خبر و دیدگاه

از ” لوی افغانستان ” تا “لوی پاکستان”

در سلسله کار زار های جهانی پاکستانی ها برای برسمیت شناختن امپراطوری ” لوی پاکستان” زیر نام ” امارت اسلامی طالبان”، روز قبل روزنامه گاردین از زبان عمران خان، رئیس جمهور پاکستان که تلویحا گفته بود چنین نوشت:” ما(پاکستان) افغانستان را از زنجیر غلامی کفار آزاد ساختیم و حالا این کشور در زیر بیرق مقدس اسلامی اسلام آباد قرار دارد وجهان زود و یا دیر مجبور است این حقیقت را برسمیت بشناسد.”
پاکستانی ها به این باور رسیده اند، که داعیه داران ” لوی پشتونستان” از دعوا جلبی ارضی به پاکستان و ناسیونالیسم کاذب دست کشیده و امروز به پیشتاز ترین گروه داعیه داران ” لوی پاکستان” تبدیل شده اند و سنگ پاکستان پرستی را بیشتر از پاکستانی های اصیل بر سینه می زنند.
پاکستانی ها هم چنان باور دارند که تنها مقاومت تاجیک ها در برابر هژمونیزم پاکستانی در کوه پایه های هندوکش نمی تواند دیر دوام کنند، مهم آنست که پشتون ها در مجموع از ” لوی پاکستان” در تحت نام امارت طالبان راضی هستند. آنها یا با خاموشی از آن حمایت می کنند و یا مستقیما بحیث سربازان ” لوی پاکستان” بیشتر از پاکستانی ها خدمت می کنند. چنانچه پیشتاز ترین طرفداران ” لوی پاکستان” پشتونهای سکولار و مارکسیست لینینست های دیروزی هستند، که با بی شرمی و افتخار دم از پاکستان پرستی می زنند. جالب اینست که این ها طالبان لشکر سر بکف پاکستانی را قهرمانان داعیه ” لوی پاکستان” می شمارند و از سرکوب و تحقیر مقاومت گران زن و مرد افعانستان استقبال می کنند. چنانچه هر لحظه در رسانه های اجتماعی خبر پخش می کنند که غربی ها هم امارت اسلامی ” لوی پاکستان” را برسمیت می شناسند.
پاکستانی ها هم چنان از جانب همسایگان افغانستان به استثنای تاجیکستان اطمینان دارند، که امارت ” لوی پاکستان” تا دریای آمو را برسمیت می شناسند. اما خشم پاکستانی ها از بی علاقگی کشور های غربی است به گفته عمران خان، که ” حقیقت ” لوی پاکستان” را تا حال برسمیت نشناخته اند.
به باور من همانگونه که در امارت اول طالبان تاجیکان در تحت رهبری احمد شاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان بردگی پاکستان را قبول نکردند و با کمترین امکانات خود جنگیدند، امروز هم در تحت رهبری فرزند قهرمان زاده، احمد مسعود هرگز تن به بردگی نخواهند داد. به بیان دیگر تا یک تاجیک زنده باشد این آرمان را پاکستانی ها و غلامان شان بگور خواهند برد. زیرا صاحبان بومی، اصیل و تسلیم ناپذیر این سرزمین هنوز زنده اند.
ممکن است تصویر ‏۱ نفر‏ باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا