خبر و دیدگاه

دسایس و توطئه های استعمار نو در جهان اسلام

 

در اسلام پژوهش علوم توسط دانشمندان و اندیشمندان و متفکرین اسلام در طول تاریخ صورت گرفته و تالیفات ارزشمند در رشد ذهنیت بشر گذاشته که سبب افتخارات مسلمانان است با تاسف بعد از قرن ۱۸ میلادی شبکه های جاسوسی استعمار خصوصاً دولت انگلیس به رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی از ممالک اسلامی در جهان اختلافات مذاهب اسلامی را در نظر گرفته در تربیه مدرسین و چاپ کتب دست یازیده در آموزه ها و مناسک مذاهب مزخرفات را شامل فرقه گرایی در اسلام دامن زده مدارس مذاهب را جداگانه رشد اکثر کشور های اسلامی را علیه یکدیگر در خصم و جنگ مدیریت مینمایند جریان دارد در حالیکه اسلام اصل است مذاهب فرع اصلاً تشکیل مذاهب را برای رستگاری معنوی در اسلام بوجود آمده زیرا همه مذاهب اسلامی پیرو قرآن عظیم الشان اند اما پیروان مذاهب جهان را از دریچه مذهب خود نگاه و توجیه مینمایند که سبب اختلاف و جنگ مذاهب شده اسلام را در جهان ناتوان می سازد اصلاً اسلام مذاهب را محک تجربه قرار میدهد اسلام نباید در حصار مذهب اسیر شود شاعری فرموده:

کسی زهفتاد دو ملت این معما حل نکرد – که این مذاهب چرا در دین یک پیغمبر است.

استعمار نو قدرتمند با تکنالوژی پیشرفته و سرمایه اقتصادی اکثر کشور های اسلامی را تحت تاثیر قرار داده برعلاوه که پایگاه های نظامی مستقر نموده اند حتی تا اندازه قابل ملاحظه نفوذ در بین کشور های اسلامی دارند موفق اند که از اسلام انتحاری انفجاری برای کشتن یکدیگر شان ساخته اند امروز امریکا و ناتو در زمین و فضای جغرافیه افغانستان مسلط است با دست نشانده های خود و سرمایه به سیستم دولتی متمرکز را حمایت و نظارت میکنند در سیاست خود از شناخت طالب و داعش برای مردم رنج کشیده افغانستان چیزی نمی گویند و هم در مقابل آنها قرار ندارند در جریان ۱۷ سال در بخش زیربنای اقتصادی کشور ما خصوصاً تولید انرژی و استخراج معادن و میکانیزه زراعت هیچ یکی از کمپنی های امریکا و ناتو سرمایه گذاری نکرده اند صرف در تولید مواد مخدر سال به سال افزایش صورت گرفته خوب آگاهی دارند فرزندان مسلمانان توسط چه نوع عناصر در کدام نقطه کره زمین مغز شویی و انتحاری تربیه میشوند با اعتراض از طریق شورای امنیت ملل متحد جلوگیری نمی نمایند دولت وحدت ملی را در افغانستان بوجود آورده میتوانند در تطبیق تعهدات دو طرف چرا در مدت چهار سال دخالت نکرده اند امریکا و ناتو قوت های خود را افزایش و مجهز با سلاح پیشرفته مینمایند و آنرا برای آموزش قوت های اردو و پولیس و امنیت ملی افغانستان وانمود میسازند این چه نوع آموزش است اردو و پولیس و امنیت ملی در عملیات هم آهنگی ندارند با مورال ضعیف و عدم اکمالات مهمات و مواد لوژستیکی مواجه اند.

علاوتاً قومانده بدست یکنفر سر قوماندان اعلی است در حالیکه حسب تعلیمات نامه نظامی سوق اداره در اردو و پولیس توسط شورای نظامی که متشکل از پرسونل مسلکی نظامی میشود بعد از راپور کشف عملیات تهاجمی صورت میگیرد. سر قوماندان اعلی صرف گذارش گیرینده است .از جانبی در اردو و پولیس و امنیت ملی فساد جا ندارد زیرا از امتیازات فوقالعاده مادی در حالت محاربه اضافه تر برخوردار اند و اینکه از وطن و ناموس مردم دفاع می نمایند امتیازات معنوی نزد مردم دارند از اینکه اردو و پولیس افغانستان هر روز تلفات جانی میدهند و رسانه های امریکا و ناتو تبلیغ مینمایند حدود ۴۰ فیصد خاک افغانستان به تصرف مخالفین دولت است پس آموزش و مجهز سازی اردو و پولیس افغانستان از چه قرار است ؟

این همه موضوعات اند دولت مردان امریکا و ناتو به مردم افغانستان جوابگو باشند .افلاطون سیاست را در جهان چنین تحلیل نموده 🙁 اگر سیاست بر پایه حقیقت سامان نگیرد خطر وجود دارد که دروغ گویان عوام فریبان در شهر ها مسلط میشوند. افلاتون اخلاق فلسفی را در برابر سیاست قرار میدهد وقتی سیاست مشروع است که حقیقت در تماماً عرصه های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مسلط باشد ) . بودجه عادی و انکشافی دولت از طریق وزارت مالیه تنظیم و از شروع سال هجری شمسی در سطح کشور از چینل بانک مرکزی تادیات آن صورت میگیرد خارج بودجه در جریان سال کمک های خارجی صورت گرفته و بدست دولت مردان قرار داده شده بایست تحت محاسبه و مراقبت وزارت مالیه صورت میگرفت. در جریان ۱۷ سال در محاسبات این کمک ها وزارت مالیه سکوت نموده که سبب منبع فساد مالی توسط دولت مردان تلقی میشود. موضوع قابل تعقیب عدلی است.

در این روز ها موضوع انتخابات پارلمانی و شورا های ولسوالی ها خبر ساز رسانه های کشور گردیده مردم در دو دوره عمل کرد کمیسیون انتخابات و نتیجه که انتخاب نماینده گان مردم شکل گرفته بود در مدت ۱۵ سال اعمال آنها را تجربه نموده اند دست آورد چنان پارلمان در سطح کشور روشن است باید متوجه بود انتخابات پارلمانی  پیشرو سرنوشت ساز تماماً اقوام ساکن کشور است که چهل سال را با خونریزی درد ورنج و چورو چپاول دارایی عامه سپری نموده اند پارلمان آینده باید نوید بخش قدرت مردمی را در پرتو علم و خرد تمثیل کرده بتواند. قابل ذکر است پارلمان قبلاً قانون را در کار انتخابات قرار داده رهنمای یکطرفه فورمولتی نوع از بوروکراسی بوده در تأمین حقوق مردم توسط وکیل مردم اثر گذار نمی باشد ناگفته نماند اصلاً قانون نسبی تابع زمان و مکان است .

عرض این قلم منحیث یک محاسن سفید متوجه کمیسیون محترم انتخابات و مراجع نظارت کننده آن و جامعه مدنی و جریانات سیاسی و اتحادیه ژورنالیستان و حقوق دانان کشور است مردم رنج دیده در دو دوره انتخابات پارلمانی صورت گرفت نتیجه آنرا تجربه نموده اند ضرورت به تفصیل نیست. حالا باید در انتخابات نفع جامعه را در نظر بیگیرند یعنی وکیل مردم دارای تحصیلات عالی و تجربه کافی سوابق نیک و با تقوا باشد برنامه خود را از طریق رسانه ها به سمع مردم برساند و از اجرای آن رسماً تعهد بدهد. بدون بادیگارد مسلح با اعتماد از موکلین به زیور علم و دانش خدمت گذار مردم باشند . بایست نبض جامعه را تشخیص کرده بتواند از مصونیت پارلمانی به نفع مردم استفاده کنند در شرایط کنونی مردم افغانستان به پارلمان ضرورت دارد که توان رهبری دولت را داشته باشد تا سبب صلح و امنیت و تأمین عدالت اسلامی و رشد اقتصاد سالم و تعلیم و تربیه فرزندان آینده ساز گردد و پارلمان تاریخی درخشان در سیاست داخلی و خارجی الگو نصیب شوند .  شاعری فرموده : 

تابکی بر دامن بیگانه گان چنگی زنیم – باید از خود صرنی سازیم و آهنگی زنیم .  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا