خبر و دیدگاه

شواری مجاهدین پنجشیر: در برابر تمامیت‌خواهی ارگ می‌ایستیم

شورای مجاهدین ولایت پنجشیر اعلام کرده که با تمام نیرو و گزینه‌ها در برابر هرگونه نیرنگ تمامیت‌خواهان در ارگ می‌ایستد.

در اعلامیه این شورا که روز سه‌شنبه (۳ دلو/بهمن) در برگه فیس‌بوک این شورا نشر شده، آمده است که انحصار قدرت از سوی یک گروه کوچک تمامیت‌خواه، بدون در نظرداشت بافت قومی مردم کشور را در مسیر خطیری قرار داده است.

این شورا از انحصار قدرت توسط یک گروه کوچک در ارگ ابراز نگرانی کرده و گفته است: “مسئولیت انسانی، ایمانی و وجدانی هر شهروند با درک این کشور است تا در برابر این تمامیت‌خواهی بی‌ایستد و کشور را از سقوط حتمی نجات دهد”.

شورای مجاهدین پنجشیر تأکید کرده که راه حل و بهترین گزینه برای شکستن بن‌بست میان “بلخ» و «ارگ» مذاکره و گفت‌وگو بین دو طرف است.

همچنین، این شورا ارگ را عامل بحران و ناقض توافق‌نامه حکومت‌وحدت‌ملی خوانده و گفته است: “حکومت وحدت ملی یگانه گزینه‌ای برون رفت از تقابل دو تیم انتخاباتی بود و تقسیم ‘برابرگونه‌ی’ قدرت اساسی ترین شرط توافقنامه حکومت وحدت ملی بود که شوربختانه از سوی تمامیت خواهان، از همان شروع کار حکومت وحدت‌ملی توسط ارگ نقض شد”.

در اعلامیه همچنین آمده است که: “شورای مجاهدین پنجشیر پس از تحلیل و ارزیابی دقیق اوضاع، حمایت کامل خودرا از موقف جمیعت اسلامی افغانستان و دیگر متحدان ملی آن اعلام می‌دارد”.

این شورا تأکید می‌کند که خواست‌های حزب جمعیت‌اسلامی افغانستان فراقومی و ملی می‌باشد و در عملی شدن این خواست‌ها حکومت وحدت ملی باید گام‌های عملی بردارد.

این شورا می‌گوید که اوضاع و رخداد‌های سیاسی کشور را با دقت زیر نظر دارد و در صورت نیاز همرا با مجاهدین سراسر کشور آمادگی برای هر نوع دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی شهروندان افغانستان می‌گیرند.

شواری مجاهدین پنجشیر دو سال پیش با هدف مبارزه با تبعیض، همکاری با نظامیان کشور و همبستکی مجاهدین پیشین کشور ایجاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا