خبر و دیدگاه

مبارزات آزادیخواهی بانوان افغانستان و ایران و برنامه استعماری ‎

جای بس افتخار أست که بانوان آزاده ای افغانستان برای حقوق حقه ای خود به مبارزات دامنگیر به ضد تحجر و ظلم در افغانستان دوام میدهند و من به وجود تک تک شان افتخار می کنم. مبارزات بانوان افغانستان راه مبارزه را برای بانوان ایران باز کرد و این یک حقیقت انکار ناپذیر أست اما امروز دیده می شود که یک عده زنان و مردان افغانستان و ایران که ضد دین اسلام هستند زیر عنوان “ازادی” میخواهند زنان مومن و مسلمان را از مسیر حقیقی اسلام منحرف کنند و ایشان را از راه اسلام بیراه سازند. این روند جدید نیست و یک عده زنان بیرون از کشور بدون نظرداشت دین مبین اسلام از امریکا و اروپا همین روش بی دینی را به پیش گرفتند و نتیجه همان بود که مبارزات شان در داخل افغانستان در بیست سال دموکراسی صادراتی به ناکامی انجامید . اما مبارزات بانوان کشور بعد از سقوط کابل در داخل که مطلق خود جوش بود نه اینکه از بیرون دست اندازی شود ثابت ساختند که مبارزه شان بر خلاف اسلام نی بلکه تساوی حقوق مدنی با مردان از دید و بینش اسلامی أست. در ایران هم مبارزات کمرنگ شد برای اینکه از بیرون تمویل و تحریک می شود. و هدف استعمار غرب همین أست تا بانوان کشور های مسلمان از راه اسلام دور شوند تا راه استثمار خانواده ها و جامعه ای مسلمان صاف شود.
اسلام از نگاه حقوق مدنی زنان و مردان را مساوی می داند و این آزادی ها برای یک زن مومن و مسلمان شدید مطرح أست :
آزادی ازدواج که حق انتخاب شوهر را داشته باشند و نکاح به زور خلاف شریعت اسلامی أست .
از بین بردن نکاح صغیر که مخالف شریعت اسلام أست. در ایران  سن نکاح را سیزده تعیین کرده اند که خلاف حقوق بشر اسلامی و بین المللی أست . هیچ کس حق ندارد برای یک دختر جوان سن تعیین کند و یا او را در نکاح بدون اجازه اش داخل سازد.
آزادی طلاق که هر زن حق دارد که طلاق بخواهد و این را در شریعت خلع گویند.
آزادی مسافرت که یک زن حق دارد در شرایط مسافرت امروز و قرن بیست و یکم تنها سفر کند.  در سفر های شبانه و خطیر خود زنان مانند مردان الحمدالله عقل دارند و ریسک را نمی گیرند و ضرور نیست کسی برای شان تصمیم بگیرد. عقل زن و مرد تفاوت ندارد .
آزادی آموزش و پرورش که حق هر فرد مسلمان أست چه زن باشد چه مرد. هیچ کس حق ندارد برای یک دختر جوان تصمیم بگیرید که کدام رشته را تحصیل کند . درین  مورد هم نه آیه قرآن وجود دارد و نه حدیث پیامبر .
حق آزادی کار که حق هر فرد مومن و مسلمان أست  چه زن باشد و چه مرد. هیچ کس حق ندارد برای زنان تصمیم بگیرد که کجا کار کنند. وقتی قرآن می گوید ” قل اعملوا ” برای مرد و زن أست . نه تنها مردان.
گشت و گزار یک زن بیرون از خانه حق شرعی زن أست و هیچ آیه و حدیث در مورد وجود ندارد که مانع گشت و گزار زنان شود.
زنان مومن افغانستان و ایران  مخالف هر گونه بی بند و باری أست و خود شان برای خود تصمیم میگیرند نه اینکه دولت و حکومت برای شان تصمیم بگیرد . هیچ آیه و حدیث وجود ندارد که دولت برای زنان تصمیم بگیرد. زنان مومن و مسلمان مانند مردان برای خود تصمیم میگیرند. این خرافات که مردان برای زنان تصمیم میگیرند از فکر و ذهن آخوند و ملا نادان أست .
لباس با ستر و آبرومند برای مرد باشد و یا زن باشد حکایتگر  ایمان و تقوی یک زن مومن و مرد مومن  أست و حجاب در قرآن مجید اول حجاب دل أست نه تن .
بانوان عزیز و گرامی
استعمار و امپریالیزم فرهنگی خطرناک تر از امپریالیزم اقتصادی أست و استعمار غرب از زمان ناپلیون بوناپارت که مصر را اشغال کرد همین بوده أست تا اول زنان از راه اسلام منحرف شوند. شما بانوان گرامی از هرگونه حقوق مدنی با مردان مساوی هستید و هیج کس نباید برای شما تصمیم بگیرد . مذهبیون یک جمله فریبنده دارند که ” زنان جایگاه خود را در اسلام دارند ” این جمله معنی آن استثمار شماست. جایگاه شما از نگاه حقوق بشر در اسلام و کرامت انسانی و حقوق مدنی با مردان یکسان أست. اگر در گوش شما پف می کنند که اسلام باعث بدبختی شما شده أست و شما قبول می کنید ، راه استعمار خارجی را باز می کنید و وقتی تو از راه دین برآمدی  بدبختی واقعی تو و خانواده ات حتمی أست و جامعه به فساد کشانده می شود . زیرا محور اخلاق و کرامت  انسانی جامعه اسلامی زنان فداکار أست نه غرب زده.
من منحیث یک محقق جامعه شناسی و بشر شناسی و تاریخ خاور میانه برای شما هشدار میدهم که متوجه آنانیکه ضد اسلام به شما از حقوق زن سخن می گویند غلامان حلقه به گوش کمونیزم و کاپیتالیزم و استعمار شرق و غرب در کشور های مسلمان هستند و متوجه خود باشید. دولت اسلامی این حق را ندارد که برای شما تصمیم بگیرد. قرآن برای من و تو نازل شده نه تنها مردان. تو باید بر علیه تحجر و ظلم مبارزه کنی که امروز آخوند و ملا سر تو تحمیل کرده أست نه بر علیه اسلام که به تو مانند این برادرت کرامت داد. هر موضوع را از دید بی بی خدیجه کبرا ، بی بی عایشه صدیقه رض  و بی بی فاطمه زهرا رض  و زنان صدر اول اسلام به دقت مطالعه کن نه از دید شیعه و سنی زیرا همین ملا و آخوند شیعه و سنی بود که من و تو را زیر عنوان دین و مذهب و سنت به زنجیر اسارت کشید. ما همه دسته جمعی زن و مرد باید بر علیه استبداد و ظلم که طالب و آخوند و ملا باعث شده أست مبارزه می کنیم و ما مردان مسلمان در کنار شما هستیم زیرا از نگاه جامعه شناسی در سطح اجتماع زن لباس مرد أست و مرد لباس زن أست . من و تو از نفس واحد خلق شدیم و هیچ کس از کسی برتری ندارد به جزء از تقوی و دانش .
دکتر فرید یونس
استاد بازنشسته ای بشر شناسی خاور میانه و  فلسفه اسلامی و پژوهشگر مطالعات اسلامی – ایالات متحده امریکا
برای حقوق زن در اسلام لطفا به دو کتاب این محقق در سایت آمازون به زبان فارسی و انگلیسی مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا