اخبار و گزارشات

دکتور عبدالله: جلب حمايت مردم افغانستان، كليد اصلي مقابله با خشونت‌هاست

drabullah_herat

 

برای شنیدن این گزارش به زبان انگلیسی به اینجا اشاره کنید

به نقل از “راديو ملي آمريكا (NPR) “، “عبدالله عبدالله ” كه به شدت اميدوار است در دور آتي انتخابات رياست‌جمهوري افغانستان بر “حامد كرزي ” پيروز شود، در رابطه با مسئله مقابله با نيروهاي طالبان تاكيد كرد: اولين قدم در برخورد با شبه‌نظاميان طالبان اين است كه دولت منتخب در آينده سعي كند حمايت مردم اين كشور را از دست ندهد چرا كه همين برخورداري از حمايت در ميان ملت افغانستان مي‌تواند دولت را در جهت مقابله با نيروهاي طالبان و كاهش خشونت‌ها در اين كشور ياري رساند.
وي تصريح كرد: از دست‌دادن حمايت مردم، بروز خشونت‌ها را در افغانستان افزايش خواهد داد.
اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري افغانستان كه سابقا وزير امور خارجه افغانستان بوده، در ادامه تاكيد كرد: مردم افغانستان خواهان تغيير در شرايط فعلي اداره حكومت اين كشور هستند.
عبدالله افزود: كرزي در ائتلاف با رهبران سياسي مختلف بسيار قدرتمند عمل كرده اما چيزي كه مدنظر نداشته، احساس مردم است، حس تشخيص آنان كه خواهان تغيير هستند. بنابراين رهبران سياسي به وي پيوسته و از او حمايت كرده‌اند اما رئيس‌جمهور كنوني افغانستان در بدست آوردن حمايت مردم موفق نبوده.
بنا بر اين گزارش، يكي از مسائلي كه براي راي‌دهندگان افغان از اهميتي اساسي برخوردار است، فساد شايع در اين كشور است كه عبدالله وعده داده در نظر دارد اين مسئله را در بالاترين سطوح دولت ريشه‌كن كند.
به اعتقاد وي، “هنگامي كه مسئله فساد در بالاترين سطوح دولت مطرح مي‌شود، هيچ كس انتظار ندارد برخورد با اين مسئله به جايي برسد، بنابر اين بايد در اين سطوح به مسئله فساد پرداخت و نسبت به ريشه‌كن كردن آن اقدام كرد.
پيشتر، خبرگزاري “آسوشيتدپرس ” اعلام كرده بود: “حامد كرزي ” به احتمال بسيار قوي در انتخابات 20 آگوست حتما پيروز مي‌شود اما پيروزي نهايي وي به نتايج راي‌گيري در مناطق جنوبي و شرقي افغانستان بستگي دارد كه در ماه جاري ميلادي محل حضور نيروهاي انگليسي و آمريكايي بوده و بيشترين ميزان تلفات جنگي را طي هشت سال گذشته متحمل شده است.
آسوشيتدپرس در ادامه گزارش خود نوشت: تنها رقيب جدي كرزي در اين دوره از انتخابات رياست‌جمهوري كه 39 كانديدا دارد، “عبدالله عبدالله “، وزير امورخارجه سابق اين كشور است كه احتمال دارد حضور وي، اين دوره از انتخابات رياست‌جمهوري را به دور دوم بكشاند.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا