اخبار و گزارشات

يورش ارتش آمريكا به عمق بيشتري از مناطق ناآرام افغانستان

americansarmy

به نقل از خبرگزاري فرانسه، نيروهاي نظامي آمريكا امروز جمعه پس از تحمل خسارتهاي فراوان در اولين مرحله از حملات خود به نيروهاي شبه‌نظامي در افغانستان، به عمق بيشتري از مناطق ناآرام و تحت كنترل طالبان يورش بردند.
بر اساس اين گزارش نيروهاي تفنگدار آمريكا روز گذشته پس از پياده شدن در بخشهايي از هلمند جنوبي با نيروهاي شبه‌نظامي اين مناطق درگير شدند و شب گذشته نيز اين درگيريها همچنان ادامه داشت. درگيري نظاميان آمريكا با شبه‌نظاميان در دو منطقه “گرمسير ” و “نوا ” شدت بيشتري داشت تا جائيكه به مراكز اصلي درگيريها تبديل شد.
برخي از مقامات نظامي در گفتگو با خبرنگاران گفتند كه شدت درگيري در اين دو منطقه بقدري سنگين بود كه نيروهاي دولتي افغانستان نيز وارد صحنه شدند و با پشتيباني نيروهاي آمريكا با شبه‌نظاميان درگير شدند كه اين درگيريها تا ساعتها ادامه داشت.
يكي از سخنگوهاي ارتش آمريكا امروز جمعه در ميان خبرنگاران با اشاره به اينكه هنوز در منطقه امنيت وجود ندارد گفت كه امروز نيز تفنگداران به عملياتهاي نظامي خود عليه اهداف(انساني و غيرانساني) كه هنوز در منطقه باقي مانده‌اند ادامه خواهند داد.
بر اساس اظهارات سخنگوي ارتش آمريكا، مطابق طرح جنگي جديد و تهاجمي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا براي جنگ در افغانستان، حدود 4 هزار نيروي تفنگدار در حال سرازير شدن به اين كشور هستند كه طبق اظهارات مقامات نظامي آمريكا هدف اصلي آنها مبارزه با شبه‌نظاميان تا انتخابات رياست جمهوري افغانستان است.
بر اساس اين گزارش هزاران تفنگدار آمريكايي كه بوسيله بالگردها و خودروهاي زرهي روز پنج‌شنبه به روستاهاي تحت كنترل طالبان در جنوب افغانستان منتقل شدند از ساعت 1 بعد از نيمه شب عمليات خود را آغاز كردند و پس از آن به ولايت هلمند يورش بردند.
مقامات ارشد نظامي آمريكا در آغاز اين عمليات نظامي اعلام كردند كه نيروهاي آمريكا به هر منطقه‌اي حمله كردند در آنجا باقي خواهند ماند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا