خبر و دیدگاه

چرا طالبان دنبال نظام جدید اسلامی اند؟

 

گپ تازه طالبان این که 🙁 ما به دنبال ایجاد یک نظام جدید اسلامی هستیم.) هدف طالبان بعد از این همه دهشت و جنایات از نظام جدید اسلامی چه می تواند باشد؟

–        آنها (طالبان) با این سخن ثابت ساختند که در دوره حکومت سیاه شان به زور نظام در ظاهر اسلامی را بالای مردم تطبیق کردند ، آن نظامی که فتوا و پالیسی هایش  درلاهور و کراچی پاکستان توسط آی اس آی و ملاهای افراطی پاکستان آماده میشد.

–        طرح جدید طالبان برای یک سیستم جدید اسلامی ، هر چه که باشد ، روشن است که آنها می خواهند از اسلام برای اهداف خود ، چه قدیمی و چه جدید استفاده کنند، طالبان این کار را در سال های اخیر انجام داده اند. همچنین هر چه به نفع آنها بوده و یااست ، آنها به دنبال توجیه آن بوده وهستند.

–        بیانیه طالبان حاکی از آن است که این گروه همچنان خود را برنده میخوانند و می خواهند هر آنچه در مذاکرات صلح تصمیم گرفته می شود ،بواسطه آنها باشد و طرف مقابل آن را بپذیرد، اما برای مردم افغانستان نظام طالبانیزم که ساختار سیستم و سیاست های آن در پنجاب ترتیب و تهیه میگردد قابل پذیرش نبوده و نیست .

–        در زمان حاکمیت طالبان رژیم آنها را فقط پاکستان به رسمیت می شناخت ، زیرا افغانستان پنجمین ایالت پاکستان بود و تمام دستورات و احکام آن به هدایت پاکستان اجرا می شد و  طالبان با مشورت و حمایت از پاکستان ، بار دیگر در تلاشند تا زمینه اجرای سیاست های (GHQ) در افغانستان فراهم کنند.

–        طالبان نظام اسلامی جدیدی را در ذهن دارند و باید با فتوای علما (GHQ) همراه باشد. استخبارات پاکستان همه علمای را که بر طالبان نفوذ دارند استخدام کرده و از آنها به سود خود در هر زمان استفاده می کند.

–       طالبان که خواهان یک نظام جدید اسلامی هستند ، ابتدا باید با تیم مذاکره کننده مردم افغانستان در مورد نظام جمهوری فعلی بحث کنند ، که کجایش غیر اسلامی است و کجایش اصلاحات می خواهد،  نظام اسلامی برای از بین بردن یک سیستم اساسی نیست ، بلکه برای تقویت و تحکیم یک سیستم پایدار است. بنابراین می توان گفت که طالبان می خواهند یکبار دیگر بوسیله پنجاب هدایت شوند، نام طالبان افغان خواهد بود ، اما پنجابی ها در این سیستم نشسته اند و آنها همه کارها را برای تخریب یک افغانستان آزاد و مستقل … و محافظت از منافع خصمانه پاکستان انجام می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا