خبر و دیدگاه

چه دست هایی که در پشت پرده شهادت نیازی است

شورشیان طالبان بارها هشدار داده اند که آن دسته از علمای مذهبی را که از دولت افغانستان پشتیبانی کنند، هدف قرار خواهند داد. به ادامه این ترور های مسلسل متاسفانه اینبار شخصیت بی بدیل و عالم روحانی کشور محمد ایاز نیازی را به شهادت رساندند.

طالبان با انجام چنین حملات آشکارتر میسازند که هیچ ارتباط به دین و مذهب ندارند و از آدرس ابلیس به جان و مال مردم این خاک چشم دوخته اند. طالبان که مدعی بر جنگ علیه کفار اند، و ادعا دارند که کفر را نابود میکنند اکنون با کفار پیمان صلح بسته اند و بجان مردم بیگناه مسلمان افتاده اند.

اعمال که این گروه انجام میدهند از کشتن اطفال معصوم تا ترور شخصیت های دینی که ایمانداریشان آفتابیست، در اسلام که هیچ حتی در هیچ دینی در تاریح بشریت جواز نداشته و غیر انسانی شمرده شده است.

اسلام‌ دین محبت و برادریست و برادران به خون همدیگر تشنه نمیباشند.

در اسلام احترام به انسان و تحریم قتل انسان در آیات مختلف قرآن کریم مورد توجه واقع شده است . قتل نفس از بزرگترین گناهانی است که حرمت آن را قرآن کریم در موارد مختلف مورد تاکید قرار داده است و قتل انسان بی گناه را به منزله قتل تمام انسانها دانسته و نجات دادن یک انسان را به منزله نجات تمام انسان های جامعه تلقی کرده است. که خدای متعال میفرماید ” من أجل ذلک کتبنا علی  بنی  اسرائیل أنّه من قتل نفساً بغیر نفس او فساداً  فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا “

و یا در آیه ۳۳ سوره بنی اسرائیل می فرماید:«فلا یسرف فی القتل إنّه کان منصورا: اما در قتل زیاده روی نکنید چرا که او مورد حمایت است»

چرا که عادت عرب جاهلی بر این بود که اگر کسی از قبیله آنها کشته می شد تصمیم می گرفتند تا آنجا که قدرت دارند از قبیله قاتل بکشند و این فکر تا آنجا پیش رفته بودکه حاضر بودند به خاطر کشته شدن یک نفر تمام طائفه قاتل را نابود کنند. همانگونه که امروز گروهای تروریستی داد از انتقام گیری از انفاس جاهلانه شان میزنند.

اسلام همه انسان ها را محترم شمرده و اصل را بر این نهاده که همه انسان ها پاک و منزه می باشند و از شرافت انسانی برخوردارند و هیچ انسانی بی دلیل حق تعدی و تجاوز به حقوق دیگران را ندارد و تنها ملاک برتری را تقوای الهی دانسته، اما برخی از افراد قدر این نعمت خدادادی را ندانسته و مرتکب اعمالی می شوند که از چتر حمایتی اسلام و قانون محروم می مانند و  افرادى که با ارتکاب جرم از شمول حمایت قانون و شرع خارج مى‌شوند، این گروه همانند طالبان اند که مهدورالدم اند.

دولت افغانستان باید تدابیری تهاجمی علیه این گروه اتخاذ کند و شرایط را به تقاص خون شهدای کشور مساعد سازد و با برپایی حکم قصاص این فتنه شوم را از خاک ما بردارد.

چنانکه الله متعال در قران پاک میفرماید:

“و لکم فی القصاص حیاه  یا اولی الالباب لعلم تتقون ” ۱۷۹ سوره بقره

(قصاص برای شما مایه حیات و امنیت است ای صاحبان خرد ! شاید پرهیزگاری پیشه کنید)

اسلام در هیچ موارد دستور به قتل و کشتن انسانها نداده بلکه به عکس انسان ها را از کشتن دیگران نهی کرده و قاتل را مورد لعن و غضب خود قرار داده است.

این اعمال در حایست که دولت افغانستان، همچنان در تلاش برای نزدیک شدن به طالبان و راضی کردن آنها به ترک مخاصمه است.

طالبان بعد از توافق صلح با امریکا تلاش دارند که رابطه خود را با تمام گروه های تروریستی حتی داعش خوب بسازند و جنایات را که انجام میدهند بدوش دیگر گروه های تروریستی اندازند که این یک تاکتیک در ستراتیژی سیاسی و نظامی طالبان در سال ۱۳۹۹ بعد از امضای توافق نامه با امریکا است.

این طایفه سفاک و مجهول الهویه برای رسیدن به مقاصد شوم شان از هیچ جنایتی درین خاک دریع نمیکنند و اعمالشان ریشه در حمایت های استخباراتی دارد که اگر اندکی تقلا کنیم، بوی حکام این گروه خونخوار از همسایه ها و سازمان های استخباراتی شان به مشام ما میرسد.

این جنایات در حالی انجام میشود که حکومت افغانستان پروسه رها سازی زندانیان این گروه را توام با شفافیت آغاز کرده بود و این نمایانگر آنست که طالبان فاقد هر نوع عواطف انسانی و وجدانی اند و هرگز نباید با آنها معامله کرد.

حکومت افغانستان بزودی باید برای روشن ساختن تکلیف طالبان پروسه رها سازی زندانیان این گروه را متوقف سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا