خبر و دیدگاه

اعلامیۀ مطبوعاتی وزارت عدلیه

برای نخستین بار وزارت عدلیه دفاتر سیستم مدیریت ثبت قضایای مردمی را در مرکز و  ولایات ایجاد نموده است؛ آیا هنوز هم نگران شفافیت و اطلاعات شکایت‌ها و دوسیه های حقوقی‌تان‌اید؟

وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان به منظور تامین شفافیت و رسیدگی فوری به قضایای حقوقی شهروندان در۳۳ ولایت افغانستان دفاتر سیستم مدیریت ثبت قضایای حقوقی و رسیدگی به شکایات حقوقی مردم را باز نموده است.

داکترعبدالبصیر انور وزیر وزارت عدلیه که دست آوردهای آن وزارت طی دوسال گذشته رادریک کنفرانس خبری درمرکزاطلاعات و رسانه های حکومت توضیح می داد گفت که این وزارت طی دوسال گذشته درمجموع ۱۷۱.۶۱۹ شکایت و دوسیه ها را از آدرس مردم از سراسرکشور دریافت کرده است که تا حال همه این شکایت ها و دوسیه ها، به اجراآت قانونی گذاشته شده است. از این میان برخی از فیصله های محاکم تطبیق شده، برخی به محکمه راجع شده، برخی به ولایت ها، ولسوالی ها و سایر ادارات فرستاده شده، برخی زیر دوران قرار دارد و برخی دیگر هم، حفظ شده است. از این میان، ۷۸۱۱ شکایت های حقوقی، از طریق مصالحه در اداره های حقوق وزارت عدلیه، حل و فصل گردیده است.

وزیر عدلیه گفت که حدود ۸۰۰ طفل متخلف اعم از پسر و دختر که درموارد مختلف متهم به نقض قانون شده اند به هدف اصلاح و تربیت درمراکز تربیت واصلاح این وزارت به سر می برند. وی گفت که وزارت عدلیه به منظور رسیدگی بهتر به وضعیت بود وباش این اطفال در ولایات بلخ، ننگرهار و فراه ساختمان های عصری ازنو اعمار نموده است و برای انتقال اطفال زندان بگرام، نیز زمینه سازی ها جریان دارد.

داکتر انور گفت که وزارت عدلیه طی دوسال گذشته برای بیش از دوهزار نهاد اجتماعی و ۵۸سازمان سیاسی مجوز فعالیت صادر نموده است .

همچنان وزیر عدلیه گفت که به هدف دفاع از قضایای حقوقی ۱۳۹۸۸ متهمین و مظنونین بی بضاعت که آنها توان مالی استخدام وکلاء مدافع را برای دفاع از قضایای خود در محاکم نداشتند؛ این وزارت به کمک مساعدین حقوقی ( وکلاء حقوقی ) خویش از قضایای آنها در مراکز عدلی و قضایی کشور دفاع نموده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا