خبر و دیدگاه

پنجشیر بعنوان مرکز مبارزه با تروریسم جهانی اعلان شود

تعیین و مقرری راحیل شریف، لوی درستیز سابق ارتش پاکستان به عنوان فرمانده نیروهای “ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم” به رهبری عربستان سعودی یک اشتباه تاریخی خواهد بود.

“ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم” که متشکل از ۴١ کشور اسلامی میباشد در سال ۲۰۱۵ با طرح عربستان تشکیل شد.

مشابه به همچو طرح در اگست ٢٠١۴، یک پیشنهاد توسط یک تیّم از افغان‌ها به جامعه جهانی تقدیم شد که در آن باید ولایت پنجشیر افغانستان زادگاه احمد شاه مسعود مبارز أصلی و واقعی برعلیه شبکه های تروریست جهانی هریک طالبان و القاعده منحیث پایتخت و مرکز مبارزه با تروریسم جهانی تعیین و انتخاب شود.

این طرح موصوف در افغانستان مورد حمایت جناب داکتر عبدالله عبدالله قرار گرفت و اما متاسفانه بعد از یکنیم سال بعد عربستان سعودی ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم را تشکیل و مرکزش را در عربستان سعودی اعلان و تعیین نمود.

بدون شک افغانستان در مبارزه برعلیه تروریسم در جهبه مقدم قرار دارد و باید قومانده جنگ از افغانستان صورت گیرد.

بِنَاً از دولت وحدت ملی افغانستان به رهبری جلالتمابان هریک داکتر اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله توقع میرود که با مقامات سعودی در تماس شوند و خواستار احترام دولت سعودی به طرح و پیشنهاد تیّم افغانها شوند و از دولت سعودی و جامعه جهانی تقاضا شود که تا هرچه زودتر ولایت پنجشیر را بحیث پایتخت و مرکز مبارزه با تروریسم جهانی اعلان و به رسمیت شناسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا