چهره هاخبر و دیدگاه

با ایدیولژی “دوق ” مصالحه نکنید

 

به همه حرکت های سیاسی ، انجمن های سیاسی و فرهنگی و انجمن های حقوق بانوان و حقوق بشر !
به اساس ساخت و بافت های که خلیل زاد برای آوردن یک گروه تروریستی کرد و کشور را دو دسته به طالبان یک گروه تروریستی که بیست سال مردم بیگناه را به قتل رسانید تسلیم کردند.
چون مردم افغانستان واقعا از جنگ خسته شده اند یک عده میخواهتد آزادی های فردی و سیاسی مردم را مصالحه کنند. من شدید مخالف جنگ هستم زیرا جنگ در افغانستان راه حل نیست و اما به رسمیت شناختن طالبان هم به نفع مردم رنجدیده و ستمدیده افغانستان نیست .
ما باید از طریق قلم و گفتار و رابطه با سازمان های حقوق بشر و ملل متحد آزادی از دست رفته ای افغانستان را  به دست بیاوریم . مردم هر روز فرار میکنند . تجارت نیست.  دختران از آموختن علم و معرفت محروم شده اند . در بعضی مناطق نسل کشی صورت گرفنه است و وضع کشور زیاد تر به وخامت گرایده است
از  همه ارگان های سیاسی و فرهنگی و نهاد های حقوق بشر خواهش می شود تا در صدد مصالحه با طالبان نباشند و ما نباید با یک گروه قاتل و تروریستی همکاری کنیم و یا به رسمیت بشناسیم.
ما باید برای یک حکومت اسلامی معتدل که دین بالای مردم تحمیل نشود و حقوق شهروندی در افغانستان تامین شود مبارزه کنیم .
ما میخواهیم زن و مرد افغان از حقوق مدنی مساوی برخوردار باشند .
ما میخواهیم که مذاهب در افغانستان در مقابل قانون و مردم همه به دید مساویانه نگریسته شود.
ما مبخواهیم که همه اقوام برادر و برابر باشد .
ما میخواهیم که دین بالای مردم تحمیل نشود .
هدف از حکومت اسلامی معتدل یا دموکراسی اسلامی امنیت تام مردم ، اقتصاد قوی  که به اساس ارزش های اسلامی تدوین شده باشد و آموزش و پرورش برای همه ملت است نه تحمیل دین .
برای اینکه ما از جنگ خسته شدیم نباید همه کرامت انسانی و آزادی های خود را به یک گروه قاتل و تروریستی مصالحه کنیم. از نگاه سیاسی طالبان یک واقعیت سیاسی نیست چنانچه کمونیستان یک واقعیت سیاسی نبودند. طالبان به موافقه و حتی کمک ایالات متحده امریکا به قدرت رسیدند و ایدیولوژی “دوق” ( دیوبندی وهابی قومی) را بالای مردم تحمیل می کنند .
میدانم که راه مبارزه که جهان از افغانستان رو گشتانده مشکل است و اما خدا حق نام دارد و نظر خدا جانب ملت مظلوم افغانستان است .
زنده باد افغانستان آزاد !
فرید یونس
٢٢ سپتامبر ۲۰۲۱

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا