خبر و دیدگاه

خیانت به امانت ملی خیانت ملی است

آقایان اشرف غنی و ضیاالحق امرخیل، پیش از آنکه فردا مبارزات انتخاباتی رسماً کلید بخورد و من درگیر کارزار انتخاباتی شوم، لازم می‌دانم چند نکته را با شما در میان بگذارم.

هیچ یک از شما دو نفر نمی‌توانید انکار کنید که رأی مردم امانت ملی است و خیانت به امانت ملی، خیانت ملی. این گونه است که شما دو نفر، به دلیل خیانت به رأی مردم در انتخابات ۲۰۱۴، از نظر من خایین ملی شناخته ‌می‌شوید.
درست است که در کودتای تقلب ۲۰۱۴، علاوه بر شما دو نفر، یک شبکۀ بزرگ از درون کمیسیون انتخابات شروع تا کارخانه‌های تولیدی رأی، در اجرای کودتای تقلب نقش داشتند و دخیل بودند. اما، شما دو نفر همین گونه که امروز شانه به شانه می‌ایستید و به مردم و رقیبان سیاسی تان پوزخند تحویل می‌دهید و بر زخم مردم نمک می‌پاشید، در کودتای تقلب و خیانت به رای مردم نیز هماهنگ عمل کردید. برای همین لازم می‌دانم با شما بی‌تعارف گپ بزنم.
آقای غنی!
متن حکم‌ات را خواندم. حکم که در آن امرخیل را در بست خارج رتبه، «مشاور ارشد در امور مردمی و سیاسی» مقرر کرده اید.
حالا پرسش این است که وقتی نتیجه خیانت امرخیل با رأی مردم، در چهار سال گذشته مردم را عملاً به خاک سیاه نشانده است و سیاست را به گند کشیده است، در ماموریت جدیدش از او چه انتظار دارید و مردم باید آماده چه وضعیت و آماده مواجهه با کدامین توطیه و شرارت شما باشند؟
عجالتاً این بحث به جای خودش باشد که در چهارسال گذشته تا آنجا که دست تان رسید، علیه سلامت انتخابات پارلمانی توطیه کردید، فرصت سوزی کردید و قانون انتخابات را بار بار نقض کردید. این باشد.
گپ کنونی ام این است که با توجه به وضعیت شکننده و جداً بحرانی که کشور و حکومت نامشروع حکومت وحدت ملی در آن قرار دارد، این بار بازی با اراده سیاسی مردم و دست‌برد زدن به رأی و آراده سیاسی مردم، و کلاً بی‌احترامی به رأی مردم، پیامد تنبه کننده دارد. بدون تردید به سقوط حکومت وحدت ملی منجر خواهد شد. شاخت من از وضعیت شکننده سیاسی کشور و وضعیت فلاکت‌بار حکومت‌داری نامشروع و مفلوکانۀ شما، همین را می‌گوید و همه ما باید متوجه این مساله باشیم.
پرسش دیگر این است، اگر شما از سلامت رأی مردم هراس ندارید و اساساً از داوری ارادۀ سیاسی مردم نمی‌ترسید، با چه توجیه و با کدام وجدان و شرافت در شرایط حساس کنونی که دیواره‌های اعتماد در حال فرو رختن است، امرخیل -این ذغال فروش که هم روی ترا سیاه کرده است و هم روزگار مردم و حال و روز افغانستان را- مشاور ارشد در امور مردمی و سیاسی، مقرر کرده اید؟
به من پاسخ بدهید. از پاسخ فرار نکنید. چون این پرسش‌ها، پرسش بخش بزرگ از مردم و ملت دربه‌در شدۀ افغانستان نیز می‌باشند.
امرخیل و کارنامۀ سیاه و شرم‌آورش در حافظه و وجدان مردم افغانستان فراموش شدنی نیست. فایل‌های صوتی امرخیل حکم جعبه سیاه کودتای تقلب را دارد. حافظه تاریخی مردم سرجایش است. این‌بار، حافظۀ تاریخی مردم جهت دهنده ارادۀ سیاسی مردم است و مسیر رأی مردم را مشخص می‌کند.
مشورۀ من این است که فکر بازی با انتخابات‌های پیش‌رو {انتخابات پارلمانی و انتخابات ریاست‌جمهوری} را از کلۀ تان بیرون کنید. چون این‌بار قصه فرق می‌کند و بی‌تردید گردن نحیف تان را اگر نشکند بدون تردید خم می‌کند.
حالا در پایان این چند نکته، امید وارم وضعیت حساس انتخابات و وضعیت شکنندۀ حکومت وحدت ملی را جدی بگیرید، تا بازی غنی و امرخیل منجر به بحران برای انتخابات‌های پیش رو نشود.
شما و توجه به نکات یاد آوری شده، من و حافظه‌یی تاریخی مردم و داروی مردم!

ماندگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا