خبر و دیدگاه

در تصاحب زمين افراد محمود کرزى و گل آقا شيرزوى در مقابل هم قرار گرفتند

gulaghashirzai_mahmudkarzai

 

هفتۀ گذشته افراد مسلح بعد از آن که يک کانتينر با لوحۀ کابل بانک را در يک قطعه زمين که در ميان ارزان قيمت و شينه قرار دارد گذاشتند، شروع به خط اندازى کردند، شاهدان عينى و مردم مى گويند که اين افراد مربوط به محمود کرزى برادر رئيس جمهور کرزى بودند. کار اين گروپ چندان پيش نرفته بود که گروپ ديگر رسيد و مانع کار گروپ اولى شد. با رجوع به گفته هاى شاهدان عينى و مردم محل، گروپ دومى وابسته به گل آقا شيرزوى والى برحــال ننگرهار بودند، تشنج ميان اين دو گروپ مسلح در حـال گرم شدن بود که پوليس حوزۀ 12 مداخله کرد. زمينى که افراد وابسته به محمود کرزى و گل آقا شيرزوى بر سر آن به اصطلاح (لانجه) داشتند مربوط به وزارت زراعت است.

سيد تيمور شاه تهور رئيس ناحيۀ 12 شهردارى کابل تأکيد کرد، زمينى که ملکيت وزارت زراعت بود به اساس فرمان رئيس جمهور و فيصله مسؤولان در شهردارى کابل براى آنانى توزيع مى گردد که در رياست جمهورى کار مى نمايند، مگر يک گروپ مسلح مانع کار آنها شد.

رئيس ناحيۀ دوازدهم در اين رابطه از کسى نام نگرفت و توضيح بيشتر نداد.

آمر حوزۀ 12 پوليس نيز تأييد کرد که زمين وزارت زراعت براى اعضاى رياست محافظت رياست جمهورى توزيع گرديده و يک گروپ قصد داشتند که مانع خط اندازى در آن ساحه گردند، ولى مشکل با مداخلۀ پوليس حل گرديد. ضمناً اين مسؤول پوليس از ادعاى عده يى از باشنده گان بتخاک نيز ياد آور شد که بالاى قطعه زمين ياد شده ادعاى ملکيت دارند، مگر اسناد آنها دقيق و قناعت بخش نيست.

با وجود آن که هم شاهدان عينى و هم مسؤولان شهردارى و امنيتى در ناحيۀ دوازدهم مى گويند که زمين استملاک شده مربوط وزارت زراعت است و براى محافظان رئيس جمهور توزيع گرديده و دو گروپ مسلح بر سر آن مناقشه داشتند، خط اندازى از سوى افراد مسلح چگونه توجيه مى شود، روند و شيوۀ کار در شهردارى کابل و ديگر نقاط دنيا همين است. پروژه سازى يک ساحه رهايشى از سوى شهردارى صورت مى گيرد نه اين که افراد مسلح خود آيند و خط اندازى نمايند، از سوى ديگر محمود کرزى در گذشته نيز به تصاحب زمين هاى دولتى متهم شده است، شهرک عينو که در مشارکت با محمود کرزى در زمينى اعمار گرديده که جزء ملکيت وزارت دفاع ملى است.

ضمناً برادر رئيس جمهور متهم است که بر اساس يک فيصلۀ شوراى وزيران زمين هاى زيادى را در ساحات صنعتى ولايت بغلان از آن خود نموده است، مهمتر اين که رئيس جمهور در حـالى فرمان استملاک اين ساحه را در شينه مى دهد تا محافظان او صاحب خانه شوند که خود به روز دوشنبه 19 ميزان در مورد حفاظت زمين هاى زراعتى، باغ ها ، پارک هاى تفريحى و ساير ساحات سبز حکم را صادر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا