خبر و دیدگاه

اول باید از خود شروع کرد

میگویند یک افغانستانی از یک مالیزیایی پرسید , چه شد که کشور شما نسبت به کشور ما و همه کشورهای مسلمان پیشرفته تر , توسعه یافته تر و مردم تان در صلح , صفا و آرامش زندگی کنند؟ چه کاری کرده اید که کشور تان به این مدارج ترقی و پیشرفت برسد و ما در این بدبختی و فقر سرگران بمانیم ؟ میشود بگوی که ما چه کینم که مانند شما در صلح و رفا زندگی کنیم ؟
مالیزیایی برایش یک جمله بسیار معنی دار گفت. مالیزیایی گفت ” ما مردم مالیزیا به اندازه وسعت و جغرافیایی مالیزیا فکر میکنم , اما شما به اندازه تمام جهان ” ما میتوانیم با فکر محدود خود جغرافیایی محدودی مانند مالیزیا را آباد و اداره کنیم اما شما این فکر محدود خود نمی توانید جهانی به این بزرگی را اداره کنید .
یک عده امروز تمام فکر و حواس شان به سوی فلسطین جلب شده است که چرا اسرائیل در فلسطین جنایت میکند , آدم میکشد و حملات مرگبار علیه مسلمانان انجام میدهد ؟ چرا صیهونست های یهودی علیه مسلمانان جنایت میکنند؟ تب شان بلند رفته که چرا یهودی ها مسلمانها ها را میکشند؟
اما یک بار به کشور خود نگاه نمی کنند که چرا مسلمان برادر مسلمان خود را میکشد؟ چرا هر روز خون برادر مسلمان خود را میریزد ؟ چرا مسلمان علیه مسلمان از هیچ بی رحمی , قساوت و جنایت دریغ نمی ورزد ؟ چرا مسلمان به جان مسلمان افتیده ؟
چرا متعلم نوجوان مسلمان در مکتب کشته میشود ؟ چرا ملا در مسجد کشته میشود ؟ چرا این همه انتحار و انفجار مسلمان علیه مسلمان انجام میدهد ؟ چرا چهل سال است که مسلمان علیه مسلمان شمشیر برداشته و گردن یک دیگر خود را قطع میکنند؟
جهل مسلمان علیه مسلمان بد تر , زشت تر , غیر اخلاقی , غیر اسلامی , غیر عقلانی تر از جنگ میان یهود و مسلمان است . آنجا حد اقل صف ها از نظر دینی و مذهبی مشخص است . یک طرف صیهونست است , طرف مقابل مسلمان . اما اینجا هر دو طرف مسلمان اند . ادعای مسلمانی دارند. هر دوطرف , کلمه شهادت به زبان می آورند , نماز میخوانند , روزه میگیرند , حج میروند و هیج دلیل قاطع و روشن برای کافر بودن طرفین وجود ندارد . چرا اینها به جان هم افتیده اند.؟
اگر ما کار خانگی خود را انجام دهیم , بی گمان که میتوانیم کاری برای برادران مسلمان خود نیز انجام دهیم. ماهنوز در درون خانه مانند حیوانات درنده به جان هم افتیده ایم . کلمه شهادت به زبان می آوریم , اما راحت خونش را مباح میدانیم .
وقتی مسلمان دشمن مسلمان باشد, دیگر بر دشمنی و خصومت یهود و مسلمان سخنی نیست. تعدادی در میان خاک , خون و خاکستر نشسته اند هر روز شاهد قربانی و قتل مسلمان علیه مسلمان اند , اما گلو پاره میکنند که در فلسطین یهود مسلمان میکشد!!
اینکه اسرائیل جنایت علیه مسلمان روا داشته است هیج شکی نیست. اما باید در گام نخست جنایت را از زمین مسلمانان دور کنیم .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا