اخبار و گزارشات

نيويورك‌تايمز: آمريكا با ادعاي تغيير استراتژي سعي در جلب توجه مردم افغانستان دارد

 

به نقل از روزنامه “نيويورك تايمز “، آمريكا ادعا كرده است كه موفقيت، به افزايش تعداد كشته شده هاي دشمن بستگي ندارد بلكه موفقيت آن است كه تعداد بيشتري از مردم افغانستان را در مقابل خشونت ها حمايت كنيم به همين منظور با تغيير استراتژي نظامي، آمريكا مي تواند روند غلط گذشته خود در افغانستان را اصلاح سازد.
رئيس جمهوري آمريكا در نظر دارد تا با تغيير فرمانده نيروهاي نظامي آمريكايي و ناتو در افغانستان به هدف خود دست يابد.
به نوشته نيويورك تايمز، مردم افعانستان نه تنها مي‌بايست از خشونت‌هاي طالبان در امان باشند بلكه بايد در مقابل حملات هوايي آمريكا نيز مورد محافظت قرارگيرند زيرا در يكي از حملات هوايي آمريكا كه در ماه گذشته انجام شد به گفته پنتاگون 20 الي 30 غيرنظامي افغان كشته شدند اما دولت افغانستان در گزارشي تعداد تلفات غيرنظاميان در اين حمله هوايي را 140 نفر اعلام كرد.
روزنامه انگليسي تايمز هفته گذشته با اشاره به اشتباه پنتاگون در اعلام آمار تلفات غيرنظاميان افغانستان، تأكيد كرد: انتشار آمار و ارقام اشتباه تعداد تلفات غيرنظاميان حملات هوايي آمريكا را مي توان به تعداد بالاي تلفات غيرنظاميان افغاني نسبت داد كه آمريكا سعي در پنهان كردن آن داشته است كه اين مسأله بي توجهي آمريكا نسبت به قوانين عدم بمبگذاري در مكان هايي با جمعيت عظيم غيرنظامي را نشان مي دهد.
روزنامه نيويورك تايمز در گزارش خود اعلام كرد بروز چنين اشتباهاتي از سوي آمريكا بسيار پرهزينه است و نه تنها زندگي غيرنظاميان را به خطر مي اندازد بلكه حمايت مردم اين كشور از حضور ارتش آمريكا و ادامه مأموريت براي نابودي گروههاي طالبان را نيز كاهش مي دهد.
مردم افغانستان نگرش مثبتي نسبت به طالبان كه عقايدي مربوط به قرون وسطي دارند، از خود نشان نمي دهند اما مخالف مبارزه طالبان و نيروهاي نظامي خارجي هستند زيرا در اين ميان تعداد زيادي از غيرنظاميان كشته خواهند شد.
آمار و ارقامي وجود دارد كه نشان مي دهد سال گذشته بيش از 2 هزار غيرنظامي در افغانستان در درگيريهاي ميان طالبان و نيروهاي نظامي كشته شدند.
اين گزارش مي افزايد كاهش آمار تلفات نيازمند قوانين مستحكم تري است نه به اين معنا كه حملات هوايي مي تواند از افزايش خشونت ها جلوگيري كند. ژنرال مك كريستال در نظر دارد به كمك 21 هزار نيروي نظامي ديگر كه اوباما قصد دارد در سال جاري ميلادي به افغانستان اعزام كند، عمليات جستجو و بازداشت را در سراسر افغانستان گسترش دهد و به جاي حملات هوايي، عمليات هاي زميني خود را گسترش دهند اما نيويورك تايمز افزود: اين استراتژي ها بارها در عراق نيز انجام شده است و تنها نتيجه آن افزايش آمار تلفات غيرنظاميان بي گناه و مخالفت شديد مردم محلي عليه حضور نظاميان آمريكايي شده است.
وظيفه اصلي مك كريستال تغيير ديدگاه مردم عادي افغانستان نسبت به انجام عمليات نظامي نيروهاي آمريكايي عليه طالبان و القاعده است و در نظر دارد تا با كمك مردم بتواند در پيشبرد اين امر موفق شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا