اخبار و گزارشات

ترديد اوباما درباره افغانستان

obama_thinkin

روزنامه آمريكايي “واشنگتن پست ” امروز در مقاله‌اي نوشت: سه پاييز گذشته، واشنگتن با ترديد و بي‌تصميمي درباره اينكه چه كاري را براي جنگ در حال باخت در عراق انجام دهد، فلج بود. يك كميسيون مشخص شده توسط كنگره جلسات استماع برگزار كرده و گزينه‌ها را بررسي كرد. هيچ كدام از آنها مطلوب به نظر نرسيد.
در اين مقاله آمده است: چرا باراك اوباما به شنيدن طعنه‌ها مادامي كه او موضوع افغانستان را بررسي مي‌كند، ادامه مي‌دهد و چرا حتي كساني كه با ترديد او همدردي مي‌كنند برايشان سخت است كه اين احساس را كه فرمانده كل قواي آنها فاقد تصميم است، كنار گذارند.
بر اساس اين مقاله، تعهد شخصي اوباما به دو جنگي كه او به ارث برده است تا كنون خيلي آشكار نشده است. سخنان اوباما درباره افغانستان به طور قابل توجهي لرزان بوده است– كه اين شايد بيشتر به دليل بررسي او باشد. او در 17 آگوست در فونيكس جنگ افغانستان را او يك “جنگ ضروري ” ناميد. درست يك ماه بعد، اوباما در مصاحبه‌اي تلويزيوني به نظر رسيد كه لزوم حضور نيروهاي آمريكايي در افغانستان را مورد سئوال قرار داد.
اوباما دو هفته پس از آن به شوراي امنيت ملي خود گفت كه خروج از افغانستان يا حتي كاهش سطح فعلي نيروها در اين كشور، جزو گزينه‌ها قرار ندارد.
ارتش آمريكا روز جمعه اعلام كرد كه نيروهاي نظامي اين كشور در افغانستان با مشاهده افزايش عمليات‌هاي مسلحانه و خشونت‌ها عليه آنها،‌ بشدت خود را باخته‌اند و دچار بيماري‌هاي شديد روحي رواني شده‌اند.
ارتش آمريكا در مطالعات خود به اين موضوع پي برده است كه نظاميانش در افغانستان با مشاهده افزايش رو به رشد خشونت‌ها در طول هشت سال جنگ اين كشور،‌ بسيار نگران و مضطرب هستند.
در ادامه اين گزارش آمده است كه اگر چه نتيجه دو مطالعه جديدي كه درباره مناطق جنگي انجام شده در بسياري از موارد مشابه مطالعه‌اي است كه در سال 2007 صورت گرفت، اما مشخص شد كه با توجه به درگيريهاي ذهني باراك اوباما با موضوع استراتژي جنگي جديد آمريكا در افغانستان براي اعزام نيروي بيشتر به اين كشور، نيروهاي آمريكايي دچار مشكلات حاد روحي رواني شده و به شدت روحيه خود را از دست داده‌اند. علاوه بر تعلل اوباما در اعلام تصميمش براي افزايش نيرو در افغانستان، تيراندازي هفته گذشته يك نظامي آمريكايي به همكارانش در پايگاه نظامي “فورت هود ” ايالت تگزاس نيز مزيد بر علت شده است و احتمالا مقامات آمريكايي را بر آن خواهد داشت تا بيشتر بر بهداشت رواني نظاميان اين كشور تمركز نمايند.
بر اساس اين گزارش، هر دو مطالعه‌اي كه در مورد بهداشت رواني نظاميان آمريكايي در افغانستان صورت گرفته است نشان دادند نظامياني كه براي بار سوم يا چهارم به جنگ اعزام شده‌اند بيش از ديگران روحيه خود را از دست داده‌اند و با مشكلات شديد روحي رواني دست و پنجه نرم مي‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا