خبر و دیدگاه

بی اعتنایی حکومت و طالبان به عزت خانواده ها

 

یک منبع در ولایت تخار که نخواست نامش فاش شود گفته است که طالبان در ولسوالی «خواجه‌غار» بر یک دختر ۱۴ ساله تجاوز گروهی کرده‌اند.

براساس گزارش روزنامه «سلام وطندار»، این منبع گفته است، ۴ تن از افراد گروه طالبان سه‌شنبه شب با اسلحه به خیمۀ تابستانی شخصی به نام «خدای‌نور ملنگ»، وارد شده‌ و به دخترش تجاوز جنسی کرده‌اند.

محمد عمر، ولسوال خواجه‌غار با تأیید این رویداد گفت، طالبان ۲۰ هزار افغانی پول نقد خدای‌نور را نیز دزدیده‌اند.

به گفته او، مردم محل با بیل و کلنگ علیۀ طالبان اعتراض کرده‌اند، اما این گروه تلاش دارند که با فروکش‌کردن احساسات معترضان این موضوع را خاموش سازند. قابل یادآوری است که سال گذشته نیز طالبان در ولسوالی «خواجه‌غار» تخار بر یک دختر ۸ ساله که دانش‌آموز مکتب بود تجاوز گروهی کرده‌ بودند.

طالبان با انجام چنین اعمال غیر انسانی هر نوع ارتباط شان را با دین اسلام منتفی میکنند. متاسفانه این گروه ضد ارزش های انسانی به اندازه ای در گرداب بربریت و حیوانیت فرو گشته اند که بار ها بر اطفال معصوم تجاوز های انفرادی یا گروهی کرده اند.

در مکتب اسلام خشونت علیه زنان جای ندارد. خشونت علیه زنان در دوره سیاهی طالبان بشکل عملی و علنی بالای زنان تطبیق میشد، حتی امروز در قلمرو طالبان جریان دارد. طالبان حق انسانی زنان را بطور آشکارا، از روی صحنه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی بویژه سیاسی پاک نموده بودند. تعداد کمی زنان در پهلوی مسئولیت های کار خانه خود، مصروف فعالیت های اقتصادی بودند، مانند خیاطی، صفا کاری/ خانه کاری، موره دوزی، نانوائی، نخود پاکی، بادام و پسته پاکی، قالین بافی و غیره کار های عایداتی، مگر با مـزد ناچیز، حتی بسیاری از مالکین کار همان مزد تعین شده را کامل پرداخت نمیکردند، این روند فعلا هم ادامه دارد. در هر دوران زنان قربانی و به نوعی سرکوب و حق شان تلف شده است، با وجود همه بدبختی و سختی ها خوشبختانه عده زنان در هر زمانی به اندازه توان خود آرام نه نشسته بودند، در زندگی زنان با تمام چالش ها و مشکلات که سر راه شان قرار داشته دست و پنجه داده مبارزه مینمایند. چرا که زنان بیشتر آسیب پذیر و قربانی باور های پوسیده جامعه اند.

یکی از اصول دین مبین اسلام، اصل تساوی انسان‌هاست. به موجب این اصل که از کرامت ذاتی هر انسانی نشأت می‌گیرد، هیچ انسانی فراتر یا فروتر از دیگران آفریده نمی‌شود. از این اصل نتایج دیگری نظیر عدم سلطه شخصی بر شخص دیگر نیز قابل استخراج است، از این‌روست که قرآن کریم در آیه شریفه‌ «انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبایل لتعارفوا، ان اکرمکم عندالله اتقیکم» صراحتا به برابری مرد و زن اشاره و تنها مزیت افراد را در تقوا و فضائل اخلاقی و معنوی می‌داند. یا در آیه مبارکه ٩٨ سوره انعام به «و هو الذی انشاکم من نفس واحده» به برابری تأکید می‌کند. با این وصف آیه‌های شریفه و احادیث نبوی بر برابری و عدم تسلط شخصی بر شخص دیگر اصرار می‌ورزند. اما طالبان چنان افراطی و محصور در چنگ دگماتیسم استند که جز خود احدی از بشر را انسان نمی پندارند تا حقوقش را رعایت کنند. آنانکه خود را داعیه دار شریعت اسلامی میگیرند خود اولین اشخاص واجب القتل از دید این شریعت استند. حمله بر اطفال اوج وحشی گری است که از خود نشان داده اند. و از آنجا که این نخستین بار شان نبوده است و آخرین هم نخواهد بود،،و قبلاً هم از طفل هشت ساله گرفته حتا به گاو و گوساله رحم نکرده اند آشکارا باید که این بندگان شهوت نام اسلام را از سینه شان پاک کنند تا به آن از این بیشتر لطمه وارد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا