اخبار و گزارشات

طالبان دشمنان قسم خورده دولت افغانستان هستند

taliban_centralasia

خبرگزاري فرانسه امروز در گزارشي به نقل از كارشناسان سياسي نوشت: دو برابر شدن حملات، افزايش شمار نظاميان كشته شده در افغانستان و اوج‌گيري خشونت‌ها در فاصله چند هفته مانده به زمان برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري اين كشور همه و همه نمايانگر اين است كه طالبان قسم خورده‌اند كه در روند انتخابات اختلال ايجاد كنند.
“گرگوري اسميت ” سخنگوي ژنرال “استانلي مك كريستال ” فرمانده ارتش آمريكا در افغانستان طي سخناني اعلام كرد: «ما از ابتدا گفته‌ايم كه انتظار مي‌رود طالبان در اين انتخابات از فرصت استفاده كرده و پيامهاي خود را منتقل كنند. آنها نمي‌خواهند دولت افغانستان را موفق و دوست ندارند مردم اين كشور را در حال رأي دادن ببينند.»
خبرگزاري فرانسه افزود: در فاصله يك ماه مانده به زمان برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري افغانستان خشونت‌هاي شبه نظاميان طالبان به بيشترين ميزان و سطح خود از زمان سقوط آنها در سال 2001 رسيده است.
عليرغم حضور حدود 90 هزار نظامي بين‌المللي و نيروهاي خارجي در اين كشور، شورشيان طالبان همواره اقدام به انجام حملات متعدد و به بار آوردن خسارات انساني و نظامي سنگين در افغانستان مي‌كنند.
به طور مثال طالبان در روز گذشته يك سري حملات انتحاري را در منطقه خوست واقع در جنوب شرق افغانستان ترتيب دادند كه در جريان آن يك غير نظامي كشته و 17 نفر مجروح شدند.
اين حمله سومين حمله از همين نوع طي پنج روز گذشته در افغانستان بود كه از ده‌ها سال پيش غرق در جنگ و خونريزي ناشي از شورش‌هاي طالبان بوده است.
“هارون مير ” كارشناس مركز تحقيق و مطالعات سياسي كابل نيز در سخناني اعلام كرد: «هنوز هم مشكلات امنيتي عديده‌اي در جنوب و شرق افغانستان جريان دارد. حملات جاري در اين مناطق نشان مي دهد كه عناصر و عوامل وابسته به شبكه تروريستي القاعده سعي در ايجاد اختلال و بر هم زدن انتخابات رياست جمهوري افغانستان دارند.»
از سوي ديگر بنابر اعلام سايت icasualties كه به بررسي شمار تلفات انساني در عراق و افغانستان مي‌پردازد، 67 نظامي خارجي از آغاز ماه ژوئيه جاري در خاك افغانستان كشته شده‌اند كه اين آمار از سال 2001 تاكنون بي‌سابقه است و چنين ركوردي از تلفات انساني ظرف مدت يكماه از سال 2001 تاكنون در افغانستان ثبت نشده است.
بنابر همين گزارش اغلب كشته شدگان فوق از طريق انفجار با بمب‌هاي دستي كشته شدند.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا