خبر و دیدگاه

حمله بالای مراکز آموزشی توجیه پذیر نیست

 

تروریستان بیرحم بعد از ظهر روز شنبه مرکز آموزشی «کوثر دانش» را در غرب کابل هدف حمله انتحاری قرار دادند که در آن حدود ۱۰۰ دانش آموز شهید و  زخمی شدند.

با آن که گروه طالبان در ساعات اولیه دست داشتن در این رویداد غم‌انگیز را رد کرد و داعش مثل همیشه مسئولیت آن را برعهده گرفت اما مقامات دولت افغانستان و مردم کشور گروه طالبان را مسئول این رویداد می‌دانند.

در همین دولت و مردم افغانستان، سیاستمداران، مردم و فعالان مدنی کشور در مورد این حمله تروریستی واکنش تندی نشان داده آن را به شدت تقبیح کرده ‌اند.

ریاست جمهوری افغانستان نیز این حمله را وحشیانه خوانده و اعلام کرد که ۶ هزار و ۱۰۰ زندانی طالبان را به خواست جامعه بین‌المللی و مردم این کشور آزاد کردند تا پایان خون‌ریزی و جنگ را به ارمغان بیاورد اما مردم هنوز هم شاهد خشونت و ادامه جنگ نامشروع گروه تروریستی طالبان و همفکران شان می‌باشند.

اما به راستی در پس این حملات کی ها قرار دارند و هدفشان از راه اندازی این چنین حملات خونبار چه چیزی است؟

حقیقت امر این است گروه طالبان از حسن‌نیت حکومت و مردم افغانستان سوء استفاده می کنند.

طالبان در واقع بانی حملات انتحاری در افغانستان اند و همانگونه که یک بخش عذاب هر قتل عمد برای قابیل نخستین قاتل دنیای بشریت میرسد روی همرفته طالبان نیز به عنوان نخستین کسانی که عمل فجیع انتحاری را در افغانستان انجام داده اند در حملات انتحاری سهیم اند و نمی توانند خود را با بیانه های دروغین تبرئه کنند.

گروه بی رحم طالبان در واقع می خواهند که با استفاده از نام داعش دست به حملات انتحاری بزدلانه بالای مردم بیگناه افغانستان بزنند زیرا همان گونه که تضاد خود را در نشست های مقدماتی قطر با مذهب اهل تشیع اعلام داشتند در عمل نیز با راه اندازی حملات بزدلانه و آماج قرار دادن مراکز آموزشی در غرب کابل می خواهند تضاد ها را شدت بخشند.اما خوشبختانه تا کنون به این نیت شوم شان نرسیده و نخواهند رسید زیرا در حال حاضر مردم افغانستان به این شعور سیاسی رسیده اند که پلان های شوم دشمنان را نقش بر آب سازند و اتحاد خویش را حفظ کنند.

کوتاه این که گروه طالبان قسمی که در قطر با گذاشتن پیش شرط های غیر واقع بینانه سد راه استقرار صلح شده اند همانگونه تلاش دارند تا با قتل جوانان و نوجوانان اهداف مغرضانه خود را که از سوی پاکستان به آنها داده میشود، پیاده نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا