اخبار و گزارشات

داكتر عبدالله: مشكل از خودشان است نه از نامزدان يا جامعه جهاني

 

داکتر عبدالله عبدالله؛ نامزد انتخابات رياست جمهوري در كنفرانس خبري كه امروز يكشنبه 7 سرطان برگزار كرد، با اشاره به انتقادات حكومت از ديدار سفير امريكا با برخي از نامزدان رياست جمهوري گفت اين كه دیدار سفیران بعضی کشورها با نامزدان ریاست جمهوری کسی (كرزي) را آشفته ساخته، این مشکل خودشان است نه از نامزدان یا از جامعه ی بین المللي.

وي همچنين فرصت مناطره را يك فرصت خوب خوانده گفت كه شديدا منتظر تعيين تاريخ و مكان مناظره با آقاي كرزي مي باشم.

گفتني است كه روز گذشته(شنبه) حامدكرزي، در يك كنفرانس خبري گفته بود كه حاضر است با برخي از نامزدان رياست جمهوري مناظره كند.

در همين حال آقاي عبدالله، مناظره را فرصتي خوبي خواند كه در آن مردم از برنامه هاي نامزدان آگاهي مي يابند.

داكتر عبدالله همچنين در اين كنفرانس خبري گفت كه آقای کرزی در گفته های خود بحث تابعیت را مطرح کرده که آن بحث در مورد من صدق نمی کند.

این نامزد مورد حمایت جبهه ی ملی افغانستان، جریان هشت سال گذشته را  یک فرصت از دست رفته خوانده و افزود: بعد از موافقت نامه ی بن، برای افغانستان یک فرصت طلایی میسر شده بود که متاسفانه استفاده درست از آن صورت نگرفت.

داکتر عبدالله همچنين خاطر نشان کرد که با حضور نظامیان 45 کشور و سرازیرشدن بیش از سی ملیارد دالر در افغانستان، هنوز دولت نتوانسته که امنیت شاهراه های کابل را تأمین نماید.

وی در رابط به تغیر نظام صحبت نموده گفت: “مساله ی تغيیر نظام از خود مجرای قانونی داشته و ازطریق تشکیل لوی جرگه و تعدیل قانون اساسی می شود به این اصل دست یافت.”

این درحالی است که چندی پیش داکتر عبدالله و اشرف غنی احمدزي؛ نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از حامد کرزی خواهان مناظره ی تلویزيونی شده بودند و کرزی روز گذشته اظهار داشت که وی  به مناظره حاضر می شود.

این وعده کرزی را بعضی از آگاهان سیاسی یک ترفند سیاسی تلقی می نمایند.

به باور این آگاهان همان طوری که آقای کرزی اظهار نموده بود که بعد از ختم دوره ی قانونی رياست جمهوري یک روز هم به چوکی نمی ماند كه تا حال مانده، اين وعده وي هم جاي شك و ترديد دارد.

 

_____

در همین زمینه:

بازی سفیر امریکا با کاندیدای رقیب کرزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا