اخبار و گزارشات

ميدويديف: تشريك مساعي روسيه، افغانستان و پاكستان مي‌تواند صلح را به منطقه بازگرداند

 

به نقل از خبرگزاري «ريانووستي»، “ديميتري ميدويديف “، رئيس جمهوري روسيه روي اين مسئله حساب مي كند كه ملاقات وي با “حامد كرزي ” و “آصف علي زرداري “، روساي جمهوري افغانستان و پاكستان بتواند به ايجاد يك مكانيزم سه جانبه منجر شود كه به توسعه صلح و ثبات در منطقه كمك كند.
ميدويديف در ملاقات روز گذشته خود با همتايان خود از افغانستان و پاكستان در حاشيه نشست سران كشورهاي عضو سازمان همكاريهاي شانگهاي در «ايكاترين بورگ»، اعلام كرد كه بسياري از مسائل، و قبل از هر چيز چالشهاي دشوار در منطقه، بخصوص مشكل تروريسم، تنها با تشريك مساعي كشورهاي منطقه قابل حل و فصل شدن هستند.
به گفته وي، در صورت ايجاد يك مكانيزم سه جانبه موثر و كارآمد، اين مسئله به نفع ملتهاي منطقه خواهد بود و مشكلات پيش روي كشورها قابل حل مي شوند.
رئيس جمهوري روسيه همچنين به “حامد كرزي ” قول داد كه مسكو از هيچ كمكي براي ايجاد سيستم سياسي موثر و توسعه آتي روند اوضاع در افغانستان فروگذار نخواهد كرد.
در نشست دو روزه سران شانگهاي كه روز گذشته آغاز به كار كرد، علاوه بر شش كشور عضو اصلي اين سازمان، روساي جمهوري كشورهاي عضو ناظر در آن نيز حضور دارند. مسائل مربوط به افغانستان از جمله مهمترين موضوعات مورد بررسي در اين دور از نشست سران شانگهاي است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا