خبر و دیدگاه

درو غ ارگ: حنيف اتمر صلاحيتِ اجرايی ندارد

 پس از آنکه حزب جمعیت خواستار برکناری حنیف اتمر شد، ارگ در واکنش به اظهارات رئیس حزب جمعیت، اعلامیه‌ای را به نشر سپرد. در اعلاميه ارگ آمده است: “حنيف اتمر صلاحيتِ اجرايي ندارد…” 

چهار سوال اينكه:

١- موافقت نامه امنیتی با آمریکا و توافقنامه ابتدائي صلح با حزب اسلامی به امضا حنیف اتمر صورت گرفت، آیا این خود صلاحیت اجرایی در حکومت نیست؟

٢- هيچ فرمانده و رئيس در نهادهاي سه گانه امنيت مقرر شده نميتواند مگر آنكه كاغذش از زير زره بين يا به تعبير ديگر از زير فلتر حنيف اتمر و شوراي امنيت تير نشود، آيا اين صلاحيت اجرايي نيست؟

٣- حنيف اتمر در سه سفر مهم (هندوستان، چين و روسيه) جهت خريدارd تجهيزات و تسليحات نظامd به تنهايd عازم آن كشورها شد و بر اساس اعلاميه خودشان “با دستآوردهاي بزرگ و با دست پُر” از اين سفرها برگشته است؛ در نبود صلاحيت اجرايي، وي چگونه قادر به انجام معاملات تسليحاتي با كشورهاي خارجي شده است؟

٤- چندی پیش آقای رحمت الله نبیل رئیس پيشين امنیت ملی طی مصاحبه با تلویزیون طلوع افشا کرد که شورای امنیت ماهیت و صلاحیت اجرایی وزارت های سکتور امنیتی را مختل نموده و حتا بعضی مسولین امنیتی تا چهل بار توسط حنیف اتمر مورد استحضار و استجواب حضوري و استعلامی قرار گرفته اند؛ آيا او واقعن صلاحيت اجرايي ندارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا