خبر و دیدگاه

در گریه ملا حسن زوال طالبان را می توان دید

گریه رئیس الوزرای طالبان بخاطر دلسوزی به مردم مظلوم و گرسنه افغانستان نیست که توسط آزار و اذیت، وحشت و جهالت طالبان رنج می کشند. بخاطر اینست که زوال طالبان نزدیک است.
بسیاری ها وحشت طالبان را نماد قدرت زوال ناپذیر طالبان می بیند. اما رئیس الوزرای طالبان زوال طالبان را از درون این گروه می بیند که در کشمکش جنون قدرت بجان هم افتیده اند. در نتیجه لشکر وحشت و بی بندو بار طالبان از کنترول خارج شده اند. هر جنگجوی طالب خود هم پولیس است، هم قاضی و هم جلاد. صد ها شهروند مرد و زن را محکمه صحرایی عاجل می کنند. به هیچ کسی هم پاسخگو نیست، نه نزد قانون، نه نزد مردم و نه هم نزد خدا و رسول . رژیم بر مبنای قانون جنگل حرکت می کند. نه ملا هیبت الله، رهبر طالبان وجود فیزیکی دارد و نه هم کسی رئیس الوزرا را به چشم دیده است. همه رهبران از طریق فال، خواب و دعا فرمان مفت می دهند و هیچ طالبی آنرا جدی نمی گیرد.
هم چنان ملا حسن تضرع رهبران سیاسی طالبان به امریکایی ها که بر گردند به افغانستان و با اشغال مجدد افغانستان ماشین امارت طالبان را بچرخانند، درماندگی و زوال طالبان را در آن می بیند.
ملا حسن در پیام قبلی خود امارت طالبان را داد الهی، فرصت طلایی و آزمون خدایی خوانده بود و از طالبان خواسته بود که شکر خدا را بجا بیاورند، متکبر نشوند و فراموش نکنند که چند ماه پیش حتا اشغال یک شهر را هم در خواب می دیدند و حالا مفت صاحب تمام کشور شده اند.
او واقعیت را گفته است که آمریکایی های خسته از جنگ و در همدستی با اشرف غنی، فراری بابای فاسد سال تمام کشور را دست بسته در ظرف دو هفته تسلیم چند انتحاری کردند، که طالبان حتا در خواب هم اشغال مجدد افغانستان را نمی دیدند.
ملا حسن سالخورده می بیند که این فرصت طلایی خدا داد در نتیجه جهالت، وحشت و جنون قدرت طلبی طالبان در حال از دست رفتن است. نه تنها مردم افغانستان ازین ها نفرت دارند، بلکه جهان هم ازین ها دوری می جویند و در انزوایی جهانی قرار دارند.
شاید بسیاری طالبان مست قدرت نه به گیریه های ملا آخوند توجه کنند و نه بیزاری حضرت محمد از اینان مانع جنایات و وحشت شان شود. آنها فرصت را غنیمت شمرده مصروف غنیمت شماری و حکمروایی اند. این در حالیست که بسیاری طالبان زیرک می دانند که عمر امارت شان کوتاه است، با عجله تمام وسایل نظامی و غیر نظامی غنیمت گرفته را به پاکستان انتقال می دهند.
برای اکثریت مردم گرسنه و مظلوم افغانستان مفاد پیام رئیس الوزرای طالبان اینست که زوال طالبان قبل از همه به دلایل افکار و رفتار جاهلانه و ظلم شان نزدیک است. اما زوال طالبان بخودی خود بدون نقش مقاومت نظامی، سیاسی، مدنی و تبلیغاتی داخلی و خارجی اتفاق نمی افتد. ما باید برای نجات کشور از شر لشکر وحشت پاکستانی دست بکار شویم و با تمام امکانات دست داشته ما در هر جای که قرار داریم استفاده کنیم.
ممکن است تصویر ‏‏۱ نفر‏ و ‏نوشتار‏‏ باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا