خبر و دیدگاه

انتــقاد هــای بیجــا

روشــنفکــران غــرب زده با انتــقاد هــای بیجــایشــان در حقیقــت شــگاف دعــا را گــم کــرده اند !
این از نهایت غرب زدگی و بی خردی روشنفکران نما های سطحی نگر افغان است که سنت های بومی سیاه پوستان افریقایی یا انسان های وحشی جنگل های آمازون را با سنن و عنعنات جامعه افغانی که ریشه در فرهنگ و تمدن پنجهزار ساله آریایی دارد مساوی قرار داده و آنرا بباد انتقاد میگیرند.
شاعر درین بابت می فرماید :
دانه فلفــل ســــیاه و خــال مــاه رویان ســیاه
هردو یک رنگ است اما این کجا و آن کجا
اولین بار که نوع بشر در عصر مغاره نشینی برای حفاظت جان از سرما به فکر ساختن لباس برایش شد چیزی به شکل پیراهن تنبان افغانی امروزی از پوست گاو برایش تهیه کرد و دم گاو را به دور سرش پیچاند که به مرور زمان آن دم گاو به دستار و لنگوته تبدیل شد.
بعد از مرور هزاران سال آن شکل ابتدایی لباس انسان اولیه نظر به شرایط زمانی و محیطی تغیر یافته و هر جامعه نظر به ایجابات خاص خود بدان شکل و فورم خاص داد ، دریک جاه لنگ و ساری در جای دیگر چپن و جیلک و در محیط دیگری دریشی و نکتایی رواج یافت اما همه مورخین و داشمندان جهان درین نکته اتفاق نظر دارند که تمام این لباس ها ریشه در همان پیراهن تنبان افغانی دارد که لباس ابتدایی نوع بشر است.
اما خیلی جای تاسف و تاثر است که یکتعداد روشنفکر نما های بی خرد و از خود بیگانه ما بدون اندک اطلاعی از تاریخ و فرهنگ کهن و پنجهزار ساله میهن شان و لباس های افغانی که جز همان فرهنگ کهن است بجای افتخار و مباهات بدانها آن را بباد انتقاد می گیرند.
یا اینکه این روشنفکران بی ایمان آنقدر از اساسات دین مبین اسلام بی اطلاع اند که نمیدانند دست دادن یک مومن با غیر مومن بدون استفاده از دستکش در جمع گناهان کبیره بشمار رفته و در روز آخرت اگر آنشخص مستحق رفتن به بهشت هم باشد آن دستش که با دست غیر مومن تماس کرده از بدن قطع شده و روانه دوزخ خواهد شد.
با تقــــــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا