خبر و دیدگاه

طالبان و القاعده جزء لاینفک همدیگر

 

یکی از مواد توافقنامه صلح میان آمریکا با گروه طالب که هدف آن هموار سازی مذاکرات بین دولت افغانستان و طالب ها بود قطع رابطه طالب با گروه های تروریستی مشخصا القاعده بود.علی رغم اینکه طالب ها قول دادند رابطه شان را با القاعده قطع می‌کنند اما قراین نشان می‌دهد روابط تنگاتنگ با این گروه دارند.حتی در جریان مذاکرات القاعده به آنها مشوره میداد و طالب ها تضمین هایی مبنی بر احترام روابط تاریخی با القاعده ارائه کردند.

رابطه طالب با القاعده بسیار محکم طولانی و ریشه دار است.عدم تحویل دهی بن لادن به امریکا در سال ۱۳۸۰ نشان دهنده رابطه نزدیک طالب با القاعده است. با خشک شدن منابع مالی طالب به دلیل سرکوب شدن کشت کوکنار القاعده بخش بزرگ منابع مالی طالب ره تامین می‌کند.

طالب نمی تواند رابطه اش با القاعده را قطع کند .زیرا سرازیر شدن کمک های میلیونی کشورهای حاشیه خلیج فارس و سازمان های تکفیری بخشی از مفاد گروه تروریستی طالب از القاعده است.

مسئله ای دیگر اینکه ایدئولوژی مشترک هر دو گروه تکفیری اقامه دولتی به زعم آنها اسلامی است.ارمانشهر القاعده همان دولتی بود که طالب با امارت اسلامی ایجاد کرده بود.قطع دست ،منع زنان از آموزش و اجباری شدن برقه، ایجاد اداره امر به معروف نهی از منکر و دها مواردی که هر دو گروه را به لحاظ اعتقادی پیوند می‌دهد.با شدت گرفتن جنگ‌ها در ولایات جنوب و شمال بخش بزرگ از نیروی انسانی طالب را شهروندان خارجی تشکیل میداد که هم نیروی انسانی و هم سلاح های مجهز دور برد و سلاح های با دید شب در اختیار این گروه گذاشته اند .

طالب این اهریمن سفاک وقتی با خالقش صادق نبود قطعا به هیچ میثاقی وفادار نیست.جنایت چند روز قبل این اهریمن سفاک در غور که چندین خانواده را به ماتم نشاند،تصویر مادری با روی خون آلود که بی هیچ جرمی به آن وضع دچار گردید بود نشان از عمق خباثت و سیاه دلی این گروه تروریستی سفاک را با نمایش گذاشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا