خبر و دیدگاه

پیشنهاد شهنواز تنی به سرکار اشرف غنی احمدزی

سید حسیب مصلح
نویسنده:سید حسیب مصلح

اطلاعات موثق دست اول از داخل ارگ حاکی از آن است که شهنواز تنی به سرکار رژیم ع و غ پیشنهاد ایجاد یک نیروی دفاعی خاص را در داخل کابل داده است و از سرکار اشرف غنی احمدزی خواسته است که از امریکا، بریتانیا و بقیه اعضای ناتو تقاضای حمایت کامل و تمویل اقتصادی و نظامی این نیرو ها را بنماید. نیرو های پیشنهادی مورد نظر شهواز تنی عبارت از افسران و اعضای سابق حزب دموکراتیک خلق افغانستان هستند.

حنیف اتمر و سلام رحیمی دو عضو برقرار کننده رابطه بین شهنواز تنی و سرکار اشرف غنی احمدزی مسؤولین تحقق پذیری این برنامه ی رهبری شده توسط شخص حامد کرزی هستند. ارگ می خواهد بر اساس ترفند حامد کرزی برای خنثی کردن جمعیت اسلامی افغانستان از حزب اسلامی حکمتیار و برای نابود کردن جنبش ملی – اسلامی افغانستان از نیرو های تحت فرمان و رهبری شهواز تنی استفاده کند، اما سران کشور های ناتو حاضر نیستند که خلقی ها را از لحاظ اقتصادی و نظامی تمویل کنند چون گرازش های رسیده از ارگ می رساند که سفارت روسیه در کابل از شهواز تنی خواسته که نبض ستون فقرات امنیت نظام فعلی را به کمک هند و ناتو به دست گیرد.

شهنواز تنی از سرکار رژیم ع و غ خواسته است که برای جلوگیری از هرگونه حرکت نظامی ارتشبد عبدالرشید دوستم باید در ظرف دو ماه آینده زمینه ی ایجاد قطعات نظامی خاص را با ساختن کمربند های امنیتی ویژه در سرتاسر کابل فراهم کند، اما امریکا با این کار سخت مخالفت کرده است و بریتانیا برای حمایت از این برنامه رغبت خود را اعلان نکرده است. حنیف اتمر هر روز با سفارت های کشور های غربی و حتی عربی به تماس است و از سفرای مربوطه تقاضای حمایت مالی کرده است. برنامه جاسازی کوچی ها در شمال کابل در اصل جا به جا کردن افسران و اعضای بلند پایه جناح شهنواز تنی است که در رسانه ها به دروغ آن را جاسازی طالبان و اعضای حزب اسلامی حکمتیار اعلان کرده اند.

سرکار رژیم اشرف غنی احمدزی قرار است با مقامات قطر، عربستان و امارات متحده عربی جهت تمویل نیروی مورد نظر ملاقات های جدی انجام دهد چون از دریافت کمک مالی از طرف کشور های عضو ناتو نومید گشته است. پیک اصلی برقراری این روابط و برنامه حنیف اتمر است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. این تلا شهای اتمر بخاطر جلب کمک به سلاحداران حکمتیار و این تشکیل نیروی ضربتی به اساس پیشنهاد شهنواز تنی کوده تاچی، زنگ خطر را بصدا در می آورد که دولت در فکر برقراری نظام تو تالیترستی فاشستی میباشد. این طور فکر میشود که غنی و اتمر در فکر محو دموکراسی و بر بادی افغانستان میباشند. راه ساده به این خرد باختگان این میباشد که فکر و نظر خود را در پرتو دست آورد های علمی و تمدنی عصر امروز تغیر دهند و برابر سازند. با تغیر ذهنیت و بینش جدید میتوانند مشکلات افغانستان را حل و جامعۀ با روحیه برادری و برابری آباد نمایند و نام نیکی در تاریخ افغانستان از خود بیادگار گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا