خبر و دیدگاه

آیا جنگ سوم جهانی در راه است ؟؟ ‎

حمله اخیر غیر مسولانه اسرائیل به قونسلگری ایران در دمشق ، سوریه ،  کاسه صبر ایران به لب رسید و مستقیم به اسرائیل حمله موشکی کرد . این موشک های بلاستیک به غیر یک یا دو تای آن از طرف قوای بحری ایالات متحده امریکا و کشور اردن که در قمر سیاسی و نظامی امریکا اســت خنثی شد .
دو سه موضوع اســت که باید یاد آور شد:
اول_ بعد از جنگ عمومی دوم ، امپراطوری  استعماری انگلیس دو کشور جدید را برای منافع راه بردی خود و تضعیف ساختن منطقه و به وجود آوردن نفاق به اساس پالیسی ” تفرقه انداز و حکومت کن ” شامل نقشه جهانی کرد : پاکستان ( ۱۹۴۷) و اسرائیل (۱۹۴۸) . قسمیکه شما شاهد هستید هر دو _ کشور نه تنها به سود منطقه نبوده بلکه به سود صلح جهانی نیست .
دوم اصل موضوع کنترل قدس اســت که هر دو عیسیویان و یهودان و حالا در راس کار  صهیونیستان از زمان صلاح الدین ایوبی در صدد هستند که بیت المقدس زیر تسلط آنها باشد
سوم _ لابی صهیونیستی اســت که در امریکا همه سیاست خارجی امریکا را کنترل می کند و نبض سیاست خارجی امریکا در دست یهودان اســت . لطفا به کتاب “They dare to speak out “by Paul Findley رجوع کنید .
با اینکه یک اقلیت کوچک یهود اورتودکس مخالف  دولت إسرائیل اســت و اما صدای آنها را کسی نمی شنود ،
چهارم _ قسمیکه گفتیم امروز امریکا یک کشور  یهودی – عیسوی اســت که از نگاه انتروپولوژی مشهور اســت به
Judeo-Christians society
یعنی جامعه یهودی – عیسوی. اینها از همدیگر پشتیبانی و حمایت می کنند و در اساس مخالف اسلام و اسلامیت هستند .برای مطالعات بیشتر و آنهایکه فکر می کنند دین در سیاست امریکا نقش ندارد لطفا به کتاب American Theocracy by Kevin Phillips رجوع کنید .
 قرآن مجید هم به ما می گوید که یهود و نصارا دوست و حامی همدیگر هستند و از همدیگر پشتیبانی می کنند . پس حمایت امریکا أز اسرائیل برای ما نو نیست و توسط قران هشدار داده شده اســت ( قرآن سوره مائده آیه ۵١ )
اصل اجندای این گروپ در خاور میانه این اســت که همه فلسطین از آنها شود که تقریبا همچو چیزی شده اســت و اما صد در صد موفق نیستند . هفتاد سال زیاد تر اســت که یک کشور بر حال که اساسات اجتماعی و سیاسی داشته اســت و حتی امروز ما پوسته و مراسلات فلسطین را بدست داریم بطور سیستماتیک محو و نابود شده اســت . و شما وقتی نقشه فلسطین را بنگرید بسیاًر کم باقی مانده اســت که تسلط کامل داشته باشند .
ایران در زمان شاه می خواست تا یک پان اسلامی مدرن را به وجود بیاورد. اما به این نیت نایل نشد و بعد از بک مصاحبه ی که با یکی از خبرنگاران مشهور امریکایی به نام مایک والس داشت و شاه مغرورانه اظهار داشت که همه نظام امریکا توسط اسرائیل اداره می شود ؛ از آن به بعد نارامی ها در ایران شروع شد و شاه را از پای انداختند . با اینکه انقلاب ایران یک انقلاب مردمی بود و اما شدید از بیرون دامن زده شد و یک کشور که آرزو های نیک داشت سرنگون شد . لطفا مصاحبه شاه را در یوتوب همرای Mike Wallace تماشا کنید .

شاه ایران فکر میکرد که امریکا از متحدین اوست و اما زمان شد که امریکا حتی ویزای دخولی به شأه نداد . شاه بسیار ناوقت دانست که بازیچه بازی های امریکا شده اســت . مثلیکه کرزی و غنی بازیچه شدند .

امریکا چنین تصور میکرد که چون امام خمینی یک مذهبی اســت پس مخالف کمونیزم است پس او را باید حمایه کرد . غافل ازینکه خمینی نه دست راستی بود و نه دست چپی و یک مسلمان بود که طوفان حوادث او را به قدرت رساند و دشمنی ایران با  امریکا و اسرائیل شروع شد . درین جای شک و تردید نیست که بعضی اجراآت شاه به ذوق قشر مذهبی نبود و خمینی بر علیه آن مبارزه میکرد. اما معلوم شد که قشر مذهبی یک بدیل بهتر برای ایران اسلامی نداشت به جز شعار های ضد امریکا و مغز شویی مردم مخصوصا طبقه بازار .  تبعید خمینی یک گزینه خوب نبود و مردم زیاد تر قانع شدند که باید شاه سقوط کند.  ایران خمینی ، همه بدبختی را از طرف إسرائیل می دید که درین مورد حق به جانب بودند و اما روز به روز روابط که هیچ وجود نداشت با مسله انرژی هسته یی ایران به وخامت گذاشت. امریکا در مورد بمب اتومی هند ، اسرائیل و پاکستان خود را خاموش گرفت و برای ایران هر روز درد سر خلق میکرد. حتی فزیکدان های ایرانی را اسرائیلی ها ترور کردند.
ایران برای انتقام جویی إز اسرائیل اقدامات جدی را در مورد فلسطین آغاز کرد و مسله قدس یکی از پالسی های ایران در خاور میانه شد ، و از گروه های که برای حقوق فلسطین مبارزه می کردند و می کنند حمایه کرد .
دولت های عربی قدس را سالها به اسرائیل مصالحه کرده اند و بین عرب و امریکا یک باج گیری جریان دارد. طور مثال عربستان را وعده کرده اند که از پادشاهی سعودی محافظت می کنند و نقت و داستان قدس باید خاموشی اختیار کنند. چرا من همیشه مخالف وهابی ها هستم برای اینکه نه تنها که دین را غلط معرفی کردند در عین زمان قدس را مصالحه کردند. و یا پادشاه اردن را سالیانه پول میدهند تا در مورد حقوق حقه فلسطین خاموش باشد. و درین زد و خورد اخیر این اردن بود که موشک ها را به نفع اسرائیل خنثی کرد. پس از مصر گرفته تا اردن و سعودی و کشور های عربی خلیج همه فروخته شده اند .
می آیم بالای اینکه جنگ سوم جهانی در راه اســت و یا خیر ؟
جواب نی اســت برای اینکه امریکا اعلان کرد که با ایران طرف نمی شود. إسرائیل را کمک نظامی و پولی می کند و اما وارد جنگ به طرفداری اسرائیل نمی شود. اسرائیل هم تا حال دو بار برای حمله به ایران جلسه کرده اســت و نتیجه گیری نشده اســت. اگر اسرائیل باز حمله کند ایران از پالیسی ” یا تخت اســت یا تابوت ” دریغ نخواهد کرد و جنگ جهانی سوم که سالها قبل پیش بینی شده بود در خاور میانه به وقوع خواهد پیوست . فعلا امکان این می رود که حتی امریکا پول های غصب شده ایران را مسترد کند و از جنگ جلوگیری کند.
من در یک پست انگلیسی برای اینکه امریکایان هم بخوانند نوشتم که راه حل قضیه فلسطین این اســت که
یک : فلسطین جزء نظام سیاسی اسرائیل شود و منحیث شهروند اسرائیل شناخته شوند و آپارتاید و تبعیض برداشته شود و یا دو ؛  دو دولت مستقل عرض اندام کند که اسرائیل هر دو گزینه را رد می کند و همچنان بیت المقدس باید یک قلمرو مستقل شناخته شود و یهود و نصارا و مسلمان یعنی سه دین  ابراهیمی در مدیریت آن سهیم باشند در غیر آن مسلمانان باید برای قدس مبارزه کنند .
دکتر فرید یونس
استاد بازنشسته ی بشر شناسی فرهنگی خاور میانه ، مطالعات و فلسفه اسلامی
کلیفورنیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا