خبر و دیدگاه

چرا احمد ایشچی تن به بی‌آبرویی داده‌است؟

احمد ایشچی، والی پیشین جوزجان ادعا کرده که پنج روز در خانه ارتشبد عبدالرشید دوستم و یازده روز در قید ریاست امینت ملی آن ولایت قرار داشته است. اما زمانی که مامورین ریاست امنیت ملی احمد ایشچی را به اتهام همکاری با دهشت افگنان بازداشت و شکنجه کردند هیچ گزارشی پیرامون این که آن کارمندانی بی رحمی استخباراتی چه روز و بلای بدی بر سر آن خصم دیرین ارتشبد عبدالرشید دوستم آورده اند، در سطح رسانه ها درز نکرده است. احمد ایشچی، با استفاده از ضرب المثلی ” روز بد که رسید سودای جان خریدن مطرح است”، جهت نجات جان خود، فرزند و خانواده ی خویش با آبرو، حیثیت، وقار، شرف و ناموسش قمار زده است.

دیروز چاشت به وقت ملبورن یک گزارشی موثق از یک منبع معتبر از ریاست امنیت ملی ولایت جوزجان به این قلم بیان داشت که کارمندان جنایتکاری ریاست امنیت ملی آن ولایت که در بین آنان دو تن از دستوری های سرسپرده ی محمد حنیف اتمر هم حضور فعال داشتند  چنان احمد ایشچی را به صورت “بسیار شنیع و بی شرمانه” شکنجه دادند و با آبرو و حیثیتش بازی کردند که انجام چنان یک جنایت در افغانستانی گویا نوین تکان دهنده است.  پس از شکنجه و کسب توافق کارمندان ریاست امنیت ملی جوزجان به احمد ایشچی گفتند: “…ببین او حرامی! … بین مرگ خودت و بچه ات و بدنامی و عزل رقیبت”  (یعنی ارتشبد عبدالرشید دوستم) یکی را انتخاب کن. اگی با ما همکاری کنی خون خوده و بچه خوده می خری. اگی نهِ، خود دانی و خدایت!”

منبع افزود: “احمد ایشچی  یک انسانی پلید و ذاتاً ضعیف النفس و ترسو است و از روی کینه ی دیرینه علیه دوستم به خواست دوم  ریاست امنیت ملی لبیک گفته و جان خود و بچه خوده خرید و با قیمت آبروی خود داخل یک بازی بسیار خطرناک علیه معاون اول  اشرف غنی شده است.”

منبع افزود که قضیه از این قرار بود که در زمان شکنجه دادند و اقرار گرفتن از شخص احمد ایشچی در مورد ارتباطش با طالبان و دیگر دهشت افگنانی وابسته به آی اس آی پاکستان، کارمندان ریاست امنیت ملی  او را لچ کردند و نوک کلاشینکوف را به مقعد او داخل کرده سپس موصوف را تهدید به تجاوز جنسی گروهی کردند. احمد ایشچی پس از آن که متوجه جدی بودن عزم کارمندان امنیت ملی شده، از ترس نجات جان خود و خریدن خون فرزند خود به خواست آنان تن داده و اسنادی را امضا کرده که همه از قبل توسط آن ریاست علیه خودش و فرزندش جعل و تهیه گشته بود.

کارمندان ریاست امنیت ملی که در برنامه ی سوء قصد به جان ارتشبد عبدالرشید دوستم هم دست داشته بودند و زمانی در خاد هم در بخش شکنجه دادن، کشتن و اقرار گرفتن از مجاهدین و طرفداران آنان تجارب هنگفت کسب کرده بودند، داستان تجاوز ارتشبد عبدالرشید دوستم و ده تن از یاوران او را به خورد احمد ایشچی دادند و به او تاکید کردند که در صورت رسانه یی نکردند آن داستان جعلی، یا تغییر دادن متن آن علیه رهبر جنبش ملی – اسلامی افغانستان، منتظر مرگ خود، پسر و حتی بقیه اهل خانواده خویش باشد.

منبعی گزارش اضافه کرد که ریاست امنیت ملی به احمد ایشچی دستور داده بوده که برای اولین بار باید داستان جعل شده و توطئه ی رهبری شده ی شان را از طریق رسانه ی خبری طلوع به سمع مردم و جهانیان برساند. منبع بیان داشت که احمد ایشچی حتی در هنگام بیان سخنان خود سرگیچ و پریشان حال به سمت چپ خود نگاه می کرد تا از آن طریق به همه حالی کند که تحت فشار امنیتی ها به چنان ذلتی تن در داده است. ایشچی حتی کوشش می کرده که در هنگام بیان دروغ هایش علیه دوستم به چهره گزارشگر زنی که با او مصاحبه می کرده نگاه نکند و باری هم گفته که این داستانش خنده آور است و این رمزی جهت جعلی بودن و زیر فشار بیان کردن آن سخنان دروغینش بوده است.

منبع گزارش گفت: “دوستم یک آدمی ظالم و بی رحم است. دوستم به کسی که به او توهین کند رحم ندارد. اما دوستم هرگز عادت به تهدید جنسی و تجاوز جنسی و لواطت بالای کسی به خصوص جنس مذکر نداشته و ندارد.  زمانی که دوستم از برنامه قتلش توسط پهلوان ملک از منابع خاص خود اطلاعات موثقی دریافت کرده بود، یکه راست با خشم و غضب به خانه ملک رفته بود و ملک را با تفنگچه خود به صورت مستقیم تهدید به مرگ کرد، ولی هرگز ملک را که نامردترین دشمنش است تهدید به تجاوز جنسی نکرد. دوستم مخالفان خود را لت و کوب می کند، ولی هرگز به کسی تجاوز جنسی نکرده. مه خودم از دوستم تنفر دارم چون بالای مردم ازبیک خود ما زیاد ظلم و حق خوری کرده، ولی ای نامردی است که آدم به دشمن خود تهمت ناموسی بزنه. یک زمان او را دوستم پاچا می گفتیم ولی حالی بین حلقات خاص خود او را دوستمِ بیجا می گوییم!”

ژنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری

یکی از عللی ملیشه سازی در زمان رژیم داکتر نجیب الله احمدزی این بوده که زنده یاد سردار (جنرال) مومن به عبدالرشید دوستم مشوره ی جدا کردن سربازان ترکتبار به خصوص ازبیک تبار را از صفوف ارتش جنایتکار رژیم دست نشانده کرملین در کابل داده بود و دلیل آن این بوده که جوانان لق روی ترک تبار و ازبیک را از چنگ افسران و سربازانی همجنسگرای ارتش رژیم آن وقت نجات دهد و همه ی آنان را تحت رهبری خویش مدیریت کند. دوستم هم در آن زمان با جمع آوری سربازان ترک تبار حیثیت و آبروی آن جوانان را خرید و همه را با آن کار تاریخی خویش سرسپرده ی خود ساخت و ترک تباران افغانستان تا امروز از  بابت  آن اقدام ارتشبد عبدالرشید دوستم خود را مدیون او می شمارند.

منبع گزارش بیان کرد که احمد ایشچی یک انسانی دروغگو، بزدل، دورو و همدستِ دهشت افگنانی حوزه ی شمال غرب افغانستان است که همیشه کوشش داشته با کشتن ارتشبد عبدالرشید دوستم رهبریت جنبش ملی – اسلامی افغانستان را به دست آورد.

اما این که چرا امریکایی ها به دستور ارگ به خصوص بنابر درخواست شورای امنیت ملی افغانستان وارد بازی ساخته شده اند یک موضوعی بسیار پیچیده است. محمد حنیف اتمر باورمند است که ارتشبد عبدالرشید دوستم باید قبل از ورود ترامپ  به کاخ سپید از صحنه ی سیاسی افغانستان حذف شود و چوکی او به حزب اسلامی حکمتیار واگذار شود. حذف معاون اول سرکار اشرف غنی احمدزی زمینه ی دایر شدن جرگه کلان قومی را به نفع تمامیت خواهانی قبیله گرای انحصار طلب قدرت فراهم می سازد تا آنان بتوانند، با خیال راحت، دست باز و بدون هیچ تهدیدی از طرف ترک تباران، در قانون اساسی  تعدیلاتی  در بخش انتخاب رییس جمهور از طریق جرگه کلان قومی (لویه جرگه) وارد کنند و سرنوشت انتخاب رییس جمهور از طریق آرای مستقیم و سری مردم را به گودال مردم سالاری وارداتی بی ۵۲ بسپارند.

یکی از مهره های مخالف حضور ارتشبد عبدالرشید دوستم به صفت فرد دوم رژیم شخص حامد کرزی است. حامد کرزی استدلال می کند که با حضور ارتشبد عبدالرشید دوستم در نظام طالبان حاضر به صلح و پیوستن با رژیم موجود نیستند و از این رو حذف کامل معاون اول سرکار رژیمی ع  و غ یکی از پیش شرط های حامد کرزی و طالبان  است. امریکا هم با توافق بریتانیا از برنامه ی حذف ارتشبد عبدالرشید دوستم حمایت می کند چون جنگ افغانستان علیه دهشت افگنان داخلی و خارجی برای دول غربی به خصوص دولت امریکا بسیار قیمت، طولانی و بی نتیجه بوده است. اداره اوباما بسیار تلاش کرد که جهت باز کردن یک جبهه مستحکم علیه روسیه و ایران در افغانستان، همه جناح های ناراض و متنفر از روسیه را متحدانه زیر نام رژیم کنونی بسیج کند و یک جنگ فرسایشی دیگر را در آسیایی مرکزی از طریق آن کشور به راه اندازد. اما دولت اوباما تا حال در عملی کردن آن برنامه خویش از طریق افغانستان ناکام مانده است.

اما ارگنشینان کابل مطلع ساخته شده اند که ترامپ برای ختم جنگ در افغانستان با روسیه به توافق می رسد و دست پاکستان را از مداخله در امور افغانستان کوتاه می سازد و این جا است که بازی هند و پاکستان در خاک افغانستان خاموش خواهد شد و تمامیت خواهانی قبیله گرای انحصار طلب قدرت در ارگ کابل دیگر مجال تک تازی های عوام فریبانه و شیادانه  را نخواهد داشت و اقوام غیر پشتون زمینه ی تبارز بر اریکه ی قدرت را خواهند یافت، مگر این که ارتشبد عبدالرشید دوستم توسط دهشت افگنانی ارگ نشین به قتل برسد و جنش ملی – اسلامی افغانستان مانند جمعیت اسلامی افغانستان چند پارچه و ضعیف ساخته شود.

اما، داستان تجاوز ارتشبد عبدالرشید دوستم چنان جاهلانه و احمقانه جعل شده است که سران رژیم جهت فریب مردم دست به سوی امریکایی ها جهت نجات خویش دراز کرده اند و امریکایی ها هم برای این که دل و اعتماد طالبان را به دست آورند کشتار اسیران طالبان در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ را به دوش ازبیکان به رهبری معاون اول سرکار رژیم ع و غ انداخته اند. امریکایی ها و بریتانیایی ها به طالبان اطمینان داده اند که اگر آنان به روند صلح رژیم موجود در کابل بپیوندند ترکیه و ازبکستان را قانع خواهند کرد تا در بدل امتیازاتی در عرصه های اقتصادی و نظامی در حذف ارتشبد عبدالرشید دوستم با ارگ کابل همکار و همدست شوند.

منبع گزارش در آخر بیان کرد که چرا رسانه های خبری به خصوص رسانه ی حمایت شده ی طلوع توسط امریکا و متحدینش در حضور اعضای منتخب شورای ملی و دادگاه عالی کشور و نمایندگان جامعه مدنی و ملل متحد با استفاده از ماشین دروغیاب از احمد ایشچی در مورد درستی و نادرستی اتهامات خطرناکش پرسش های کلیدی انجام نداده یا انجام نمی دهد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا