خبر و دیدگاه

خواست مردم از طالبان صلح و ختم خشونت است

 صلح یگانه خواست و آرزوی مردم افغانستان است. مردم که مدت ها است در جنگ های داخلی خانه مان سوز هر روز شاهد از دست دادن عزیزان شان هستند و روزانه در ترس و هراس زندگی می نمایند و مدت ها است که این مردم در آتش جنگ میسوزند و بی گناه به شهادت میرسند. گروه های مخالف مسلح هر روز از مردم عام قربانی میگرند و کشور را به گورستان تبدیل نموده اند که این کار را بیشتر گروه طالبان انجام میدهند و این گروه کشور را اشغال شده میگویند و جنایات را که در برابر مردم عام انجام میدهند جهاد می نامند. در حالیکه این گروه سال گذشته با خارجی ها که قبلا دشمن سر سخت شان بودند توافق نامه صلح را به امضا رسانیدند و از حملات بالای نیروهای خارجی دست کشیدند و حملات خود را در برابر نیروهای مسلمان و افراد ملکی  افزایش دادند.
از اینکه با امضای توافق نامه با امریکا یک فرصت تاریخی در افغانستان ایجاد گردیده گروهی طالبان و دولت افغانستان رو در رو مذاکرات را شروع نمودند و اولین خواست این گروه بعد از امضای توافقنامه همین بود تا ۵۰۰۰ زندانی این گروه از بند حکومت رها گردد که دولت بخاطر حسن نیت و نشان دادن صداقت به پروسه صلح تمامی زندانیان خطرناک این گروه را از بند رها نمود با رها نمودن این زندانیان از بند، آنها دوباره به میادین جنگ برگشتند و حملات خود را در برابر نیروهای افغان شدت بخشیدن با وجود اینکه مدت ها میشود که مذاکرات بین نماینده های حکومت و گروه طالبان در قطر آغاز گردیده است ولی متاسفانه تا هنوز کدام پیشرفت در این پروسه دیده نمیشود و طالبان که به امر حامیان خارجی شان به این مذاکرات حاضر گردیده اند تا وقتی که منافع حامیان شان در این پروسه مشخص و هویدا نگردد تن به خواست های معقول دولت و مردم افغانستان نخواهند داد .
بنا از گروه های طالبان خواست و توقع ما همین است که اگر خود را افغان و مسلمان میگویند دست از خشونت و برادر کشی بردارند و صادقانه در پروسه صلح عمل نمایند غلامی کشور های بیگانه را رها نموده و از این فرصت که بدست آمده است بیشتر استفاده نمایند . تا آتش جنگ در کشور خاموش گردد و مردم در صلح ، رفاه و آرامش زندگی نمایند . تا هم بتوانند در کنار خانواده های خود زندگی جدید را شروع نمایند و در آبادی کشور خود سهیم شوند و دیگر کشور خود را به ویرانه مبدل نسازند و همانا خواست مردم رنج دیده ما که همانا صلح است به واقعیت مبدل گردد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا