خبر و دیدگاه

ارگ به جمعیت: ریش سفید مملکت بی‌عزت نشود

گزارش‌های دست اول از مذاکره میان حزب جمعیت و تیم اشرف غنی احمدزی حکایت از بیچارگی تیم رییس جمهوری دارد.

در آخرین جلسه‌ بین دو طرف، جانب رییس جمهوری از تیم جمعیت خواسته است که ولو به مدت یک هفته، برای انجنیر داوود اجازه داده شود تا به کُرسی ولایت بلخ تکیه زند و پس از آن، جمعیت هرچه خواست، عملی خواهد شد.

منابع حاضر در آخرین جلسه گفته‌اند که حنیف اتمر و سلام رحیمی دیگر از تهدیدِ توصل به زور و حمایت خارجی‌ها حرفی به زبان نیاورده و تلاش دارند تا از راه برانگیختن عواطف و احساسات، خواسته‌های غنی را بقبولانند.

منبع می‌گوید که سلام رحیمی، در حالی که نشانه‌های خستگی و ملالت از چهره‌اش آشکار بود، با فروتنی و لحن خواهشانه گفت: “ما و شما آینده داریم، در سیاست هیچ وقتی دوستی‌ها و رقابت‌ها دایمی نیست. رییس صاحب جمهور  یک ریش سفید این مُلک است و اگر انجنیر داوود – ولو برای یک هفته – مجال ولایت نیابد، ریش سفید مُلک بی‌عزت می‌شود.”

تغییر لحنِ تیم غنی و حتا تمایل داکتر عبدلله برای وانمایش ایستادن کنار استاد عطا پس از آن اتفاق می‌افتد که ارگ از پشتیبانی خارجی‌ها نومید شد.

پس از اینکه وزنه به طور آشکار به نفع استاد عطا تغییر کرد، حالا حتا دکتر عبدلله تلاش دارد به گونه‌ی نشان دهد که کنار جمعیت و استاد عطا ایستاده است.

دکتر عبدلله در حضور برخی  از نمایندگان مجلس گفته است: “برای شان گفتم که اگر از گزینه نظامی استفاده کنید، نه تنها مخالفت خواهم کرد، بلکه در برابرتان با قاطعیت ایستاده خواهم شد.”

در عین زمان، ارگ سخت تلاش دارد تا اجرا کردن شق میان تاجیکان و دیگر اقوام، ایستادگی استاد عطا را قومی و منحصر به تاجیکان نمایان کند که تاحال هیچ نتیجه‌ی نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا