خبر و دیدگاه

مشوره من به احمد شاه فرید به ارتباط اظهارات شان در گردهم آئی ای در فرانسه

 

من که سخنان احمد شاه فرید یکتن از مبارزین آزادی خواه ضد طالبان را شنیدم، به ذهنم خطور کرد که کار مبارزه علیه گروه عقبمانده و بدوی طالبان هنوز هم درست در چوکات نیفتاده و از نظم لازم برخوردار نمی باشد. بدلیل اینکه سخنان احمد شاه فرید با وجود اینکه درست و منطقی و نمایانگر احساس پاک او نسبت به آزادی  و آرامی مردم افغانستان بود و ماهیت طالبانرا منحیث نیروی نیابتی پاکستان درست برملا میساخت ، یکنوع تضعیف جبه مقاومت برای نجات افغانستان را نیز میتوان در او  یافت. نکته منفی سخنان او اشاره به نام احمد مسعود بود. او وانمود کرد که ما به نام توجه نداریم ما بعمل توجه داریم. اگر عمل درست  سازمان یافته و جدی و فعال و با نتیجه  باشد ماهم به آن وفادار و درپی تقویه و پیروزی او خواهیم بود. بخاطر اینکه هدف نهائی ما آزادی افغانستان از استعمار پاکستان و آرامی مردم درد دیده افغانستان میباشد.

آقای احمد شاه فرید باید بداند که نقش رهبر در هر جنبش و نهضتی تعین کننده میباشد. هرگاه جنبش به پیروزی رسید و کار اعمار کشور آغاز گردید آنوقت خواهد باشد که نقش رهبر تعین کننده نبوده و نقش سیستم و نظام و ساختار تعین کننده خواهد شد. در اوضاع و احوال کنونی کشور که یوغ استعمار پاکستان بگردن تمام مردم افغانستان سنگینی میکند، احمد مسعود بحیث رهبر جبه مقاومت برای نجات افغانستان از طرف تمام مردم افغانستان از شمال تاجنوب و از شرق تا غرب افغانستان پذیرفته شده است. بدلیل اینکه احمد مسعود از هر لحاظ جوان بادرایت و تحصیل کرده، پاکنهاد و و فادار به عزت افغانستان و خواهان جدی سعادت مردم افغانستان تشخیص گردیده و میباشد. پس نام او با نام جبه مقاومت برای نجات افغانستان گره خورده است. بنا” چشم پت،  و بدون درنگ،  به نام او باید احترام گذاشت. و هر امر ودستوری زیر نام اورا بیدرنگ به اجرا گذاشت.

معلومدار جبه مقاومت ملی از گروهای مختلف با باور های مختلف و برنامه های مختلف تشکیل شده میباشد. که همه حلقات و گروهای شامل جبه مقاومت ملی تطبیق اهداف و برنامه جبه متحد را بالاتر از برنامه گروهی خود دانسته و در راه تطبیق آن فداکارانه میرزمند. اگر چنین نباشد اهداف جبه به تحقق نخواهد رسید و تلاش و زحمت تمام گروها هدر و بی نتیجه وبه سر افگندگی خواهد انجامید. بنا” در شرایط جنگ و مبارزه نام رهبر جبه سمبول همبستگی و الهام دهی به هریکی از اعضای جبه میباشد.

اگرطرح و انتقادات و پیشنهادات وارد و سازنده وجود داشته باشد، طبیعی است که باید وجود داشته باشد، بهتر است این انتقادات و طرح و پیشنهادات به هیت رهبری جبه و یا به شعبه اسناد و ارتباط جبه تسلیم و یا درمیان گذاشته شود و نه در محافل و جلسات عام.

درود به احمد شاه فرید و همرزمان او

و

زنده و پیروز باد احمد مسعود رهبر جبه مقاومت ملی برای نجات افغانستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا