خبر و دیدگاه

در قاموس تندروی واژه ای بنام ارجگذاری به انسانها درج نشده است

گروه های افراطی مانند گروه طالبان و سایر گروه های دیگر از حقیقت دین مبین اسلام  آگاهی ندارند و یا هم اگر آگاهی دارند برضد اوامر، فرمان و هدایت الله جل جلاله  بر ضد احادیث پیامبربزرگ اسلام عمل می کنند زیرا الله متعالی درقرآن عظیم الشان فرمان داده که خشونت و نزاع نکنید  اما این گروه تبهکارخشونت،ظـلم،قـتـل،غـارت گری،قــطـاع الـطـریـقـی وصدها عـمـل نـا رواه را انعام میـدهـنـد یـکبــار مـتـوجـه نمیـشـونـد  کــه  الله جــل جــلا لــه چــی فــرمــوده اســـت.

ترجمه :ای اهل ایمان: از خدا اطاعت کنید و نیز  از پیامبر و صاحب امور اطاعت کنید. اگر درباره چیزی  از احکام و امور مادی و معنوی   نزاع داشتید، آن را  برای فیصله یافتنش  اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید، به خدا و پیامبر ارجاع دهید، این  ارجاع دادن  برای شما بهتر و از منظر عاقبت نیکوتر است.                 ( سوره النساء آیه ۵۹)

کسی که درباره عهد و پیمان با خدای خود پایبند نباشد با مردم چی خواهد کرد قسمی که گفته اند باخالقت چه کردی که با خلق آن کنی .

ظالمان حرمت قرابت را نگه نمی دارند به عهد و پیمان پا بند نمیباشند و این بیانگر دشمنی و کینه توزی سخت و شدید ظالمان نسبت به مومنان بی گناه است.

وفادارى و التزام به عهد و پیمان، واجب است. در شرایط فعلی گروه طالبان در بغاوت مخالفت صریح با آیه (۶۱) سوره الانفال  قرار گرفته اند که خداوند(ج) چه زیبا می فرماید:

اگر دشمن تمایل و آمادگی به صلح داشت شما هم آماده صلح و آشتی با آنها باشید برخدا(ج) توکل کنید بدون شک خداوند متعال برهرچیز شنوا و دانا است.

اما متاسفانه گروه طالبان نه عهد پیمان در عمل دارند نه قول قرار در رفتار. این گروه هر روز در بیانات اعلام میکنند که ما با ملت و مردم ،اهل علم ، پوهنتون علما کار نداریم اما همه رابه خاک وخون می کشاند نه در عمل صادق هستند ونه در کردارشان.

با آنکه مشرکان صدر اسلام، آغازگر جنگ با مسلمانان بودند و در شرایط  کنونی هر کسی که جنگ را بدون مورد  شرعی ادامه میدهنداز جمله ، ظالمان وتجاوزگران میباشند.

این جنگ تباه کن تحمیلی که از سوی بیگانگان و دشمنان اسلام در افغانستان سازماندهی شده صبر مردم را تا آخرین رمق حیات لبریز نموده و هر روز از هر دو جانب به ده ها طفل ، جوان ، و پیران سالخورده در این جنگ ها کشته می شوند و به شهادت می رسند ، مادران بی فرزند ، و فرزندان یتیم و صدها جوان از وطن آواره مجبور به ترک کشور می شوند.

از آیات مبارکه فوق به صراحت معلوم میگردد که نعمت حیات یک نعمت خدا داد وعطیه بزرگ الهی است ، لذا هرگونه اقدام غیر شرعی و غیرقانونی که سبب سلب این نعمت گردد ، از نظر اسلام حرام بوده ، جرم و جنایت نابخشودنی تلقی می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا