه کنی که زن در اجتماع حق شهادت دادن را دارد  و دوم اینکه نشود تو تکلیف نداشته باشی و در قضاوت بی عدالتی شود یک خواهر تو منحیث پشتیبان عدالت  در کنار توست نه اینکه  تو در اجتماع و قضاوت  به دور باشی. آنجا که گفت  مرد یک درجه بلند تر است باید توجه کنی که درجه یک  انگاشت ریاضی است. یعنی مغز زن از نگاه حجم از مغز   مرد به خاطر جثه او کوچک تر است نه اینکه در عقل و شعور از مرد کم باشد. اما قوم  پرستان و زن ستیزان  آن  آیه را به مفاد مردان. تعبیر کرده اند. برای مطالعات بیشتر رجوع کنید به کتاب این محقق زیر عنوان تساوی حقوق مدنی در  اسلام  که در سال ٢٠١۵ به دسترس علاقمندان کتاب قرار گرفت.
نقطه آخر برای وهابیان و زن ستیزان این را می گویم که اگر خانه شما مهمان مرد می رود و همسر تو از مهمان روی میگیرد   و تو نه میخواهی که مهمان مرد و زن تو روبرو شوند یا سر زن خود بی اعتبار هستی که باید طلاقش کنی و یا به مهمانت اعتماد نداری پس کسی را که اعتماد نداری چرا داخل خانه ات اجازه  میدهی؟
روز جهانی زن را به تمام خواهران مسلمان که قرآن  ما را اخوه گفت اما  قوم پرستان و زن ستیزان عرب و غیر عرب اخوه را تنها برای مردان تفسیر کرد تبریک می گویم. تو خواهر من که در دیانت و انسانیت و عبادت خدای واحد با من شریک هستی از تفسیر آیه بیرون کرد در حالیکه اخوه از اخ برای مذکر و اخت برای مؤنث مشتق شده است و من و تو در دین با هم خواهر و برادریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا