خبر و دیدگاه

نخست از همه به بقای انسانیت بیاندیشیم

 

با آن که امروزه تقریباً بیشتر جوامع در سراسر جهان به خاطر مقابله با ویروس کرونا(کووید۱۹) بسیج شده اند اما هنوز هم متأسفانه مشکلات زیادی در گوشه و کنار مختلف دنیا وجود دارد و گروه های هستند که هنوز هم باهم درگیر اند و در مقابل این پدیده خطرناک جهانی(کووید۱۹) با بی توجهی برخورد می کنند که این امر می تواند در آینده باعث ایجاد فاجعه های کلان در تمام جهان گردد.

همه شاهد هستیم که با روی کار آمدن ویروس کرونا تمام برنامه های جهانی در هم و برهم شده و بزرگترین قدرت های جهان در مقابل کرونا زانو زده و نمی توانند به این وضع طوری که ایجاب می کند، رسیدگی نمایند.

هرچند همه روزه به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزوده می شود و تنها شمار تلفات ویروس کرونا در ایالات متحده امریکا به بیش از ۲۰هزار تن رسیده ، بیش از ششصد هزار تن به این ویروس مبتلا شده و در سراسر جهان تاکنون بیش از به ۱۱۰ هزار تن جان باخته و بیش از یک میلیون و ۷۷۲ هزار تن دیگر به این ویروس مبتلا شده‌ اند، بلکه در این میان کشور ما افغانستان نیز همه روزه شاهد افزایش ارقام مبتلایان به این ویروس می ‌باشد.اما بی پروایی برخی از کشورها و گروه ها باعث شده تا بر میزان نگرانی ها در این مورد افزوده شود که در تازه ترین مورد پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان از تمام جناح های درگیر در جهان خواسته است تا غرض مبارزه با ویروس کرونا دست از جنگ بردارند.

در حالی که ما همواره به عنوان مسلمان، غیرمسلمانان را مورد انتقاد قرار می دهیم ،ریالبالای آنان فخر میفروشیم،به خود می بالیم و عملکردهای آنان را تقبیح میکنیم اما با آنهم مسلمانان ما اعمالی را مرتکب می شوند که نه تنها اسلام عزیز بلکه انسانیت نیز در تضاد با آن قرار دارد.

به عنوان مثال گروه طالبان که ظاهراً خود را علمبردار اسلامیت عنوان می کنند و تمام عملکردهای خود را آراسته با آیات و احادیث می پندارند در چنین شرایط حساس که کرونا افغانستان فقیر مان را که در مقایسه با کشورهای امریکا و اروپا در حد صفر است. با آنهم این گروه به جنگ و انجام کارهای غیر انسانی خویش ادامه می دهند.

در شرایطی که بیرحم ترین طایفه ها ، اقوام و ادیان جهان در پی بسیج شدن علیه ویروس کشنده کرونا برآمده اند متاسفانه گروه طالبان بدون چند کار نمایشی و رسانه ای کوچکترین توجهی به پیامدهای ناگوار این فاجعه ندارند و همه روزه با راهگیری ها و حملات بزدلانه چرخه ابتلا به ویروس کرونا را تیز تر از قبل می سازند.

در چنین شرایطی که جانی ترین گروه ها به پیامدهای ناگوار کرونا پی برده اند تا دیر نشده است گروه طالبان نیز دست از این جهالت بردارند و لااقل در این برهه ی حساس از آی اس آی فرمان برداری نکنند و دست از بی اعتنایی خویش در مقابل این تهدید جهانی بکشند، زیرا زمان آن فرا رسیده که با آتس بس جلو فاجعه بزرگی که در پس لرزه استمرار جنگ وجود دارد را بگیرند و به معنای واقعی از اسلام عزیز و دساتیر خدا و پیغمبر آن اطاعت نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا