خبر و دیدگاه

پنجشیر بعنوان مرکز مبارزه با تروریسم جهانی اعلان شود

تعیین و مقرری راحيل شريف، لوی درستیز سابق ارتش پاکستان به عنوان فرمانده نیروهای “ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم” به رهبري عربستان سعودي يك اشتباه تاريخي خواهد بود.

“ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم” که متشكل از ٤١ كشور اسلامي ميباشد در سال ۲۰۱۵ با طرح عربستان تشکیل شد.

مشابه به همچو طرح در اگست ٢٠١٤، يك پيشنهاد توسط يك تيّم از افغان‌ها به جامعه جهاني تقديم شد كه در آن بايد ولايت پنجشير افغانستان زادگاه احمد شاه مسعود مبارز أصلی و واقعی برعليه شبكه هاي تروريست جهانی هريك طالبان و القاعدة منحيث پايتخت و مركز مبارزه با تروريسم جهاني تعیين و انتخاب شود.

این طرح موصوف در افغانستان مورد حمايت جناب داكتر عبدالله عبدالله قرار گرفت و اما متاسفانه بعد از يكنيم سال بعد عربستان سعودي ائتلاف اسلامي مبارزه با تروريسم را تشكيل و مركزش را در عربستان سعودي اعلان و تعيین نمود.

بدون شك افغانستان در مبارزه برعليه تروريسم در جهبه مقدم قرار دارد و بايد قومانده جنگ از افغانستان صورت گيرد.

بِنَاً از دولت وحدت ملي افغانستان به رهبري جلالتمابان هريك داكتر اشرف غني و داكتر عبدالله عبدالله توقع ميرود كه با مقامات سعودي در تماس شوند و خواستار احترام دولت سعودي به طرح و پيشنهاد تيّم افغانها شوند و از دولت سعودي و جامعه جهاني تقاضا شود كه تا هرچه زودتر ولايت پنجشير را بحيث پايتخت و مركز مبارزه با تروريسم جهاني اعلان و به رسميت شناسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا