خبر و دیدگاه

عدم هماهنگی و شکاف های عمق در سطوح رهبریطالبان

 

در یک پرسشنامه که توسط جنگجویان طالبان از گروه سیاسی قطری نوشته شده است بر اساس گزارش رسانه ها، این گروه مبارز پرسش های زیادی را از گروه سیاسی پرسیده اند و خواستار پاسخ آنها در پرتو اسلام شده اند.

یک سوال این است که آیا در جریان مذاکرات با ایالات متحده آتش بس برقرار شده و آتش بس به گونه ای اجرا شده است که تا به امروز هیچ حمله ای به نیروهای آمریکایی صورت نگرفته است؟

آتش بس توسط طالبان سیاسی آغاز شد و جنگجویان طالبان از دستورات رهبران خود پیروی می کردند ، اما ده ها پرسش در این مورد وجود دارد. جنگجویان طالبان از رهبران شان پرسیده اند که چگونه جنگ علیه اشغالگران ناروا است و جنگ علیه افغانها روا میباشد؟ رهبران قطری طالبان تا حال به این پرسش ها هیچ پاسخی برای ندارند ،که چرا آمریکا مورد حمله قرار نمی گیرد و با افغان ها که مسلمان هستند جنگ و خشونت ادامه دارد.

تا حال به این نامه پاسخ داده نشده است ، اما شهروند های عادی افغانستان سوال میکنند که چگونه می توان در جریان گفتگو با ایالات متحده به آتش بس دست یافت ، اما طالبان سیاسی هنوز حاضر به آمادگی برای برقراری آتش بس  با مردم و حکومت افغانستان نشده اند ؟ پرسش دیگر این است که تاکنون جنگ با ایالات متحده و دولت افغانستان علیه اشغال قانونی بود و دلایل اسلامی داشت ، اما اکنون که با امریکای امضای توافق نامه انجام داده اند چرا ما باید افغان های خود را بکشیم در حالی که همه آنها صلح طلب هستند. به دنبال این پرسش ها از طالبان سیاسی پرسیده شد که آیا کدام دلیل موجهی برای ادامه جنگ ما و کشته شدن افغانها هر روز وجود دارد؟ همراه با مردم عام، پرسش های از طالبان جنگجو وجود دارد که اگر جنگ علیه اشغالگران بود ، با اشغالگران توافق شده و اگر برای قدرت بود ، پس چرا آن را جهاد مینامند پس چرا فرزندان مردم غریب قربانی قدرت چند رهبر سیاسی میشوند ؟. این روشن است که رهبران طالبان پاسخ به این دو پرسش را ندارند تا راهی برای جنگ سالاران خود پیدا کنند. اکنون همه می دانند که این جنگ نوزده ساله برای قدرت بود و دلیل دیگری وجود ندارد طالبان دلیل جنگ شان را حضور نظامی های خارجی می دانستند ، اما اکنون که حضور نظامی به پایان رسیده و با نیروهای خارجی آتش بس برقرار شده است ، چرا جنگ افزایش یافته است. هر دو طرف در حال گفتگو برای یافتن راه حلی برای درگیری هستند ، اما برخی از فرماندهان طالبان خودسر هستند ، یا با احزاب سیاسی کشورهای خاصی وابسته هستند ، که دستور داده می شود که جنگ را تشدید بخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا