خبر و دیدگاه

عملکرد غیر قابل تصور گروه طالبان

طالبان که سالهاست به افغانانی که به داشتن ارتباط با ایالات متحده متهم شده اند ، شهید ، زخمی ، بی خانمان و خسارت جانی و مالی وارد کرده اند ، اکنون که با ایالات متحده توافق کرده اند، به هر مسئله ای چشم به امریکا دارند که چه امر میکند. اخیراً ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان برای دونالد ترامپ برای انتخابات آینده آمریکا آرزوی موفقیت کرده و برای او دعا می کند. طالبان پس از گفتگو با ایالات متحده در قطر توافق کردند که اکنون که مذاکرات بین افغانی آغاز شده است ، طالبان می خواهند مذاکرات با رضایت و قصد ایالات متحده ادامه یابد. طالبان پس از گفتگو با ایالات متحده در قطر توافق کردند اکنون که مذاکرات بین افغانی آغاز شده است ،

طالبان می خواهند مذاکرات با رضایت و قصد ایالات متحده ادامه یابد. طالبان که برای جنگیدن دنبال دلیل قرآن و حدیث بودند اکنون روی میز مذاکرات بین افغانی ، روایات و منابع توافق نامه بین ایالات متحده و طالبان قرار دارد. هیئت افغان، متشکل از اقشار مختلف مردم و اقوام ، در حال بحث در مورد قانون اسلام و قانون اساسی در میز است ، اما طالبان اصرار دارند که گفتگوها را با ایالات متحده ادامه می دهند. ارائه اسناد در مورد فقه حنفی ، از جمله فقه جعفری ، قابل قبول است ، در غیر این صورت مذاکرات بین افغانی هیچ ارتباطی با توافق نامه آمریکا و طالبان ندارد.

طالبان با استناد به ایالات متحده در هر موضوع بحث انگیز ، ایالات متحده را به عنوان قبله پذیرفته اند و به دنبال واسطه گری ایالات متحده هستند. در حالی که همه دنیا می خواهند گفتگو های افغانی متعلق به افغانستان باشد و هیچ کشوری نباید در این امور دخالت کند ، این طالبان هستند که تا حد زیادی راه را برای مداخلات خارجی هموار می کنند. بنابراین می توان گفت که طالبان ۲۰ سال افغانان را به نام اجرای شریعت قربانی کردند ، صدها هزار افغان را در فتوا در اتحاد با ایالات متحده به شهادت رساندند ، اکنون که طالبان با ایالات متحده مذاکره می کنند ، برای طالبان مجاز است. اما دیگر افغان ها این کار را نمی کنند. این واضح بود و اکنون حتی واضح تر شد که طالبان از دین به عنوان سپر استفاده می کنند و هر کجا که خوش بودند و به منفعت شان بود از دین در آنجا استفاده می کنند و اگر به تاوان شان بود ، در آنجا از سیاست استفاده می کنند و آمریکا را متحد استراتژیک خود میگویند. طالبان با ایالات متحده توافق را قبول کردند که آنها القاعده را میپذیرند و نه هیچ گروه جهادی دیگری را قبول دارند، اما بیست سال پیش آنها به اسامه ندا دادند که اسلام هیچ مرزی ندارد و او یک مجاهد است.

بنابراین دولت افغانستان مقصر تأخیر در مذاکرات دوحه نیست، بلکه طالبان هستند که چشمشان به ایالات متحده است و می خواهند ایالات متحده را در همه امور دخیل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا