خبر و دیدگاه

جــوان ســازی اردوی ملــی

اشــرف غنــی در راســتای جــوان ســازی اردوی ملــی افســران جــوان را ترفیــع و جــنرالان کهــن ســال را تقــاعــد داد
جوان سازی در ارگان های دولتی یک امر مهم و حیاتیست لهذا زعیم عالیقدر کشور نیز بادرک اهمیت حیاتی این اصل در راستای پروسه جوان سازی اردوی ملی کشور افسران جوان را ترفیع و جنرالان کهن سال را تقاعد داد.
با کهولت سنی نه تنها قدرت جسمی کاهش یافته و توان و نیروی فزیکی انسان به اضمحلال میرود بلکه خیلی مهمتر از آن نیروی دماغی کاهش یافته و فقدان آن در مواقع حساس می تواند سرنوشت ساز بوده و حتی فاجعه ببار آرد.
مثال بسیار خوب برای اثبات این مدعا جناب جنرال جاوید کوهستانی است که جناب ایشان در اثر کهولت و پیری چنان قدرت دماغی اش را از دست داده و اثری از عقل سلیم در وجودش کمتردیده می شود که در نتیجه همیش به هذیان گویی و یاوه سرایی در مقابل حکومت وحدت ملی پرداخته و از زمین و زمان انتقاد بیجا میکند، حالا تصور کنید که اگر جناب ایشان هنوز هم در همان پست جنرالی اش قرار میداشت این چه فاجعه ای می توانست برای کشور ببار آورد.
برای جلوگیری از چنین حالاتی جلالتماب اشرف غنی یکصد و شصت جنرال اردوی ملی را که تقریبا همه در سن و سال جنرال جاوید کوهستانی قرار دارند افتخار درجه تقاعد یا بازنشستگی را به ایشان اهدا فرمودند تا در جای ایشان نیروی های جوان و تازه نفس جاگزین گردد.
حالا در شبکه های اجتماعی دشمنان حکومت وحدت ملی دست به شایعه پراگنی های ناجوانمردانه زده و ادعا میکنند که انگیزه این اقدام دولت جوان سازی اردوی ملی نه بلکه پاکسازی قومی و تباریست، چه ادعای احمقانه و بی بنیادی !
برای اثبات غلط بودن و بی بنیاد بودن این مدعا کفایت خواهد کرد اگر گفته شود که تمام این جنرالان متقاعد غیر پشتون نیستند بلکه دو نفر گوینده یک زبان نیز در بین شان موجود است گرچه ایشان چند سال پیش به رحمت حق پیوسته اند اما زعیم عالیقدر کشور با احترام به حفظ عدالت و انصاف میان زنده و مرده از ایشان نیز با متقاعد ساختن شان تقدیر بعمل آورد.
حالا هر کسی باید خودش وجدانش را قاضی قرار داده در مورد قضاوت کند که آیا امکان دارد کسیکه از فرط عدالت و انصاف میان مرده و زنده تفاوت قایل نشده و هر دو را به یک چشم ببیند آن شخص می تواند میان پشتون وغیر پشتون تفاوت گذاشته و یکی را بر دیگری ترجیح دهد.
با تقــــــــــــدیم حـــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا