خبر و دیدگاه

صلاح‌الدین ربانی در آزمون دشوار تاریخ

اکنون هنگام آن رسیده است که آقای ربانی قاطعیت و صلابت خود را نشان دهد و ثابت بسازد که وزیر خارجه گوش به فرمان نه، بل‌که دارای استقلال رای است.

طبق مقررات وزارت‌خارجه هیچ سفیری حق ندارد خودسرانه در مغایرت با سیاست‌های اعلامی دولت اظهارات غیر مسوولانه که منجر به تیره شدن مناسبات کشور با دول متحابه گردد، نماید.

اکنون قیوم کوچی سفیر و نماینده خاص حاجی‌غنی احمدزی با اظهارات غیر مسوولانه و خلاف منافع ملی کشور زمینه تیره شدن مناسبات کشور را با پنج جمهوری آسیای میانه و روسیه فراهم نموده است. آن هم در هنگامی که کشور در معرض تهاجم بی سابقه کشورهای مرتجع عربی وهابی و پاکستان قرار دارد.

جا دارد اقای ربانی با بهره‌گیری از صلاحیت‌های وزیر خارجه، اقای کوچی را به جرم نقض اشکار مقررات وزارت خارجه و زیر پا گذاشتن منافع ملی کشور و پا فراتر نهادن از دایره صلاحیت‌ها بی‌درنگ برای ارایه توضیحات به کابل فرا خوانده و مکتوب برکناری وی را به ریاست‌جمهوری بفرستد.

همچنین بایسته است تا طی اعلامیه‌یی اظهارات غیر مسوولانه وی را شخصی اعلام و از کشورهای همسایه رسما پوزش بخواهد.

باید روشن و آشکار اعلام شود که ایشان پا از دایره صلاحیت‌ها خود فراتر نهاده و سیاست دولت افعانستان در قبال کشورهای همسایه حسن همجوار ی و عدم مداخله در امور یک دیگر بر اساس احترام متقابل و توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها است.

همچنین پارلمان وظیفه دارد معین سیاسی وزارت خارجه را احضار نماید تا در زمینه اظهارت غیر مسوولانه سفیر حاجی‌غنی در مسکو برای نمایندگان توضیحات دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا