خبر و دیدگاه

جمعيت اسلامى و چالشهاى موجود

جمعيت اسلامى يك از نيرومند ترين جريانات سياسى و نظامى كشور با قاعده وسيع و مستحكم اجتماعى است كه در دوره هاى مختلف مبارزه ى سياسى عليه استبداد سلطنتى، جهاد عليه كمونيزم و تجاوز خارجى، دولت اسلامى مجاهدين، مقاومت در برابر تروريستان طالب و القاعده ، توافقات بن و پانزده سال اخير نقش كليدى و محورى در تحولات مهم كشورى ايفاء نموده است. اما امروز با چالشهاى فراوان، فقدان رهبرى واحد، عدم انسجام سازمانى، جايگاه نامشخص در نظام و رويارويى با حزب اسلامى گلبدين حكمتيار مواجه است.

اشرف غنى براى تصفيه حساب با جمعيت اسلامى،  همتبار غلجايى خود و رقيب جهادى جمعيت يعنى حكمتيار را به صحنه آورده تا بدينوسيله نخبه گان  تاجيك را از متن قدرت به حاشيه راند. حكمتيار نيز بمثابه ى مار زخم خورده از جمعيت، پيوسته بخود مى پيچد و در كمين فرصت ضربه زدن است. بويژه اينكه با ريزش شديد در رهبرى جمعيت و در نبود رهبر با درايتى چون استاد شهيد و در فقدان خار چشم حكمتيار، مسعود بزرگ، به اصطلاح عاميانه، با تصور ( دره را خالى ، شغال پادشاه ) آرزوى رسيدن بمدينه ى فاضله ى بدوى اش را در سر دارد.

قدرت نمايى روز جمعه ى گلبدين خان، چلنجى بود كه جمعيت بايد آنرا جدى گرفته و براى مقابله با آن ساز و كار مناسب را روى دست گيرد.  كه انسجام مجدد و  برنامه ريزى دقيق لازمه ى آنست. بناً ضرورى پنداشته ميشود تا خرده رهبران متفرق و شاخه هاى پراگنده آن، در يك همآهنگى دقيق، در آينده ى نزديك اجتماع بزرگى را در استديوم ورزشى پنجشير اين دژ تسخير ناپذير جهاد و مقاومت و مستحكم ترين پايگاه جمعيت اسلامى ، تدوير و موضع صريح و قاطع شانرا بگوش دوست و دشمن شان برسانند.

متعاقب آن براى تبديل نمودن جمعيت به يك سازمان منظم سياسى كه پاسخگوى نياز هاى امروز و فرداى جامعه ما باشد. لازمست تا در سه محور تيم رهبرى كننده، ساختار هندسى و تشكيلاتى و استراتيژى و برنامه ى عمل آينده ى آن تغيرات كمى و كيفى عميق و گسترده ى رونما گردد.

اگر  دست اندركاران و فعالين جمعيت نتوانند از اين موانع با درايت، جسارت و موفقيت عبور نمايند. و قادر نشوند بر خرابه هاى جمعيت بازمانده از بحران، سازمان منظم، هدفمند، پويا، مدرن و فعالى را اساس گذارى نمايند. بدون شك در مواجهه با دسايس پيچيده تيم قبيله گرا، در آينده ى نه چندان دور، نقش خود را باخته، در گذر زمان مسير زوال را خواهد پيمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا