خبر و دیدگاه

امریکاـ همیشه جنگ آفرین و بحران سازاست.

بحران سازی وایجاد نقاط داغ درجهان ،جزء اصلی سیاست جهانی ایالات متحده ی آمریکاست. طی ۱۲۰سال اخیرتقریباً هیچ جنگ وتجاوزی را سراغ نداریم که دست آمریکا درآن دخیل نبوده باشد. امریکا بخاطرمنافع سیری ناپذیرمیلیاردران- بخصوص میلیاردان عرصه ی تولیدات نظامی ولوژستیکی اش ، همواره با خلق کردن جنگ ها و بحران ها درنقاط مختلف جهان ، اهداف سودجویانه و توسعه طلبانه ای را دنبال کرده است.
دوستان وشریکان راهبردی آمریکا ( اروپا ، کانادا ، استرالیا وجاپان ) با آنکه بخوبی می دانند که امریکا کشوری بحران سازبوده وهمواره به بهانه ای، کشوری را به میدان آتش وخون مبدل می کند ، هیچگاه دربرابرآن قرارنگرفته یا حداقل مانع تحقق نقشه های سودجویانه ی آن نشده اند . آنان همواره این بحران سازی ها را پرده پوشی کرده، به نحوی ازآن اطاعت کرده و درنهایت شریک جرم شده اند.
فقط چند جنگ وبحران بزرگ را به یاد می آوریم که امریکا هدفمندانه آن را براه انداخته واروپاییان کورکورانه ازآن اطاعت کرده اند: جنگ کوریا را ، جنگ ویتنام را، جنگ های خانمان براندازدرفلسطین ودرشرقمیانه را، جنگ های وحشتناک در یوگوسلاویا، عراق ،سوریه، لیبیا ،یمن وافغانستان را.که همه ی این جنگ هارا امریکا به بهانه ای درداده واروپا ، کانادا و استرالیا را ازپشت خودکشانده است.
مگراین آمریکا نبود که به بهانه ی موهومِ سلاح اتمی، عراقِ ثروتمند وآباد را فقط درمدت یک هفته به ویرانه مبدل کرده، رییس جمهوراش صدام حسین را با بی عزتی کشت و پس ازمدتی بی پوزش و بدون کمترین خجالت، به جهان اطلاع داد که ما درعراق سلاح اتمی نیافتیم؟
ومگراین آمریکا نبود که به بهانه ی سرکوب القاعده وطالبان، به افغانستان لشکرکشید و درپایان کار، بی آنکه اروپاییان را مطلع ساخته و ازکسی معذرت بخواهد ، کشوروملتی را به همان تروریزم طالبان تسلیم داد و رفت ؟
حالا هم درجنگ روسیه واوکراین، که بازهم به تحریک آمریکا شکل گرفته و بی شباهت به تحریک تهاجم اتحادشوروی سابق به افغانستان نیست ؛ قبل ازهمه به بهانه ی دفاع ازدیموکراسی وبه هدف تضعیف وازپادرآوردن روسیه واروپا براه انداخته شده است .
آمریکاییان که حالا به پایان دوران یکه تازی وآقایی شان برجهان نزدیک شده اند ، با تحریک اوکراین و تحریک روسیه به جنگ ، و دخیل کردن جدی اروپاییان دربحران ،با یک تیرچندنشان می زنند. هم می خواهند زیرساخت های اوکراین را ویران کرده، بعداً اسلحه ، تجهیزات وصنایع خود را به آنان بفروشند و هم می خواهند رقبای روسی و اروپایی شان را تضعیف نمایند. امریکاییان بخوبی می دانند که با تحریم های سخت روسیه ، نتنها روسیه صدمه می بیند ؛ بلکه اروپاییان هم که مراودات وهمکاری‌های تنگاتنگ اقتصادی وتولیدی با روسیه دارند، متقبل صدمه های شدید اقتصادی خواهندشد .
به باورمن جنگ اوکراین که بی تردید باساس همان استراتژی بحران سازی امریکاو بازهم به دخالت وتحریک مستقیم آنکشوربراه افتاده است ، روسیه واروپا راهمسان متضررخواهدکرد . اما این جنگ آرایش جدیدی ازقدرت ها راهم درسطح جهان بوجود خواهد آورد . شکی وجود ندارد که روسیه همانند ایران دربرابرتحریم ها مقاومت کرده و با نزدیک شدن بیشتربا جمهوری خلق چین ، قطب نو قدرت درجهان را به نمایش خواهند گذاشت.
واضح است که درپایان این جنگ خونین و ویرانگر، اوکراین و مردم نجیب و شرافتمند آن صدمه های شدید و جبران ناپذیری را متحمل خواهندشد ؛ اما اروپاییان بازنده گان اصلی این جنگ خواهند بود – همانهایی که هربار، هربحران سازی امریکا را کورکورانه حمایت می کنند وازهیچ جنگ وبحرانی درس نمی گیرند. آنان نه ازبهانه ی دروغین امریکا برای سرنگونی صدام حسین چیزی آموختند ونه ازجنگ بیست ساله ی شان برضد طالبان درافغانستان که بالاخره منجربه به پیروزی رساندن گروه تروریستی و ضد مدنیت طالبان شد.
درپایان این تفسیر، توجه شمارا به لیست طویلی ازبحران سازی ها وتجاوزات ایالات متحده ی امریکا درنقاط مختلف جهان جلب می نمایم که طی ۱۲۰ سال اخیر انجام داده است :
۱۹۰۱ــ ورود مستقیم نیروهای امریکایی به کلمبیا/
۱۹۰۲ ــ حمله به پانامه/
۱۹۰۵ــ ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور/
۱۹۰۵ ــ حمله به مکزیک وسرکوب قیام مردمی آنکشور/
۱۹۱۱ ــ سرکوب قیام ضد امریکایی درفیلیپین /
اشغال نیکاراگوا(۱۹۱۲ــ ۱۹۳۳)/
اشغال هائیتی (۱۹۱۴ ــ۱۹۳۴) /
(۱۹۱۶ — ۱۹۲۴) ــ( اشغال جمهوری دومینکن به مدت ۸ سال)/
(۱۹۱۷ — ۱۹۳۳) ــ ( اشغال کیوبا)/
(۱۹۱۸ — ۱۹۲۰) ــ ورود نظامی به پاناما)/
ورود نظامی به کاستاریکا ــ (۱۹۱۹)/
(۱۹۱۹ ) ــ حمله به هندوراس/
(۱۹۲۰) ــ حمله به گواتیمالا/
(۱۹۲۴ — ۱۹۲۵) ــ حمله ی دوباره به هندوراس/
(۱۹۲۵) ــ حمله ی دوباره به پاناما/
(۱۹۲۶) ــ حمله به نیکاراگوا/
(۱۹۲۷ — ۱۹۳۴) ــ اشغال چین /
(۱۹۳۲) ــ حمله به السالوادور/
حمله دوباره به نیکاراگوا(۱۹۳۷)/
درحالیکه جنگ جهانی تمام شده بود!! بمباردمان هیروشیما و ناکازاکی جاپان که حدود۲۲۰۰۰۰ نفردراثراین دو بمباردمان اتومی جان باختند.(۱۹۴۵)
(۱۹۴۷ — ۱۹۴۹) ــ حمله به یونان /
(۱۹۴۸ — ۱۹۵۳ ) ــ حمله به فیلیپین/
(۱۹۵۰) ــ حمله به پورتوریکو/
(۱۹۵۰ — ۱۹۵۳) ــ حمله به کوریا/
(۱۹۵۹) ــ حمله به هائیتی/
(۱۹۶۰) ــ عملیات نظامی امریکا در اکوادور/
حمله به پاناما(۱۹۶۵ — ۱۹۷۳)/
تجاوز خونین به ویتنام ( ۱۹۵۵ــ ۱۹۷۵)/
( ۱۹۶۶) ــ حمله به گواتمالا/
(۱۹۷۱ — ۱۹۷۳ ) ــ بمباردمان لائوس/
(۱۹۷۲) ــ حمله به نیکاراگوا/
(۱۹۸۳) ــ دخالت نظامی در گرینادا/
(۱۹۸۸) ــ حمله امریکا به هندوراس/
(۱۹۹۲ — ۱۹۹۴ ) ــ اشغال سومالیا/
(۱۹۹۸ )ــ/ حمله به سودان/
(۱۹۹۹) ــ حمله ۷۸روزه بریوگوسلاویا /
حمله و اشغال افغانستان به بهانه ی تعقیب گروه های القاعده وطالبان (۲۰۰۱)/
(۲۰۰۳ ) ــ حمله واشغال عراق بدون مجوزسازمان ملل/
(۲۰۱۱ ) ــ حمله به لیبیا و سرنگونی قذافی/
حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی درسوریه با هدف براندازی بشاراسد ــ (۲۰۱۱تا ۲۰۱۵ ) فروغی
Kan een afbeelding zijn van kaart en de tekst 'BELARUS RUSSIA oLviv oKyiv Kharkivo UKRAINE Luhansk Donetsk Odesa 200km Mariupol 200 miles Crimea Area under Russian control Russia annexed Crimea in 2014 Black Sea Google'

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا