خبر و دیدگاه

انسان باید خود را شناسد

khowaja
نویسنده: الحاج اسرار خواجه

ما انسان ها که در کرۀ زمین زندگی و حیات بسر می بریم پیدایش ما چگونه صورت گرفته باید بدانیم زنان طفل را در بطن خویش از خون خود تغذیه داده بعد از سپری شدن وقت معینه دختر و یا پسر چشم به جهان گشوده موجودی به حیث انسان شناخته شده زن به صفت مادر طفل را تا سن دو سه سالگی با شیر خود پرورش خیس او را بدون نفرت حتی با افتخار شسته تا سن بلوغ با زبان مادری خویش آموزش داده زن در تعلیم و تربیه انسان نقش ارزنده دارد انسان را صاحب عقل و اندیشه می سازد البته شرایط جغرافیوی، اقلیمی،اقبصادی، اجتماعی و فرهنگی در رنگ و خصوصیات فیزیکی و عقاید آن تأثیر گذار بوده ارثی و یا درکی و یا تقلدی از جامه می آموزد چنانچه دانشمندی فرموده (تماماً سجایای انسانی زاده محیط است ) بعد از سپری کردن مدتی از عمر خویش به حق می پیوندد در طول تاریخ بشریت به هر سویۀ که بوده و هست انسان این مراحل را پیموده و می پیماید شیخ سعدی علیه رحمه می فرماید، سرمایه زندگی در جهان دو گز کفن است ، آنهم به شک است که بری یا نبری . اما در کشور عزیز ما مردسالار بدون اینکه به گذشته خود متوجه شده باشد زن یعنی مادر را موجود دوم انسان پنداشته منحیث متاع خرید و فروش، لت و کوب، سنگسار وغیره اعمال غیر انسانی و اسلامی و اخلاقی را با زن انجام میدهند در حالیکه در کشور اسلامی ما مخزنی از ارزشها ی معنوی، اخلاقی، ادبی و انسانی میراث از اسلامی وجود دارد عوامل و انگیزه خشُونت با زنا ن صورت میگیرد عقلانی جستجو شود زیرا از نگاه نفوس موجودیت زنان و مردان در جهان برابر اند تنها از نیرومندی جسمی نظر به مردان ضعیف اند از نگاه استعداد زنان صاحب استعداد عاطفی اند در جوامع که قدرت وثروت حاکم است خرافات پسندی ترویج و زن را از تحصیل علم و دانش محروم، نمی گذارند که از کنج خانه بیرون شود قدرتمندان که ثروت دارند بقای حاکمیت خود را در جهان در جهل و بی دانشی جوامع می بیند که منافع بدست می آورند چون قدرت و ثروت وجدان کش است این پدیده اوضاع اقتصادی و سیاسی و اجتماعی اکثر کشور های جهان دیگرگون ساخته نظر به راپور مؤسسه خیریه جامعه جهانی ۶۲ تن در جهان ۲,۷ تریلیون دالر سرمایه دارند که برابر با ثروت ۳,۶ میلیارد تن انسان کره زمین است البته تعداد دیگر کمتر از آنها ثروتمندان وجود دارند این ثروتمندان با انواع دسایس با سرنوشت مردمان کشور های فقیر بازی با راه اندازی پروژه های وحشت و دهشت گری سرمایه گذاری با تغیرات نظام های سیاسی مبادرت ورزیده چنانچه در کشور عزیز ما در کنفرانس بن در سال ۲۰۰۱ قدرت و ثروت نظام سیاسی افغانستان را با در نظر داشت منافع سرمایه یک تعداد اشخاص ضعیف النفس آموزش یافته خود را بالای مردم افغانستان حاکم و سیستم دولتی را تحت پوشش دموکراسی و حقوق بشر و غیره توسط آنها انجام دادند همه زیربناهای ملی از بین برده شد در زراعت کشت خشخاش را مروج نمودند افغانستان را یک کشور مصرفی دو فیصد مردم را سرمایدار بقیه فقیر،

بیکار، مهاجرو معتاد مواد مخدر از نگاه سیاسی در کشوریکه اکثریت بیسواد فاقد شعور سیاسی موجودیت یکصدوچند حزب راجستر صرف رهبران آن با قدرت و ثروت اندوزی سروکار دارند اما در جامعه بحران آفرین اند بناً در شرایط کنونی ایجاب مینماید چگونه با چه نوع عناصر جامعه کشور را از این بحران اقتصادی نابسامانی و بی امنیتی نجات داد. به باور این قلم چون در جلسه بن تحت نظر جامعه جهانی موجودیت جامعه مدنی در افغانستان نیز تصویب گردیده و کمکهای معنوی و مالی جامعه جهانی را دربر گرفته میباید جامعه مدنی افغانستان متشکل از از استادان پوهنتون ها در مرکز ولایات همچنان از معلمین محترم رنج کشیده و سازمانهای جوانان و زنان دانشمند و روحانیون آگاه در سراسر کشور موجودیت پیدا کند دارای یک اساسنامه و برنامه هوکی شده جامعه جهانی را داشته باشد البته نماینده دائمی افغانستان در ملل متحد رسالت دارد تا کمک و حمایت جامعه ملل متحد را جلب تا این نهاد با نیرومندی کامل در پرتو علم و خرد و پشتیبانی مردم اعذاب کشیده کشور سه قوه دولتی را متوجه اعمال خود خواهی و حاکمیت خلاف قانون و ارزش انسانی و اسلامی نموده با اعضای از حقوق دانان خویش در مرکز ولایات وکیلان دعوی انتخاب مستند با شواهد قانونی و اصولی و شرعی از حقوق ملی این ملت مظلوم دعوی تا جاسوسان، قلدران خائنین ملی و غارتگران بیت المال و مافیای اقتصادی با محاسبه دقیق بدون مراعات این و آن در پنجه عدالت انسانی و اسلامی در سطح داخلی و خارجی بسپارند تا بر دشمنان این مرزوبوم ثابت نمایند مردمان این کشور باستان در تاریخ تمدن ساز بوده و هستند. استاد سخن رودکی فرموده ، گر بر نفس خود امیری ، مردی – گر با کورکر نکته نگری، مردی – افتاده را با پا مزن – گر افتاده را دست گیری ، مردی .

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. در باره پیدایش انسان میان نظر ادیان و نظر دانشمندان علوم طبیعی تفاوت فاحشی دیده میشود. مثلا” بگفته علمای دینی یهودیت و مسیحت کره زمین و انسان چیزی بیشتر از نه هزار سال قبل پیدا شده است. از زمان پیدایش بابای آدم الا نوح پیغمبر و از زمان نوح پیغمبر الی ابراهیم علیه السلام و از زمان ابراهیم علیه السلام الی موسی پیغمبر و از زمان موسی پیغمبر الی زمان عیسی پیغمبر و از زمان عیسی پیغمبر (که حالا ۲۰۱۶ عیسوی است) و از زمان عیسی پیغمبر الی محمد صلی الله و علبه والسلام الی حالا (۱۳۹۴) خورشیدی میشود. جمعا” نه هزار و سال و اندی میشود. و اینرا هم گفته اند که کره زمین و آسمان و همه در شش روز آفریده شده اند که قرآن کریم هم آنرا تأئید نموده است. اما برخلاف علوم طبیعی امروز عمر عالم را سیزده ملیارد و هفتصد ملیون سال میدانند. و میگویند که کره زمین ما چارونیم ملیارد سال پیش پیدا شده است. و پیدایش زنده جان در کره زمین تقریبا” چیزی بیش از پنجصد ملیون سال میگذرد و انسان امروزی به شکل و قواره انسان امروز تقریبا” دوصدو پنجاه هزار سال میگذرد. دانشمندان با مدارک و شواهد و اسناد این حقایق را بیان داشته اند.

  2. محترم حاجی صاحب اسرار!
    من به ارتباط”این (تماماً سجایای انسانی زاده محیط است ) نکته شما عرضی دارم که تحقیقات جدید زیست شناسی نشان داده است که تاثیر محیط در سجا یا و کرکتر انسان در حدود ده فیصد میباشد. که البته پنجاه فیصد نقش جنها و چهل فیصد نقش تلاش و کوشش خود انسان میباشد. همینکه مرد هنگام جماع در حدود بیش از یکصد ملیون سلولهارا روان میکند که از آن جمله فقط یک اسپرم طور تصادف با اسپرم زن یکجا شده و تشکیل نطفه مینماید در همین وقت پنجاه فیصد از کرکتر و سجایا و آینده ان شخصی که ازین نطفه رشد میکند تعین گردیده میباشد. چهل فیصد دیگر آن مربوط به کار و فعالیت و تلاش انسانی و باقی ده فیصد آن مربوط به تاثیرات محیط میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا